Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door @lma
#84457
Hallo,

Na heel veel gelezen te hebben hier op de BARF-plaats ben ik tot de conclusie gekomen dat het Barfen mij zeer aanspreekt maar dat ik mijn Berner pup Boy van 9 weken nog niet volledig wil laten Barfen. Momenteel geef ik hem ca. 300 gr. AHV vlees pens compleet en onbeperkt brokken volgens het voeddingsschema v.d. fokker. De brokken wil ik nu gaan vervangen voor gedeeltelijk Barf maar hoeveel moet ik hem dan geven en wat in welke verhouding. Zijn er mensen op de barfplaats die ook half-half voeren en kunnen die mij wat menu suggesties geven; ik ben ozo bang dat hij van het een teveel en het ander te weinig krijgt.

Groetjes, Alma en Boy
Door Peet
#84460
Persoonlijk zou ik hem dan op fulltime kant en klaar versvlees zetten.
Je bent dan in ieder geval van die brokken af (en je vermindert het gevaar van groeipijnen daarmee) en je kan je rustig inlezen in Barf, terwijl je pup wel goed en compleet eet.

Succes met Boy!
Door Lupa
#84467
welkom!
kijk op bib en menus.
even volledig op vers zetten en je in lezen in de verschillende menus.
Door Peet
#84479
P.S. Volgens mij is de combinatie van Barf en Brok niet goed voor je hond!
Door laura
#84480
Er moet in ieder geval 8 uur tussen zitten. Wij hebben het ook een poosje gedaan. Omde dag brok zeg maar. Dat was niet echt een succes.... Je zag het aan de ontlasting. Na een brokkendag dus veel en makkelij kwijt te raken, een echte brokken drol!
Na een vers dag kon ze de ontlasting bijna niet kwijt, gewoon zielig. Wij hebben toen tegen elkaar gezeg ok we proberen vers voor 2- 3 weken, kijken of het beter gaat. En zie, we zijn 2 maanden verder!!!!!
Door laura
#84481
he, niet goed gelezen,
Je wilt half AHV en half barfen, moet goed gaan lijkt me toch???
Allebeide vers!
Door Peet
#84483
Quote: de brokken wil ik nu vervangen door gedeeltelijk Barf...unquote

Da's toch geen goed idee? Die botten verteren niet goed als je niet eerst over bent naar kvv....toch?????
??? ???

Lizzy!!! Leg jij het eens uit, please.....
Door laura
#84485
Wij hebben het wel gedaan, is bij ons goed gegaan. Nooit geweten dat het nit goed is??? Wel met goede botten beginnen iig. Lizzy weet vast meer.
Door @lma
#84532
[quote="Peet"]
P.S. Volgens mij is de combinatie van Barf en Brok niet goed voor je hond!
[/quote]

Nee, het is de bedoeling half vers en half Barf, maar misschien is het een goed idee om mij er eerst eens goed in te verdiepen, alleen ik heb op dit forum al zoveel gelezen dat ik door de bome het bos niet meer zie. Bedankt trouwens allemaal voor de reacties

Gr. Alma en Boy
Door @lma
#84545
[quote="Alma"]
[quote="Peet"]
P.S. Volgens mij is de combinatie van Barf en Brok niet goed voor je hond!
[/quote]

Nee, het is de bedoeling half vers en half Barf, maar misschien is het een goed idee om mij er eerst eens goed in te verdiepen, alleen ik heb op dit forum al zoveel gelezen dat ik door de bome het bos niet meer zie. Bedankt trouwens allemaal voor de reacties

Gr. Alma en Boy

Alle advies is trouwens nog steeds welkom. En waar vindt ik de menu's. :-[ Bedoelen jullie de menu's die op de verschillende pagina's vermeld staan of is er een aparte pagina voor menu's

Gr. Alma en Boy

[/quote]
Door Marion
#84547
Hoi Alma,

Ik heb bij Tommie het volgende gedaan. Ik heb hem eerst volledig kant en klaar vers gegeven. Toen na een paar weken, nadat ik me uitgebreid had ingelezen hier, ben ik begonnen met rauw vlees, groenten, eens een keer een rauw eitje en toen een keer een kippenvleugel geprobeerd. Hierna heb ik zelf een menu samengesteld en dat hier in de topic gezet. Daarop kreeg ik wat tips en aanvullingen. HIerna heb ik hem volledig overgezet op zelf samenstellen. Jij zou hetzelfde kunnen doen maar dan met half kant en klaar en half zelf samengesteld!
Wat betreft botten heb ik hem eerst bijna 2 weken lang alleen kippenvleugels gegeven, hierna lamsribben. En nu wil ik weer uit gaan breiden met andere botten.

Succes!
Door @lma
#84550
Hoi Marion,

En hoeveel zou ik hem dan in het begin moeten geven.
Ik las laatst hier op het forum dat iemand 500gr vers en 250 gr barf gaf. Zou dat een goede verhouding zijn?

Alma
Door @lma
#84566
[quote="Alma"]
[quote="Alma"]
[quote="Peet"]
P.S. Volgens mij is de combinatie van Barf en Brok niet goed voor je hond!
[/quote]

Nee, het is de bedoeling half vers en half Barf, maar misschien is het een goed idee om mij er eerst eens goed in te verdiepen, alleen ik heb op dit forum al zoveel gelezen dat ik door de bome het bos niet meer zie. Bedankt trouwens allemaal voor de reacties

Gr. Alma en Boy

Alle advies is trouwens nog steeds welkom. En waar vindt ik de menu's. :-[ Bedoelen jullie de menu's die op de verschillende pagina's vermeld staan of is er een aparte pagina voor menu's

Gr. Alma en Boy

[/quote]
[/quote]

ik kom nu ineens allemaal menu's tegen op deze pagina; helemaal overheen gelezen, sorry :-[ ;D ;D
Door Marion
#84572
alleen ik heb op dit forum al zoveel gelezen dat ik door de bome het bos niet meer zie.
Precies ditzelfde gevoel had ik in het begin ook hoor! Daarom eerst volledig overgezet op kant en klaar waardoor ik ben blijven lezen, en alles nog eens gelezen, nog eens gelezen enz. ;) Tot je ineens vanzelf wel duidelijk "het bos" ziet ;D
Door Marion
#84573
[quote="Alma"]
Hoi Marion,

En hoeveel zou ik hem dan in het begin moeten geven.
Ik las laatst hier op het forum dat iemand 500gr vers en 250 gr barf gaf. Zou dat een goede verhouding zijn?

Alma
[/quote]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee ??? Maar stel dat je 2 keer per dag voert, dan zou je bv ´s ochtends kant en klaar kunnen geven en ´s avonds zelf samenstellen. Of een paar dagen per week zelf samen stellen. Ik weet niet of het uitmaakt in wat voor verhouding je kant en klaar en zelf samengesteld geeft. Als je maar wel van te voren uitrekent wat je van alles in welke verhoudingen geeft! Zo bevat kant en klaar meestal veel orgaanvlees, dus zul je op de keren dat je zelf samengesteld geeft niet meer zoveel orgaan willen geven, maar meer spiervlees bv of een keertje vis.
Maar lees maar wat menu´s en doe ideeën op :P
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door