Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Decibels
#845377
Xanti is dun....nog net niet mager...! Iemand tips hoe ik er wat meer 'vlees' op krijg? Ze krijgt 7 grote maaltijden per dag, met tussendoor nog een paar keer puppymelk en meestal 's avonds laat (voor ik naar bed ga) nog een extra hapje...ze ziet er niet echt slecht uit...ze glanst, is aktief...maar ze is zo vreselijk dun. Ze krijgt KVV ..afwisselende merken. Maaltijden groter maken kan niet, want ze krijgt echt al een volle bak...
Door Decibels
#845378
[quote="Decibels"]
Xanti is dun....nog net niet mager...! Iemand tips hoe ik er wat meer 'vlees' op krijg? Ze krijgt 7 grote maaltijden per dag, met tussendoor nog een paar keer puppymelk en meestal 's avonds laat (voor ik naar bed ga) nog een extra hapje...ze ziet er niet echt slecht uit...ze glanst, is aktief...maar ze is zo vreselijk dun. Ze krijgt KVV ..afwisselende merken. Maaltijden groter maken kan niet, want ze krijgt echt al een volle bak...
[/quote]

Xanti is dus het moedertje met 6 pups van nu ruim 3 weken oud.
Door Lizzy
#845379
Ik zou het aan Karin vragen. Iedere puppenmoeder die ik ken is namelijk te dun als ze aan het zogen is (en ik zie dat er tegen de klippen op wordt gevoerd maar dat ze gewoon te dun zijn. Geef je trouwens wel iets van melkhap aan de moeder? Ik zal het recept even opzoeken). Maar de puppenmoeders van Karin zijn altijd te dik.
Door Lizzy
#845385
Wat je trouwens wel zou kunnen proberen (aangezien je versvlees geeft maar dat dus niet helpt): barf. Zelf samenstellen. Veel honden blijven op barf toch beter op gewicht door de hoge concentratie van het voer en de grotere brokken van het vlees/orgaan/vleesbot (en dit langzamer doorgang vindt). En dan een beetje de wat vettere soorten voeren zoals eend, lam, zalm, rund, etc. Of barf erbij. Dus de helft versvlees en de helft barf (misschien dat je dat prettiger vindt?).
Door Hanny
#845496
Nog een weekje, dan gaan ze wat eten, maar dat weet je zelf ook wel. Je zou nu kunnen flessen.
Ik voer Karmijn, die nu 6 pupjes heeft, pas een paar dagen oud, niet vaker dan drie maal per dag. Flinke porties. Er van uitgaande, dat er normaal gesproken eenmaal per dag wordt gevoerd, omdat ik me heb laten vertellen, dat het voer dan beter benut kan worden, ga ik nu niet over de drie keer. Ze zal ook wel mager gaan worden, verleden keer gooide ze haar vacht er ook nog uit, maar ik geloof meer in drie flinke maaltijden en die dan goed verteren, dan iedere keer veel eten en veel poepen. Volgens mij is er een grens aan wat een lijf verwerken kan. Karmijn eet nu, naar ik denk, meer dan ze nodig heeft, misschien komt er een klein reserve laagje op haar lijf. Tot nu toe had ze diarree, was ik niet blij mee.
Volgens mij worden ze gewoon dunnetjes en dat is het.
Komt wel weer bij.
Werden jouw andere fokteven dan niet schraal op het hoogtepunt van de lactatie periode?

Hanny
Door K@rin
#845504
misschien dat je haar alleen de CB Aktief kunt geven.
of tussendoor wat kwark met slagroom  :o  .......
óf de pups wat meer bij gaan voeren, om de moeder te ontlasten .....

wat gebeurd er als je haar "onbeperkt" laat eten ?

Dewi is nu bijna 8 weken dragend en eet nog maar 1 kg CB per dag.
Ik durf haar niet meer te geven, omdat ze anders te dik gaat worden (op de verkeerde manier  ;) )
Gebruikersavatar
Door Angelique
#845507
[quote="Decibels"]
Xanti is dun....nog net niet mager...! Iemand tips hoe ik er wat meer 'vlees' op krijg? Ze krijgt 7 grote maaltijden per dag, met tussendoor nog een paar keer puppymelk en meestal 's avonds laat (voor ik naar bed ga) nog een extra hapje...ze ziet er niet echt slecht uit...ze glanst, is aktief...maar ze is zo vreselijk dun. Ze krijgt KVV ..afwisselende merken. Maaltijden groter maken kan niet, want ze krijgt echt al een volle bak...
[/quote]

Ik zou dan wat kvv weglaten en daarvoor in de plaats spiervlees geven, niet te mooi, dus met een lekker randje vet eraan. Eventueel eitje erbij. Eventueel de pupmelk in een hoger concentraat.
Door Decibels
#845511
[quote="Hanny"]
Nog een weekje, dan gaan ze wat eten, maar dat weet je zelf ook wel. Je zou nu kunnen flessen.
Ik voer Karmijn, die nu 6 pupjes heeft, pas een paar dagen oud, niet vaker dan drie maal per dag. Flinke porties. Er van uitgaande, dat er normaal gesproken eenmaal per dag wordt gevoerd, omdat ik me heb laten vertellen, dat het voer dan beter benut kan worden, ga ik nu niet over de drie keer. Ze zal ook wel mager gaan worden, verleden keer gooide ze haar vacht er ook nog uit, maar ik geloof meer in drie flinke maaltijden en die dan goed verteren, dan iedere keer veel eten en veel poepen. Volgens mij is er een grens aan wat een lijf verwerken kan. Karmijn eet nu, naar ik denk, meer dan ze nodig heeft, misschien komt er een klein reserve laagje op haar lijf. Tot nu toe had ze diarree, was ik niet blij mee.
Volgens mij worden ze gewoon dunnetjes en dat is het.
Komt wel weer bij.
Werden jouw andere fokteven dan niet schraal op het hoogtepunt van de lactatie periode?

Hanny


[/quote]

Tuurlijk worden mijn teven wat schraler als ze zogen, maar zo dun als Xanti nu is heb ik nog nooit gehad. Nou heeft ze wel een groot nest natuurlijk (normaal gemiddelde is 3-4 pups voor een dwergje) Mijn honden krijgen normaal gesproken 2 maaltijden per dag en 's avondds nog een klein minihapje. Da's erin geslopen omdat er hier regelmatig pups/jonge honden zijn die later op de avond nog een maaltijd krijgen. Voor het idee krijgen de anderen dan ook wat. De pups krijgen nu 1x per dag vast voedsel en met het weekend zijn ze 4 weken. Dus dan gaat het 2x per dag worden. Ik denk dat ik door de puppymelk die ze een paar keer per dag krijgt, maar een boterham ga doen.

@ Lizzy: ik wil niet gaan barfen..zou ik niet kunnen. Voor mij en ook voor m'n honden moet vlees niet meer herkenbaar zijn als 'dier'...Is hypocriet...ik weet 't.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#845523
[quote="Decibels"]
Tuurlijk worden mijn teven wat schraler als ze zogen, maar zo dun als Xanti nu is heb ik nog nooit gehad. Nou heeft ze wel een groot nest natuurlijk (normaal gemiddelde is 3-4 pups voor een dwergje) Mijn honden krijgen normaal gesproken 2 maaltijden per dag en 's avondds nog een klein minihapje. Da's erin geslopen omdat er hier regelmatig pups/jonge honden zijn die later op de avond nog een maaltijd krijgen. Voor het idee krijgen de anderen dan ook wat. De pups krijgen nu 1x per dag vast voedsel en met het weekend zijn ze 4 weken. Dus dan gaat het 2x per dag worden. Ik denk dat ik door de puppymelk die ze een paar keer per dag krijgt, maar een boterham ga doen.

@ Lizzy: ik wil niet gaan barfen..zou ik niet kunnen. Voor mij en ook voor m'n honden moet vlees niet meer herkenbaar zijn als 'dier'...Is hypocriet...ik weet 't.

[/quote]

Ik ben dan wel geen Lizzy, maar een rundvleeslap lijkt mij toch onherkenbaar genoeg? of eet je zelf ook alleen maar gehakt :-\
Je kunt ook wel een beetje bijbarfen zonder dat je meteen met hele beesten moet gaan gooien.
Door amiwoods
#845559
mijn moedertjes worden ook altijd broodmager ondanks dat ik ze tijdens de dracht al mollig houdt.
ze hebben wel altijd super vette melk. ik heb tijdens de zoogperiode een combi van barf met 1 kvv maaltijd. dit vul ik aan met puppenmelk op basis van geitenmelk (farmfood) deze is vetter en drinken ze makkelijker op.
bij mijn laatste nest sabueso's was het zo erg dat de moederhond maar weinig at iedere dag moest ik iets nader verzinnen, dat was echt vel over been. die zette ik alles voor als ze maat at.  zelfs de puppenmelk gemengd met roomboter. als ze maar aankwam.
Gebruikersavatar
Door pike
#845592
[quote="Angelique"]
Ik zou dan wat kvv weglaten en daarvoor in de plaats spiervlees geven, niet te mooi, dus met een lekker randje vet eraan. Eventueel eitje erbij. Eventueel de pupmelk in een hoger concentraat.
[/quote]
Marijke houdt niet zo van eieren getuige haar eigen website:
"Ik geef mijn honden geen rauwe eieren. Deze kunnen niet alleen besmet zijn met de salmonellabacterie, maar een tweede belangrijk punt is dat een bepaalde stof (Avidine) die in rauw eiwit zit er de oorzaak van is dat het lichaam minder vitamine B op kan nemen uit de voeding. Door het ei te koken wordt Avidine vernietigd"

en ook niet van rauw vlees:
"Alle vleessoorten kunnen besmet zijn met salmonella of andere bacteriën. Ook kunnen er bepaalde wormeieren in het vlees zitten.
Vandaar mijn advies om alle vleessoorten die je van slachthuis of slager haalt te koken. Minimaal 20 minuten. "
Door Laura2004
#845601
[quote="pike"]
Marijke houdt niet zo van eieren getuige haar eigen website:
"Ik geef mijn honden geen rauwe eieren. Deze kunnen niet alleen besmet zijn met de salmonellabacterie, maar een tweede belangrijk punt is dat een bepaalde stof (Avidine) die in rauw eiwit zit er de oorzaak van is dat het lichaam minder vitamine B op kan nemen uit de voeding. Door het ei te koken wordt Avidine vernietigd"

en ook niet van rauw vlees:
"Alle vleessoorten kunnen besmet zijn met salmonella of andere bacteriën. Ook kunnen er bepaalde wormeieren in het vlees zitten.
Vandaar mijn advies om alle vleessoorten die je van slachthuis of slager haalt te koken. Minimaal 20 minuten. "


[/quote]
:o
Door Decibels
#845618
[quote="Laura2004"]
:o
[/quote]

In de eerste plaats staat er duidelijk op mijn site dat er © op zit en ten tweede:

als je dan tóch dingen kopieert van m'n website doe het dan helemaal....en niet alleen maar bepaalde stukken.
Door Laura2004
#845628
[quote="Decibels"]
In de eerste plaats staat er duidelijk op mijn site dat er © op zit en ten tweede:

als je dan tóch dingen kopieert van m'n website doe het dan helemaal....en niet alleen maar bepaalde stukken.
[/quote]
Ik heb niks gekopieerd van jouw site ???
Door Laura2004
#845630
Of was alleen die opmerking van die C met dat rondje er omheen voor mij bedoeld? Dan volgt van mij de vraag, wat betekent die C dan met dat rondje er omheen? En wat heeft dat hiermee  :o te maken?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door