Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#83770
Tommie heeft nu 2 weken kippenvleugels gegeten, vervolgens sinds deze week lamsribbetjes. Dit gaat allemaal goed. Ik wil de vleesbotten nu uit gaan breiden. Ik zit te denken aan konijn, eend en parelhoen. Welke botten van deze dieren zijn geschikt? Ik kan in de bibliotheek hier niets over vinden. En hoe zit het met de voedingswaarde van deze verschillende dieren?
Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven over hoe ik uit kan gaan breiden!

ps naast de kippenvleugels en lamsribbetjes krijgt Tommie volledige barf-maaltijden.
Door Marion
#83771
en ik bedoel ook een beetje welke botten geschikt zijn en waar tevens gemakkelijk aan te komen is! Zoals bv konijnenpoten is gemakkelijk aan te komen maar zijn die wel geschikt?
Door Lizzy
#84318
Marion schreef: Tommie heeft nu 2 weken kippenvleugels gegeten, vervolgens sinds deze week lamsribbetjes. Dit gaat allemaal goed. Ik wil de vleesbotten nu uit gaan breiden. Ik zit te denken aan konijn, eend en parelhoen. Welke botten van deze dieren zijn geschikt? Ik kan in de bibliotheek hier niets over vinden. En hoe zit het met de voedingswaarde van deze verschillende dieren?
Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven over hoe ik uit kan gaan breiden!

ps naast de kippenvleugels en lamsribbetjes krijgt Tommie volledige barf-maaltijden.
Kleine dieren als eend, parelhoen, konijn, etc. kun je gewoon heel geven (of in porties maken en je hond iedere keer een portie geven). Maar ze kunnen dus alle delen eten. Ze zijn zacht genoeg.

Van grotere dieren (lam, geit, kalf, etc) zou ik zelf alleen botten geven die geen gewicht hebben gedragen. Dus geen poten.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door