Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#844632
Vanavond kwijlt Loebas ineens heftig. Ik vermoed dat hij misselijk is, hij had ook diarree vanavond. Hij gaat echter niet braken.
Als hij 5 minuten ergens gelegen heeft liggen er plasjes kwijl op de grond.

Ik heb al Okugest gegeven, maar heeft iemand nog een tip of enig idee wat dit kan zijn?
Als we het niet langer vertrouwen gaan we uiteraard contact opnemen met de DA, maar op dit moment lijkt er niet veel meer aan de hand te zijn dan alleen het kwijlen.

Hij heeft vanavond ook normaal en met veel zin gegeten.
Door Femke
#844636
Do schreef: ik heb het met Lupa meegemaakt
bij lupa was het stress, alsof een kraan opengemaakt werd
Paul zit wel in de ploegen sinds kort, en daarom is hij 's avonds niet thuis en Loebas is dan erg onrustig. Dat zou dus een verklaring kunnen zijn.

maar Paul dacht vanmorgen dat 1 van de katten in de hondenmand geplast had. Toen ik het schoonmaakte rook ik niks (terwijl kattenz**k echt heel erg stinkt) dus nu denken we dat dat ook kwijl was.
Door Femke
#844706
~Joke~ schreef: Zat er niets tegen het verhemelte vast[geplakt]?
nee ik heb zijn bek nagekeken (zo goed en kwaad als het ging met die natte bek). Ik zag alleen een heel klein stukje tandvlees wat een beetje rood en dik was.

Hij ligt nu nog boven (en Paul heeft late ploeg gehad dus die wil ik nog ff niet storen) maar ik hoop dat het nu over is. Dan zou het misschien door de stress kunnen komen....en dan zou het vanavond in theorie weer moeten gebeuren.
Door Mevroi Kruim
#844991
Rood en dik tandvlees, dan zou het een ontsteking kunnen zijn, evt ten gevolge van een vastzittens tukje bot zoals Lizzy schrijft. Daar willen ze wel van gaan kwijlen!
Wat ook nog zou kunnen is iets gegeten waarvan hij gaat wkijlen. Mijn ouwe DH had een keer een paar peperkorrels gesnaaid die op de grond gevallen waren. Knaag op  >:( nou hij heeft het geweten!
Door Eef+Stippels
#845051
Kruimel schreef: Rood en dik tandvlees, dan zou het een ontsteking kunnen zijn, evt ten gevolge van een vastzittens tukje bot zoals Lizzy schrijft. Daar willen ze wel van gaan kwijlen!
Dit zou ik ook even goed nakijken, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten.
Door Femke
#845237
nee het tandvlees is ten gevolge van tandsteen, waar Loebas altijd wel wat last van heeft (van dat tandsteen bedoel ik)
Ik haal het vaak weg maar als ik het even niet in de gaten houd dan is het weer zover zoals nu ook dus.
Ik bruis het nu schoon met een druppel of 2 waterstofperoxide.

Ik weet nog steeds niet waar hij zo vreselijk van gekwijld heeft. Misschien buiten wat gesnaaid ofzo? Vanavond heb ik hem iig aan de lijn uitgelaten, hij heeft gegeten en alles is tot nu toe nog normaal.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#845240
Femke schreef: nee het tandvlees is ten gevolge van tandsteen, waar Loebas altijd wel wat last van heeft (van dat tandsteen bedoel ik)
Ik haal het vaak weg maar als ik het even niet in de gaten houd dan is het weer zover zoals nu ook dus.
Ik bruis het nu schoon met een druppel of 2 waterstofperoxide.

Ik weet nog steeds niet waar hij zo vreselijk van gekwijld heeft. Misschien buiten wat gesnaaid ofzo? Vanavond heb ik hem iig aan de lijn uitgelaten, hij heeft gegeten en alles is tot nu toe nog normaal.

Kan hij in een kikker/pad gehapt hebben, daar gaan ze ook vreselijk van kwijlen.
Door Femke
#845243
Angelique schreef: Kan hij in een kikker/pad gehapt hebben, daar gaan ze ook vreselijk van kwijlen.
Afbeelding  Afbeelding  Afbeelding

geen idee, zou best kunnen in het hoge gras waar we altijd lopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door