Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#845063
Hoi,
het lijkt op een abces ?
Een poos geleden had mijn buurhond eenzelfde grote bal, nou ja  was nog groter dan bij Ziggy zo te zien. ( is een Bordeauxdog  en die hebben al een nek.. dus het was nu helemaal  een plek van 2 handen groot)
De dierenarts werkt samen met Lies Vedder (homeopathie) heeft toen ook inderdaad -dacht ik- ook een ab kuur voor geschreven, verder niets.
Na een week of zo  ging de plek lekken,  veel bloed en vuiligheid.  Terug gegaan naar de arts en die speolde het met  bethadine scrub  verdunt met water. Er zat een gat van een vuist diep en breed.  Dit moest opgevuld worden met groene leempasta, constant erin duwen.  Eerst elke dag ook de wond een keer uitspoelen ( onder de douche, en weer opvullen met de pasta. Na een paar dagen  hoefde dat spoelen niet meer elke dag, wel de paste erin. De wond was binnen no time dicht!
(wonderbaarlijk spul:  groene leem!)
Vraag wel aan de eigenaar om even te  kijken op dit topic (ze zit ook op barfplaats)
gr irma
#845067
[quote="*irma"]
Hoi,
het lijkt op een abces ?
Een poos geleden had mijn buurhond eenzelfde grote bal, nou ja  was nog groter dan bij Ziggy zo te zien. ( is een Bordeauxdog  en die hebben al een nek.. dus het was nu helemaal  een plek van 2 handen groot)
De dierenarts werkt samen met Lies Vedder (homeopathie) heeft toen ook inderdaad -dacht ik- ook een ab kuur voor geschreven, verder niets.
Na een week of zo  ging de plek lekken,  veel bloed en vuiligheid.  Terug gegaan naar de arts en die speolde het met  bethadine scrub  verdunt met water. Er zat een gat van een vuist diep en breed.  Dit moest opgevuld worden met groene leempasta, constant erin duwen.  Eerst elke dag ook de wond een keer uitspoelen ( onder de douche, en weer opvullen met de pasta. Na een paar dagen  hoefde dat spoelen niet meer elke dag, wel de paste erin. De wond was binnen no time dicht!
(wonderbaarlijk spul:  groene leem!)
Vraag wel aan de eigenaar om even te  kijken op dit topic (ze zit ook op barfplaats)
gr irma

[/quote]
Ontstond die wond na de ab-kuur? Ziggy heeft nl nergens een wond, haar huid is helemaal gaaf.... Maar ik ben benieuwd, een abces is vervelend, maar niet ongeneeslijk, ik ben blij als het zoiets is ipv iets veel ergers.
#845074
[quote="*irma"]
heb de eigenaar al een mailtje gestuurd, dus hopelijk kan zij meer info geven.  ja de wond ontstond pas na of tijdens de ab kuur, de viezigheid moest er uit  ;)
[/quote]
Ok, dat klinkt wel heel erg aannemelijk. Er zit ook een soort vocht in de zachte bulten onder de grote bult. Ik ben benieuwd. ;)
#845101
[quote="Laura2004"]
Ok, dat klinkt wel heel erg aannemelijk. Er zit ook een soort vocht in de zachte bulten onder de grote bult. Ik ben benieuwd. ;)
[/quote]
Ik denk ook dat de bult eerdaags open gaat en er vreselijk veel vuil/etter uitkomt  ;)
Zou haar zeker temperaturen want dit kan koorts veroorzaken en bij verdere twijfel naar de Da.
Ja je bent er weer klaar mee in ieder geval  :-X
#845129
[quote="Jolly"]
oww meid, wat een mega ding.
Ik ben geen stresser en Da loper, maar als dit zosnel zou ontstaan bij 1 van mijn mannen dan had ik een spoedje met de da.
[/quote]
Daarom ben ik gister ook gelijk gegaan en als ik morgen geen verbetering zie, zit ik er gelijk weer ;)
#845140
Hoi ik kreeg een berichtje van irma ,dat je een hond hebt met een bult zoals die van ons ook had .
Op de foto te zien is dat ook zo.
Onze hond kreeg op eens een bult in haar nek die snel zo groot was als een halve meloen ,en kreeg daar koorts bij .
We zijn direct naar de da gegaan en die zei van een abces/ontsteking en we moesten maar wachten tot hij knapte ze kreeg wel een antibiotica spuit tegen de koorts.
Drie dagen later knapte hij er kwam wel een liter pus achtige rommel uit ,en de koorts was binnen een uur weg want de druk was er van af.
De volgende dag weer naar de da geweest en die stelde voor om de wond dagelijks schoon te maken met betadine verdunt met lauw water en de wond een paar keer per dag in te smeren met groene leem dit is echt een super middel ,we zagen elke dag de wond kleiner worden en dit was een wond waar zo je hand in kon steken.
Na twee weken was de wond zo goed als dicht.
zo te zien heeft je hond het zelfde ,het is heel vervelend en zielig maar het gaat gelukkig weer over (als het het zelfde is )
De groene leem kun je beter bij de paardedrogist kopen daar heb je èèn liter voor de zelfde prijs als een tube bij de da of bij de RIma/ De Tuinen
dit middel werkt op alle wonden ook voor je zelf.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt ,en anders hoor ik het wel, ik probeer even een foto naar je mail te sturen van onze hond met bult....
Beterschap met je doggy
#845143
@ Nessy: Wat een geruststellend bericht. Ik hoop dat dit het is. Heb je in mijn berichtjes gelezen wat voor bult het is?
Ziggy had gisteren ook koorts en heeft van de dierenarts een prikje gekregen (koortsremmer) tegen de koorts en ab. Ze heeft ook een kuur meegekregen en heeft vandaag de eerste twee tabletten gekregen. Dus ik hoop dat ik gauw verbetering zie.
Ik heb groene leem in huis in poedervorm, ik weet niet of dat ook geschkt is voor een wond. Maar ja, nu loop ik op de zaken vooruit. Ik ben benieuwd naar de foto's. En fijn om te horen dat er meer honden zijn die zulke vreemde dingen hebben... :-\ 
#845183
Ziggy heeft alweer praatjes hoor, dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen. Ze heeft ineens een waaks momentje 8) Dat betekent dat ze op de bank een beetje ligt te grommen en te blaffen omdat ze iets hoort en dat heeft ze al een hele tijd niet gedaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door