Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door betty
#82796
Hoi,
Mijn hond heeft een erg droge zwarte knop(neus).Er komen zelfs kloofjes in.Waardoor zou dit komen en wat kan ik er aan doen?
Groetjes Betty
Door Paul_Barte
#82886
Zorgen dat de hond een goede voeding krijgt, wat borageolie supplementeren en capsules met vitamine E kopen. Deze openknippen en de olie op de neus smeren.

Misschien dat Sylvia nog tips heeft.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op zo 18 apr 2004, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door betty
#82898
Hoi,
Ik heb er uierzelf opgesmeerd.
Hoop niet dat ze neus gaat groeien nu.Grapje hoor.
Bedankt ,zal die vitamine e is halen en die olie krygen ze al.
Groetjes Betty
Gebruikersavatar
Door sylvia
#83649
Ik heb borage olie gegeven ,vit e capsules gesmeerd en de rest van de dag nog twee keer aloe vera gel gesmeerd.Bij die van mij viel de neus erbijna af zo erg was het.(er vielen echt brokjes neus vanaf) Nu is het een stuk beter ,het is niet over maar er vallen geen stukken meer af.
Door senadance
#83873
Mijn Labbie heeft hier ook geregeld last van, bij hem helpt vitamine eolie op zijn neusie smeren.



sena
Door macho
#83880
senadance schreef: Vindt Mozes erg lekker :P :P is er dus zo af
ik smeer het erop en ze moeten dan even blijven zitten.
dan kan er een gedeelte toch intrekken.

ze krijgen hier ook visolie en borage olie dan is het wel iets minder maar toch niet goed genoeg in mijn ogen.
Door betty
#83928
Hoi,
Dus het ligt dan vast toch niet aan de voeding.Er hebben toch meer honden last van.Schrok er eigenlijk van want ik heb dit nog nooit meegemaakt.Het zegt dus niks over de gezondheid?Natte neus gezond.
Groetjes Betty
Door Peet
#84466
Mijn beide Herders hebben het ook, vooral 's winters als het vriest en de lucht dus erg droog is. Meestal smeer ik het in met uierzalf (vlak voor de wandeling, anders likken ze het er af...)..
Het ligt dus niet aan de voeding, althans dat denk ik niet, niet bij onze honden....... 8)
Ik hoorde van mijn DA dat het vaker bij wat oudere honden voorkomt (zeg maar vanaf een jaar of 8....soort ouderdomskwaaltje dus....)
Peet
Laatst gewijzigd door Peet op wo 21 apr 2004, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door laura
#84468
Oeps, die van ons wordt volgend jaar 8... ik vind t nog moeilijk om haar te zien als oude hond, volgens verschillende brokkenfabikanten moet ze al ander voer, seniorenvoer.
Maar goed dat we barfen!!!!

Maar goed, een droge neus heeft ze nog nooit gehad, ik had eigenlijk nog nooit zo van dit probleem gehoord. Ik stond versteld dat er bij zommige honden echt stukken van de neus vallen...
Zo leer je toch nog eens wat ;D ;D
Door Peet
#84474
grumpf.....ja...volgens sommigen is Beau al bejaard.....dus hup, naar de dsz voor Bejaarde-Herder-Brokkuh.......eeegggggg nie!!!! ;D ;D
Door laura
#84477
Ik merk er niets van dat ze zo oud is.... Waar die voeren ook op gebasseerd zijn.....
Door Eidos
#85378
De oude herder van mijn schoonouders had ook zo'n brokkelneus. Hij scheen er al jaren last van te hebben gehad. Diepe kloven erin en inderdaad vielen er ook stukken af.... Helaas kreeg die arme knul ook de meest goedkope brokken van een voerhandelaar hier in de buurt :(...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#85659
Eidos schreef: De oude herder van mijn schoonouders had ook zo'n brokkelneus. Hij scheen er al jaren last van te hebben gehad. Diepe kloven erin en inderdaad vielen er ook stukken af.... Helaas kreeg die arme knul ook de meest goedkope brokken van een voerhandelaar hier in de buurt :(...
Eden heeft vanaf 4 weken oud altijd verclees gegeten dus daar zal het niet aan liggen :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door