Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ozzy
#844486
Ozzy is nu 10 maanden en staat helemaal op vers vlees(smuldier).
Het vreemde is allen dat hij smorgens perfecte ontlasing neerlegt maar smiddags is het altijd vrij dun tot diaree aan toe.
Dit is eigenlijk standaard en kan dit eigenlijk niet thuisbrengen.
Zijn er meer mensen die dit probleem kennen??
Door Lizzy
#844492
Ja, ik hoor er wel eens over. Maar er zijn wel homeopathische geneesmiddelen die bij dit beeld kunnen passen. Ik zou alleen zelf eerst eens een ander merk versvlees proberen. Misschien dat Ozzy het beter doet op een ander merk (bijvoorkeur waar natuurlijk calcium in zit namelijk gemalen bot. Dat is vaak ook beter voor de ontlasting).
Door ozzy
#844495
Hoi Lizzy

Ben inmiddels al 3 ker overgestapt op ander voer.
Ik heb in het begin Duck gegeven. Daarna overgestapt op Kivo en nu dus Smuldier. Tot op heden geen succes.Helaas.
Dus ik weet niet of het echt de oplossing zou zijn. Je geeft aan iets waar natuurlijk calcium inzit kan jij mijn aangeven welk soort vers vlees dat dan heeft.
Altijd bereid om het uit te proberen.
Door Lizzy
#844497
Bandit, Bibi en Carnibest. De rest bevat deels bot deels calciumsupplementen of alleen calciumsupplementen.

Is dunne ontlasting het enige probleem of heeft Ozzy ook last van winderigheid/gasophoping?
Door ozzy
#844499
Nee verder geen problemen hij heeft alleen die dunne ontlasting,en dan met name alleen in de middag. Ik merk dat hij ook wel moeite doet om het er allemaal uit te krijgen en dan is het gewoon heel doen. Moet hem daarna altijd schoonmaken.
Ik wilde zowie iets doen om zijn darmpjes helemaal schoon te maken.

Ik denk dat ik misschien maar eens een aantal weken carnibest ga proberen.
Bedankt voor je snelle antwoord.
Laatst gewijzigd door ozzy op ma 22 okt 2007, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#844504
Benthe eet bijna volledig BARF, maar heeft hetzelfde: 's ochtends is de ontlasting prima, maar 's middags altijd wat dun, de ene keer dunner dan de andere.
Door *Natasja*
#844546
Lizzy schreef: Heb je wel eens geprobeerd probiotica te geven?
Is deze vraag voor Ozzy of voor mij bestemd? (of voor beiden?  :))
Door ozzy
#844547
Ja heb ik hier in de koelkast liggen. Moet weer een nieuw flesje halen.
ozzy heeft dit gekregen nadat hij een darminfectie heeft gehad toen hij een maand of 3 was.
We zijn toen bij een lezing van Tannetje geweest en heb dat toen gelijk ingekocht.
Door ozzy
#864225
Lizzy schreef: Ja, ik hoor er wel eens over. Maar er zijn wel homeopathische geneesmiddelen die bij dit beeld kunnen passen. Ik zou alleen zelf eerst eens een ander merk versvlees proberen. Misschien dat Ozzy het beter doet op een ander merk (bijvoorkeur waar natuurlijk calcium in zit namelijk gemalen bot. Dat is vaak ook beter voor de ontlasting).
Heel erg bedankt. Ozzy staat nu op Carnibest en de ontlasting is nu super.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door