Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door geer
#84440
Anders dan Saar eet Ted geen poep van straat, geen etenswaren en geen ranzige dooie beesten... Er is alleen een ding waar ze maar geen genoeg van kan krijgen: hout. Vooral kleine rottige takjes en stokjes die ze in een hap in d'r bek kan nemen... Ik probeer zoveel mogelijk stokjes te onderscheppen en als ze ze in d'r bek heeft er weer uit te vissen, maar dat lukt lang niet altijd... Ze loopt continu te snacken. Haar keutels zien er inmiddels uit als kleine houtpakketjes en zitten helemaal vol met kleine stukjes hout (meer hout dan poep bijna ::))....
Kan dit kwaad en wat kan ik er aan doen????
Door Ollie
#84447
Ik heb geen idee wat je er aan doen kan, maar ik heb hier 1 lopen die vreet werkelijk alles >:( We zijn laatst even de bos in geweest en meneer had 2 denneappels naar :-\binnen gewerkt, die er dus s'avonds weer uit gekotst werden. Ik word er zo langzamer hand een beetje gek van, hij denkt dat alles eetbaar is.
Ik hoop dat iemand anders een antwoord op je vraag weet! :P
Door laura
#84451
Gelukkig valt onze hond stokken alleen aan als en prooi oid. Ze bijt er stukken vanaf totdat er niets meer over blijft en dan nog het liefste de bast. Ze eet niks op gelukkig.

Ik weet niet wat je eraan kunt doen.
Ik wil niemand ongerust maken, maar ik heb op tv al eens gezien dat een dier opengemaakt moest worden om de denneappel te verwijderen!

Succes ermee, hopelijk weten andere mensen tips????
Door ~anna~
#84469
Gefeliciteerd ;D hier precies hetzelfde ;D
Nooit afpakken maar ruilen zorg dat je altijd een lekker :P voertje bij je hebt of een speeltje.
Als je het gaat afpakken dan is de kans groot dat het een spelletje word dan werken ze het alsnog nog effe snel naar binnen.
Als ze het commando nee beheerst zou je op het moment dat ze het wil pakken nee kunnen zeggen,ik gebruik meestal buiten het woord vies,en dan zodra haar focus veranderd click en belonen.Voor het ruilen kan je ook clicken en belonen.
Heb je het let op commado al gehad?
Laatst gewijzigd door ~anna~ op wo 21 apr 2004, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#84488
Hoi Geer, Timo vreet ook graag hout, wat een gewoonte he. Het is van dat speciale zachte hout, vooral in het bos kan hij er wat van.
Eergisteren deed ie opeens heel raar met z'n bek. Zat er een stuk tussen z'n kiezen geklemt.
Ik vind het eigenlijk allemaal maar niks :(.
Waarom ze het doen....weet ik ook niet ??? maar kijk wel uit met Tedje he.
Door SHIVA
#84586
Hoi Geer
een van mijn honden had ook zo afwijking
de eene dierenarts zegt geef niet het kan geen kwaad zolang heh maar geen splinterhout is
de andere zei weer afleren niet toestaan
want het kan een darmperfotatie geven
dus ik heb eerst een poging gedaan met ruilen ik het stokje hij wat lekkers en daarna met een bal op zak zodat hij alert blijft waneer ik die bal eens gooi
en het is 80% minder
af en toe als hij te lang moet wachten tijdens het trainen wilt hij het nog wel eens flikken
maar met dit beetje kan ik leven gr shiva
Door Moos
#84787
Tja, Moos doet dit dus ook.....daarbij vreet hij ook graag de lego-poppetjes van mijn broertje op en als hij de kans krijgt vreet ie oren en neuzen van knuffels af ;D

Ik weet ook niet zo goed wat je eraan kan doen. Op straat loop ik standaard met koekjes in mijn hand die ik er in kan proppen voordat er een takje in zijn bek verdwijnt (NEE MOOS!!! en dan als hij de stok met rust laat koekje erin proppen),of kan ruilen als ik te laat ben. Dat werkt na lang oefenen wel redelijk goed. Hij weet dat er bij mij koekjes te halen zijn, en weet ook dat LOS!!! een koekje betekent (Mits hij ook loslaat he).
Een bijkomend voordeel van de 'altijd-koekjes-in-mijn-vuist-methode' is dat Moos nu eindelijk begint te snappen dat hij in het bos bij mij moet blijven en niet met andere leuke hondjes mee naar huis mag om koffie te drinken ;D Hij blijft nu goed in de buurt, want als hij langs komt zetten wil er nog wel eens een koekje in zijn bekkie vallen ;D

Maar ja, of dit nou zo opvoedkundig verantwoord is......
Laatst gewijzigd door Moos op do 22 apr 2004, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#84789
[quote="Moos"]
Tja, Moos doet dit dus ook.....daarbij vreet hij ook graag de lego-poppetjes van mijn broertje op en als hij de kans krijgt vreet ie oren en neuzen van knuffels af ;D

Ik weet ook niet zo goed wat je eraan kan doen. Op straat loop ik standaard met koekjes in mijn hand die ik er in kan proppen voordat er een takje in zijn bek verdwijnt (NEE MOOS!!! en dan als hij de stok met rust laat koekje erin proppen),of kan ruilen als ik te laat ben. Dat werkt na lang oefenen wel redelijk goed. Hij weet dat er bij mij koekjes te halen zijn, en weet ook dat LOS!!! een koekje betekent (Mits hij ook loslaat he).
Een bijkomend voordeel van de 'altijd-koekjes-in-mijn-vuist-methode' is dat Moos nu eindelijk begint te snappen dat hij in het bos bij mij moet blijven en niet met andere leuke hondjes mee naar huis mag om koffie te drinken ;D Hij blijft nu goed in de buurt, want als hij langs komt zetten wil er nog wel eens een koekje in zijn bekkie vallen ;D

Maar ja, of dit nou zo opvoedkundig verantwoord is......
[/quote]

Het werkt voor jou, dan vind ik het voor jou iig opvoedkundig verantwoord!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door