Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#844382
Zoals de meeste van jullie weten is Ziggy een hondje met heel wat gezondheidsklachten en dan voornamelijk huidklachten en darmklachten. Ze is inmiddels twee jaar bij mij en het ging eigenlijk heel goed. De huidklachten waren grotendeels verdwenen en de darmklachten eigenlijk ook. Ze blijft natuurlijk gevoelig. Soms had ze wel een geïrriteerde huid en slechte ontlasting, maar dit was eigenlijk niet zorgwekkend.

De laatste twee weken zat ze 's nachts ontzettend aan haar nek te krabben en ik heb iedere dag gekeken of ik iets zag, maar ik zag niets. Haar huid was niet geïrriteerd en ik zag geen vlooien. Ik was vorige week net van plan om iets homeopathisch voor haar te halen tegen de jeuk, maar van de één op de andere dag was de jeuk verdwenen en heeft ze niet meer gekrabt. Haar huid ziet er ook super goed uit. Maar nu was ze de laatste dagen weer een beetje lusteloos en in huis had ze heel de tijd haar staart tussen haar benen en ze at niet goed. Stom misschien dat ik niet naar de DA ben gegaan, maar Ziggy heeft weleens meer van die dagen en meestal gaat het ook wel over :-[.

En net zijn we gaan wandelen en ik was een beetje aan het oefenen met snoepjes en ineens zie ik dat haar huid bij haar nek een beetje los over haar tuigje heen hangt, ik vind het moeilijk om het uit te leggen, maar het ziet er uit alsof het uitgerekt is. En toen keek ik nog een keer en toen zag ik dat haar nek ontzettend dik is. Haar huid hangt dus een beetje los en ze heeft een soort losse zachte bult in dat loshangende vel en daarnaast heeft ze een harde grote bult in haar nek, naast de slokdarm (ik weet niet zeker of dat zo heet :-[). Achteraf gezien heeft ze precies op die plek heel de tijd gekrabt :-\

Ik ben ontzettend bezorgd, zeker omdat ze zich ook niet helemaal lekker voelt. Ik ga vanmiddag gelijk naar de DA, want ik vertrouw dit niet. Ik voel me er ontzettend rot over en ben zo bang dat het dit keer goed mis is. Ik twijfel nu ook heel erg aan mezelf, want het lijkt me zo sterk dat zo'n bult vandaag is ontstaan en als dat niet zo is snap ik niet dat ik het niet eerder heb gezien :-[ Ik bekijk beide honden vaak van top tot teen en Ziggy helemaal gezien haar verleden en vanochtend heb ik haar nog bekeken om te kijken hoe het met haar huid was en ik heb niets gezien, ik snap er niets van :-\ Ik moest het ff kwijt :(
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 23 okt 2007, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#844396
Achjee Laura, kan me helemaal voorstellen dat je in de stress zit hierover!
Bulten kunnen soms heel snel groeien hoor, je hoeft je niet te schamen, zeker als je zo zorgvuldig inspecteert, dikke mik dattie vandaag gegroeid is.
Heel veel sterkte voor Ziggy en voor jou, ik duim!
Door Laura2004
#844402
Het is ongelooflijk hoe groot die bult is, het loopt vanaf de voorkant van haar nek (naast de slokdarm) halverwege de nek en het is keihard en dan heeft ze een soort zacht bultje in het loshangende vel, het lijkt wel alsof daar vocht in zit oid. Ik heb er een heel slecht gevoel bij, zeker vanwege haar gedrag en ik krijg mijn DA ook nog eens niet te pakken...
Door Lizzy
#844404
Ach hemel Laura, heb jij dit :'(. Arme jij en arme Ziggy. Nou ken ik jou als een nogal verantwoordelijke en lieve hondenbaas. Dus ik snap wel dat je je rot voelt.... Maar ik weet eigenlijk wel 100% zeker dat dit niet terecht is. Dat ze daar namelijk gekrabt heeft: zegt niks. Ik vind het overigens wel een narigheid en ik begrijp je ongerustheid ook. Laten we heeeeeel hard duimen dat er niks engs aan de hand is :-*
Door Laura2004
#844409
Zit ff flink te huilen :( Ik ga al van het ergste uit. Ik voelde me de laatste dagen als zo rot over Ziggy's gedrag en vooral omdat je niet weet wat er is. Ik hoop dat ik de DA snel te pakken krijg en dat ik snel weet wat er met Ziggy aan de hand is.
Ze ligt nu in ieder geval wel te genieten van het zonnetje op het balkon op haar lounchestoel. :-*
Door karin2
#844434
tieneke schreef: Kan het niet zijn dat dit een ontsteking is door het vele krabbelen?
daar dacht ik ook aan of een onderhuidse bloeduitstorting door het krabben ?  :-\ (klinkt erger dan het is hoor  :-* )
ik hoop dat het niks ernstigs is straks bij de DA .
sterkte met het wachten tot straks  :-*
Door Laura2004
#844465
karin2 schreef: daar dacht ik ook aan of een onderhuidse bloeduitstorting door het krabben ?  :-\ (klinkt erger dan het is hoor  :-* )
ik hoop dat het niks ernstigs is straks bij de DA .
sterkte met het wachten tot straks  :-*
Ik hoop dat het zoiets is :-\
Door Laura2004
#844554
We zijn terug van de DA, deze schrok zich rot van de grote van de bult. De DA denkt dat ze een ontsteking heeft en dacht aan een ongeluk met een stok, maar ik gooi nooit met stokken, omdat Ziggy behoorlijk lomp is (ze pakt ze wel zelf af en toe, dat kan ik niet voorkomen). Het zou kunnen, maar ik heb niks zien gebeuren met een stok. Ze had ook koorts, vandaar ook dat ze dacht aan een ontsteking. Ze heeft twee prikjes gehad, één koortsremmer en pijnstiller en een injectie met antibiotica. En ze heeft een antibiotica kuur meegekregen waar ik morgen mee moet beginnen en als ik binnen twee dagen geen verbetering zie moet ik terugkomen. De DA vond het er wel heel zorgwekkend uitzien, maar ze ging er vanuit dat het geen tumor was, dus ik hoop dat ze gelijk heeft.
Door Lizzy
#844558
Laura2004 schreef: We zijn terug van de DA, deze schrok zich rot van de grote van de bult. De DA denkt dat ze een ontsteking heeft en dacht aan een ongeluk met een stok, maar ik gooi nooit met stokken, omdat Ziggy behoorlijk lomp is (ze pakt ze wel zelf af en toe, dat kan ik niet voorkomen). Het zou kunnen, maar ik heb niks zien gebeuren met een stok. Ze had ook koorts, vandaar ook dat ze dacht aan een ontsteking. Ze heeft twee prikjes gehad, één koortsremmer en pijnstiller en een injectie met antibiotica. En ze heeft een antibiotica kuur meegekregen waar ik morgen mee moet beginnen en als ik binnen twee dagen geen verbetering zie moet ik terugkomen. De DA vond het er wel heel zorgwekkend uitzien, maar ze ging er vanuit dat het geen tumor was, dus ik hoop dat ze gelijk heeft.
Ah gatver.... :-\

Nou, laten we er maar even vanuit gaan dat het een fikse ontsteking is. Als dat zo is, is het met een paar dagen al wat minder. Ik duim voor je :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door