Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door macgirlie
#843245
JayJay maakt sinds dinsdag af en toe hele rare geluiden; knorren als een varkentje, een soort van niesgeluiden maar dan van buiten naar binnen en vanmorgen loopt ie al heel de tijd te hoesten alsof er iets achter in zijn keel zit wat hij er uit probeert te krijgen.
Nu heb ik hem dinsdag ook in gespoten met Frontline. Ik las in de bijsluiter dat Frontline in incidentele gevallen problemen met de ademhaling kan veroorzaken. Zou het iets met elkaar te maken hebben of zou het iets anders kunnen zijn?
Door Femke
#843260
macgirlie schreef: JayJay maakt sinds dinsdag af en toe hele rare geluiden; knorren als een varkentje, een soort van niesgeluiden maar dan van buiten naar binnen en vanmorgen loopt ie al heel de tijd te hoesten alsof er iets achter in zijn keel zit wat hij er uit probeert te krijgen.
Nu heb ik hem dinsdag ook in gespoten met Frontline. Ik las in de bijsluiter dat Frontline in incidentele gevallen problemen met de ademhaling kan veroorzaken. Zou het iets met elkaar te maken hebben of zou het iets anders kunnen zijn?

Het van binnen-naar-buiten-niezen kan reversed sneezing zijn, als JayJay hier niet zelf uit komt helpt het vaak om even de hand over de neus te leggen zodat ze hun ademhaling weer op orde kunnen brengen.

Voor het hoesten zou ik was tussistin siroop of tabletjes geven. Kan best een kennelhoestje zijn hoor. Misschien nog wat vitamine C erbij geven...
Door macgirlie
#843489
Kennelhoest.... daar zou ik dus nooit aan gedacht hebben! Maar na de verhalen hier gelezend te hebben over de symptomen lijkt het hier wel verdacht veel op. Heb vanmiddag tussistin hoestsiroop gehaald en ik wacht dus maar even af of dat helpt. Hij ziet er verder niet ziek uit, is levendig als vanouds en eet goed.
Bedankt Femke  ;)
Door Mevroi Kruim
#843655
Klinkt idd als kennelhoest, dan lijkt het net alsof ze een graat in de keel hebben. Ze kunnen er zelfs een beetje van regurgiteren.
Het gaat heel vaak gewoon vanzelf over, net als een mensenverkoudheid. Je kunt idd helpen met hoestsiroop, ik heb altijd thijmsiroop in huis maar Tissistin is ook prima.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#843825
Kruimel schreef: Klinkt idd als kennelhoest, dan lijkt het net alsof ze een graat in de keel hebben. Ze kunnen er zelfs een beetje van regurgiteren.
Het gaat heel vaak gewoon vanzelf over, net als een mensenverkoudheid. Je kunt idd helpen met hoestsiroop, ik heb altijd thijmsiroop in huis maar Tissistin is ook prima.
Wat zeg jij dat netjes :D
Door macgirlie
#844219
De Tussistin helpt goed.... het hoesten is al een stuk minder. Lekker vindt hij het niet maar in combinatie met een stuk brood eet hij het wel op. Ze hadden alleen siroop en zuigtabletten maar ja, je kan moeilijk tegen een hond zeggen: en nu lekker opzuigen he.  ;)
Door Mevroi Kruim
#844287
Mooi dat het beter gaat. Hier hebben ze allebei kennelhoest gehad, Tara meerdere keren (na de enting, daar ben ik dus mee gestopt) en het was eigenlijk altijd met een dag of wat over. Ziek zijn ze er nooit van geweest, ze sjouwden en vraten gewoon door.
Door Femke
#844707
macgirlie schreef: De Tussistin helpt goed.... het hoesten is al een stuk minder. Lekker vindt hij het niet maar in combinatie met een stuk brood eet hij het wel op. Ze hadden alleen siroop en zuigtabletten maar ja, je kan moeilijk tegen een hond zeggen: en nu lekker opzuigen he.  ;)

de zuigtabletten vallen heel snel uit elkaar in de bek (op de tong doen en dan even de bek dichthouden) maar ik heb ook liever de siroop, heb toch altijd het idee dat dat sneller helpt. En mijn honden zijn er gek op, likken het zo van de lepel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door