Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boefies
#844004
Hoi,

Weet iemand wat het betekent als de buik van je hond onzettend borrelt en andere geluiden maakt. Soms kan ik dit horen als ik boven ben en Babs beneden ligt.

Ze had hier last van tijdens haar "brok-tijd". Nu ze op kvv over is is haar maag nog onrustig soms, maar lang niet zo erg. Dan hoor je het alleen van heel dicht bij.
Ze heeft altijd goede ontlasting. Ze heeft wel eens een keer een zacht poepie gehad, maar nog nooit diaree.

Ze eet wel af en toe gras. Maar spuugd het nooit uit.
Toen ik vanochtend beneden kwam had ze (vooral slijm) gespuugd door de hele kamer. Vanochtend en vanavond heeft ze gegeten. Maar na elke maaltijd wil ze naar buiten om gras tussen de tegels te halen.

Kent iemand anders deze verschijnselen ook? Vooral die geluiden uit haar maag vind ik raar...

Alvast bedankt!
Door Laura2004
#844135
De maag van mijn hond Kai maakt ook weleens herrie, ik ga er dan vaak vanuit dat hij honger heeft, omdat het zo'n beetje hetzelfde geluid is wat mijn maag maakt als ik honger heb, dus ik geef hem dan eten. Dit is de conclusie die ik trek hè als zijn maag geluiden maakt, misschien heeft het wel een andere reden, maar Kai is in ieder geval niet ziek als zijn maag geluiden maakt, hij lijkt er geen last van te hebben.

Dat vele gras eten en het spugen kan misschien betekenen dat ze zich niet zo lekker voelt.
Door Femke
#844199
Sunday heeft dat ook als hij in 36 uur niks gegeten heeft. Als ik dan met hem naar buiten ga, gaat hij als een gek gras lopen eten (ik denk dat hij dan misselijk is)

Zodra ik hem eten heb gegeven is het over.
Door Kuszco
#844207
Bij mijn honden is het borrelen vrijwel verdwenen nadat ik van brokken op KVV over ben gegaan. Het graseten herken ik. Vooral een van de twee doet het.
Zelf denk ik dat ze last hebben van het zuur in hun maag na het eten van versvlees. Sinds ik het met heet water overgiet en even laat staan is het bijna  verdwenen.
Heel soms eet ze nog wel eens wat gras,terwijl ze normaal echt stond te grazen.
Hoe vaak geef je een maaltijd?
Groetjes Liliane,Zita en lotje.
Door judith1967
#844237
Cairo heeft ook heel veel last van een borrel/piepbuik.
Zelfs net na het eten hoor je het alweer borrelen/piepen.

Ik weet ook niet waar dat door komt,ik dacht ook eerst dan heeft ie honger,maar die geluiden maakt zijn maag ook net na het eten.Dus honger lijkt mij niet dan.
En gras eten dat doet Cairo eigenlijk heel weinig.
Ik zou er graag een verklaring voor willen hebben,maar ik weet het niet waardoor het komt
Door bloemetje
#844263
Mijn Nimmie heeft het ook. Wat het is ben ik ook nooit achter gekomen. Soms wil ze dan niet eten. Al lijkt het vaak alsof een beetje eten wel helpt.
Door Laura2004
#844475
Jet en Babs schreef: Babs krijgt 2 keer per dag eten. Maar als ze die rommel-buik heeft wil ze juist niet eten.

Raar he?
Dan heeft ze denk ik toch een beetje last van haar maag als die rommelt.
Door bloemetje
#844528
Jet en Babs schreef: Babs krijgt 2 keer per dag eten. Maar als ze die rommel-buik heeft wil ze juist niet eten.

Raar he?
Hier dito met een sterretje  :D. Precies eender.

Ik heb met Nimmie ook al eens 1x per dag eten geprobeerd - hielp niet.
Probiotica - hielp ook niet.
Op den duur komt het steeds weer terug. Ik heb geen flauw benul wat het is.
Door Eeffie
#844602
Misschien is het handig als je bijhoudt welke soort en smaak KVV je hond gegeten heeft, zodat je weet van welke variant zijn buik zo tekeer gaat.

Terry heeft last van runderpens ben ik achter gekomen en dan maakt hij ook van die gekke geluiden. Bij hem volgde er dan wel diarree.
Als Terry niet wil eten dan geef ik hem Okugest. Werkt echt!!  ;)
Misschien kun je dat eens proberen?

groetjes Eeffie
Door K&D
#844615
Heb je al probiotica geprobeerd? Hier heeft Dubhe wel eens buikpijn. Gek genoeg is haar ontlasting dan vrij normaal. Af en toe een wat slappere drol ertussen, maar ook gewoon stevige. En eigenlijk gaat het geborrel (en buikpijn) bij haar over als ik een paar dagen probiotica geef. 
Door Boefies
#844620
Dubhe en Kyrah schreef: Heb je al probiotica geprobeerd? Hier heeft Dubhe wel eens buikpijn. Gek genoeg is haar ontlasting dan vrij normaal. Af en toe een wat slappere drol ertussen, maar ook gewoon stevige. En eigenlijk gaat het geborrel (en buikpijn) bij haar over als ik een paar dagen probiotica geef. 


Waar kan je die probiotica kopen?
Door Femke
#844703
Jet en Babs schreef:

Waar kan je die probiotica kopen?

bij de reformzaak heb je de betere merken. Je kunt het ook wel bij de Etos ofzo kopen (dan heet het iets van Darm Conditie ofzo)
Door [email protected]
#844712
hoi, hoi,

Misschien heel stom maar yakult proberen??
Als ik hem drink dan staat mijn wit mannetje naast me, hij is er duivels op!
Als hij diarree heeft krijgt hij van mij altijd zo'n flesje.
Misschien helpt dat hierbij ook, weet het niet zeker!
Maar proberen kun je het, kan geen kwaad!
Succes!1 ;) ::) :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door