Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kay77
#843830
Hallo allemaal...
Nadat ik van de week zo moedeloos was ben ik toch langs een DA geweest om het hele ontlastingverhaal van Kay aan te pakken (Kay had op brokken regelmatig dunne ontlasting en met Carnibest leek het beter te gaan)
Helaas had hij van de week wederom een dag of 4 diarree dus we zijn nu in de onderzoekmolen terecht gekomen bij de DA waar dat nu telkens vandaan komt.

We hebben Kay eerst getest op Giardia (wat bij de eerste test negatief was, maar ben nu 3 dagen ontlasting aan het verzamelen en dan wordt het morgen adhv die ontlasting wederom getest)
Mocht dat het niet zijn zou stap 2 voedselallergie worden.

Wij hebben gister al Carnibest Eend/Rijst gehaald en zijn we vandaag mee begonnen (alvast als zekerheid)
Wel heeft Kay training gehad vandaag dus is er de nodige knakworst/zalmsnoepjes ingegaan gezien meneer in zijn pubertijd toch regelmatig beloning met behulp van voer nodig heeft, en knakworst/zalmsnoepjes helpen super !

Mijn vraag is nu, kan dat kwaad om dat te blijven doen... ergens denk ik van wel, want ik moet kijken waar hij allergisch voor is, maar hoe ga ik een puber van 11 maanden met de jacht dan belonen ?
Ook kreeg hij thuis regelmatig een pensbotje of een bot van buffelhuid.. dat zal ook niet meer mogen denk ik ?

Hebben jullie tips om het belonen spannend te houden ?
Alleen als voer Kip/Rijst is geen probleem, maar ik moet iets anders hebben voor de beloning  ::)

Ik hoop dat jullie tips hebben
Door tt-tjes
#843838
Je kunt kippenekjes plat slaan en in hele kleine stukjes knippen, in een plastic zakje doen en voila! beloninkjes.

Of anders kipfilet drogen in de oven en daar kleine stukjes van knippen.
Door Mevroi Kruim
#843841
Een eliminatiedieet houdt in dat je hond echt niks anders eet dan de nieuwe eiwitbron. Dus geen snackjes als knakworst of zalmsnoepjes. Ik zou ook gedoorgde kipfilet afraden, dat is ook een andere eiwitbron en die wil je nou juist uitschakelen.
Ikzelf zou ook geen kvv met graan voeren dus ook geen Carnibest met rijst maar alleen een diersoort als eend.
Als snoepjes kun je de carnibest gebruiken, in kleine balletjes in een plastic zak mee te nemen, of stukjes eend, vers of gedroogd.

Ik snap heel goed dat je moet trainen met je puber maar het eliminatiedieet duurt geen jaren en het lijkt me slim om dat dan ff prioriteit te geven. Als je weet of hij idd een voedselallergie heeft en je weet waarvoor dan kun je z'n dieet aanpassen en ook passende beloninkjes geven.
Door pallas
#844064
Ik drog eendehartjes in de oven....Didot wou nooit voer aannemen tijdens de trainingen maar voor eende hart doet ie een moord.

Nu eet Didot al meer diersoorten dan eend en geef ik ook wel gedroogde konijnenlevertjes, balletjes van hertevleessnippers, gedroogde sadientjes/ sprotjes enz enz.
Maar als jouw hond  nu alleen maar eend eet, dan zou ik zeker voor eendehartjes kiezen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door