Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anita met zjosje
#843134
Afbeelding
Mijn Zjosje kruising Malteser Leeuwtje/ Tsi-Tsu is nu 2 jaar en heeft 3 weken geleden voor het eerst een flinke aanval gehad, waarvan we goed zijn geschrokken. Hij lag bij me op de bank en verkrampte ineens wat, het leek dat hij moest overgeven enja hoor buiten kwam alles eruit.Hij werd zwakker en opeens versfijfde hij ook helemaal, zijn ogen draaien wat en hij kwijlde, we dachten echt dat hij dood ging. Na ong 8 minuten kwam hij weer
bij................gelukkig !! Achteraf gezien had hij al 3 keer van die minimale verschijnselen gehad maar we wisten niet dat hij inderdaad problemen had, we dachten dat hij door warmte was bevangen.
Via de dierenarst Stesolid gehad om hem te "resetten" indien een aanvan langer gaat duren dan 15 minuten. (erg lang wachten vind ik??)
Ben wel erg bang om nu hem alleen te laten, heel erg onzeker ben ik hiervan geworden. De dierenarts had ook meteen bloed geprikt en uit de uitslag komt dat waarschijnlijk de niertjes niet goed zijn.
De andere keren (toen we nog van niets wisten) begonnen ook met flink overgeven, wij dachten van de warmte ofzo en kon dan moeilijk op zijn poten blijven staan.
3 weken later ging de dierenarts een nieuw bloedonderzoek doen om te kijken of de waarde van zijn niertjes zijn veranderd.Alles in zijn bloed was verder goed,alleen over zijn niertjes maakte hij zich toch enigzins zorgen. Ben nog bang voor het onwetende...........
Bij Zjosje begint het met echt overgeven, zijn ochtendmaal komt er dan gewoon helemaal uit. Alsof dat hem zo ziek maakt.De dierenarts heeft dus laten weten dat uit het bloedonderzoek blijkt "waarschijnlijk"
dat het probleem bij zijn niertjes ligt en niet bij epilepsie wat we eerste dachten.
Ik wacht effe af maar ben zeer onzeker, zjos is nu dag en nacht bij me, ik let op hem !!!!!! 
Gisteren bij dierenarts opnieuw laten bloedprikken om te kijken of de waardes waren veranderd. En inderdaad zijn ze verhoogd. Heb ook meteen urine ingeleverd van de ochtend nuchter.
Volgens de waardes heeft Zjosje geen epilepsie (denk ik)maar het leek/was wel duidelijk een epilepsie aanval !

Heb hier de 1e waarde's ; AF 39 (23-212) GLOB 40 (25-45)
ALT 69 (10-100) Kreat 169 *>(44-159)
ALB 30 (23-40) E 70 (52-82)
Ca 2.61 (1.98-3.00) Ur 10.8 *>(2.5-9.6)

Dit is de 2e uitslag van het bloed omtrent de niertjes;
Kreat 93 (44-159) Ur 14.9*>(2.5-9.6)

Dierenarst had weer gebeld, en de urine was goed.
Maar hij maakt zich zorgen om zijn niertjes en nu wordt het bloed opgestuurd naar Utrecht om evt. ziektes uit te sluiten en krijg ik begin volgend week de uitslag (rond 22 oktober2007)
als daar niets uit komt moeten we over 4 weken terugkomen.
Hij had het misschien over de ziekte van addison.
(dat is een ziekte waar ze inderdaad in shock kunnen raken en ook een
epileptische aanval van kunnen krijgen.
Ondertussen was hij ook wel wat afgevallen.
Ik maak me wel zorgen, want merk wel dat hij rustiger is geworden !!

Vrijdag 19 Oktober '07 heeft hij weer een aanval gehad.
Hij had zijn eten goed gegeten en na zo'n half uurtje begon de verkramping weer.
Hij begon te plassen en verkrampte zich helemaal en zakte door zijn achterste lichaam en pootjes.
Al het eten heeft hij ook weer overgegeven.
Dit duurde zo'n 13 minuten. Hij was niet helemaal van de wereld..gelukkig maar weer.
Vind het moeilijk........................
Door Boefke
#843246
Hoi Anita,
ik kan me voorstellen dat je het heel moeilijk hebt met Zjosje :-\ Wat vervelend allemaal. Veel sterkte ermee... Als je meer wilt weten over verse voeding dan ben je hier iig aan het goede adres!
Door Anita met zjosje
#843624
Bedankt voor jullie reacties.....

Zjosje eet s'ochtends 1 versheidszakje vlees van Pedigree pal voor<10kg.
Tegen de avond krijgt hij een beetje brokjes ook van Pedigree Pal volwassen honden Adult mini. Brokjes eet hij altijd slecht, het vlees slokt hij ineen keer naar binnen.
(Hijzelf weegt nu 5,35 gram.)

Sinds vandaag heb ik het geprobeerd om het alleen te doen met zo'n versheidzakje te verdelen over de dag aangemaakt met wat water (drinken doet hij altijd al weinig), omdat ik las dat brokjes erg slecht zijn voor honden met een nieraandoening.
Door Lizzy
#843731
Anita met zjosje schreef: Bedankt voor jullie reacties.....

Zjosje eet s'ochtends 1 versheidszakje vlees van Pedigree pal voor<10kg.
Tegen de avond krijgt hij een beetje brokjes ook van Pedigree Pal volwassen honden Adult mini. Brokjes eet hij altijd slecht, het vlees slokt hij ineen keer naar binnen.
(Hijzelf weegt nu 5,35 gram.)

Sinds vandaag heb ik het geprobeerd om het alleen te doen met zo'n versheidzakje te verdelen over de dag aangemaakt met wat water (drinken doet hij altijd al weinig), omdat ik las dat brokjes erg slecht zijn voor honden met een nieraandoening.
Ik denk dat het een heel goed idee is om even op het forum verder te lezen. Wij zijn namelijk een rauw/vers forum. En versheidszakjes van Pedigree is ongeveer het allerlaatste wat wij onze honden te eten zouden geven... Ik denk dat je er heel verstandig aan doet om Pedigree sowieso met bloedspoed je huis uit te knikkeren, want dat is zo ongeveer de grootste troep die je je kunt voorstellen. En ik denk dat het een buitengewoon goed idee is om je hond over te zetten op een verse, rauwe voeding. In dit topic kun je meer informatie vinden over kant en klaar versvleesvoeding: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html en de merken.
Door Do
#843750
Zjosje eet s'ochtends 1 versheidszakje vlees van Pedigree pal voor<10kg.
Tegen de avond krijgt hij een beetje brokjes ook van Pedigree Pal volwassen honden Adult mini. Brokjes eet hij altijd slecht, het vlees slokt hij ineen keer naar binnen.
(Hijzelf weegt nu 5,35 gram.)
versheidzakje vlees van pedigree?????
dat is van die smurrie in een luchtdicht verpakking??

nog meer bagger dan brok!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#843789
Ik vind die nierwaarden niet zo schokkend. De tweede keer is de creatinine zelfs gewoon goed. En die zegt het meeste over de nieren.
En als hij aan Addison denkt waarom heeft hij de Natrium en Kalium niet bepaald. Dan kun je het zien in het bloed.

Het klinkt wel een beetje als echte epilepsie maar het onderzoek is nog niet voldoende om dat vast te stellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door