Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MauriceF
#743922
Wil graag weten wat de ervaringen met AHV zijn? En met welke diepvriesvariant kan ik hem vergelijken? Bijvoorbeeld smuldier?

Alvast bedankt
Door lyadeh
#743995
Onze honden hebben een tijd lang AHV pens-vlees gegeten.Ik vind het er beter uitzien dan Smuldier.Eén van onze honden is allergisch en mag het niet meer en onze andere hond kan niet meer tegen kvv.Hij moet grotere stukken vlees eten Zij maag moet wat meer te doen hebben .Maar anders zouden ze het nu nog eten   :)
Door MauriceF
#744006
Bedankt voor je reactie!

Dit kreeg ik namelijk aangeboden via een groothandel maar had er zelf nog nooit van gehoord. De prijs viel me namelijk erg mee. Voor € 30 heb je 16 kilo en al bestel je grotere hoeveelheden is het nog goedkoper!
Door simplythedogs
#744258
Ik geef ondertussen al een maand of drie AHV Pens/vlees en ze lijken het bij ons redelijk te lusten maar ze springen er ook niet voor tot aan het plafond  :-\. Ik geef eerlijk toe, dat ik het alleen geef, omdat het er in België te verkrijgen is, omdat de prijs (ik heb vijf honden en één inkomen  ::)) echt wel meer dan mee valt en omdat het volgens mij veeeeel beter is dan brokken.
Ik denk wel, dat ik als ik ooit eens voor minder honden eten moet kopen ook eens iets anders zou proberen, op voorwaarde, dat ik geen honderden kilometers moet rijden, om er aan te geraken.

Groetjes
Marion
Door Eef+Stippels
#744259
Ik heb een behoorlijke tijd ahv gevoerd. Ik vind het zelf beter van smuldier, maar het blijft goed betaalbaar. Ik was er tevreden over, mijn honden vonden het erg lekker en deden het er goed op. Ik ben inmiddels overgegaan op barf.
Door MauriceF
#744269
Zoals je misschien al eerder gelezen hebt is dat ook mijn uiteindelijke doel. Maar wil eerst is kijken hoe het KVV in zijn geheel bevalt.

Hier kan ik ieder geval wat mee  ;)
Door Maaike_L
#744386
Ik voer inmiddels 2,5 jaar AHV. Heb tussendoor een tijd gebarft, maar ik kreeg het maar niet voor elkaar dat mijn hond daar goede ontlasting op kreeg. Terug naar AHV dus weer, toen een tijdje Carnibest gegeven aangezien ze onerklaarbare jeuk had. Na een tijdje weer terug op AHV om te kijken of ze weer jeuk kreeg, maar nee, daar kwam het niet van. Hier wordt gewoon het beste gereageerd op AHV en daar gaat het om hè, waar de hond het het beste op doet, dát is goed voer en dat is hier dus AHV.
Door cholwyn
#770285
Ik voer mijn honden al 12 jaar AHV kompleet, ze doen het er goed op, ze hebben mooie glanzende vachten en het eten is voor hun elke dag een feest.
Ik heb tussendoor ook wel een carnibest en  Energique gevoerd Energique vonden ze niet echt lekker, te clean en van carnibest kregen ze vaak diaree, dus ja  mijn honden blijven aan  AHV vlees/pens kompleet
Het is niet het duurste versvlees, maar dat zegt niets, alles wat duur is hoeft niet beter te zijn.
Het gaat erom of jou hond het er goed op doet en dat is voor de ene Carnibest en voor de andere Bibi of een ander merk, gewoon uit proberen, succes ermee.
Door Bullmastiff gek
#770326
Ik heb het zelf wel een tijdje gevoerd, aan de honden.
Maar mijn kleinere hondje lust het niet, en Mack at het wel , maar om nu te zeggen hij vond het geweldig, nee niet echt. Ik vond het alleen een beetje vreemd ruiken.

Dus we zitten nu al weer bijna een jaar op de Carnibest.
En dat gaat hier het beste, en ik kan de Carnibest bijna om de hoek krijgen.
Maar je moet gewoon naar de hond kijken en , natuurlijk naar je budget.
Ik geef wel toe dat Carnibest wel aan de prijs is, maar zolang het gaat voer ik dit.
En wij gebruiken natuurlijk ook best wel een hoop,. want alleen Mack eet al 1500 gram per dag.
Voordeel is dan wel dat ik groot inkoop waardoor de prijs weer wat gedrukt word. :) 
Door Paulien25
#843061
Ik geef ook ahv afgewisseld met smuldier, de laatste geef ik nu niet meer... >:(
schijnbaar hebben ze iets veranderd (ook gelezen op barf).
De jongste heeft er darmkrampen van, en de oudste doet het er ook niet goed op, alleen de middelste schijnt er geen last van te hebben :-\ op ahv doen ze het goed.
Door oebaya
#843191
[quote="simplythedogs"]
omdat het er in België te verkrijgen is.
Groetjes
Marion
[/quote]

Niet dat je moet veranderen, maar misschien eens afwisselen. Smuldier kan je in de O'Cool en Covee winkels in België krijgen tegenwoordig. Via de website van Smulder kan je op de website van die ketens komen en zien waar ze zitten. Rondom Luik zitten er nogal wat.
gr.
Nicolette
Door Decibels
#843205
Als hoofdmoot krijgen ze hier AHV...al een aantal jaren. Ter afwisseling doe ik er wel eens gedeeltelijk een ander merk door CB/Duck/Prins, etc. Mijn honden doen het er perfect op....mooie glanzende vachten. Ik betaal 24,95 voor een doos van 15 kilo (30 pond-zakjes) Ik geef de compleet vlees/pens.
Door Fausto
#843637
Ik voer de Cane Corso al een aantal maanden de vlees-compleet versie van AHV, de Bull terriër Sheela inmiddels ook. Sheela heeft veel minder last van haar atopie en is dol op KVV. Fausto is er trouwens ook verzot op. Ik vind het beter dan Smuldier, ik heb het idee dat er in de vleescompleet-versie geen tot weinig pens zit.
Overigens wordt er hier wel aantal avonden/week gebarfd naast AHV.
Door Ellen Els en Nina
#843711
Ik heb van de fokster een weekmenu barf meegekregen én daarnaast verschillende kvv's om te proberen De pup vindt alles lekker en doet 't er ook goed op. Ik zelf vond AHV er wel goed uit zien. Helaas zit hier in de buurt (ZO-Brabant) geen verkooppunt, anders ging ik zeker ook AHV bijvoeren. (ik wissel diverse kvv's af met een paar dagen in de week barf).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door