Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#842960
Ja hoor op de markt 3 zalmkoppen op de kop getikt.
ze liggen me vanaf de aanrecht aan te staren en ik weet niet goed wat te doen.
Geven zouden jullie zeggen maar heb even met m'n vingers die tandjes gevoelt--is nu niet bepaald erg zacht.
Ze hebben hier al wel ribben en knars op maar nog nooit zalmkop.
Die kleine (8mn) heeft ook wel ribben en knars gekregen maar nog nooit helemaal op gegeten.
Kan ik die zalmkoppen gewoon met tanden geven?
En ook aan die kleine?
vindt het een beetje griezelig die woeste zalmkoppen.
groetjes ellen
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#842963
Wij moesten ze nog doormidden hakken ::)

Ze eten het hier allemaal op ,maar zijn wel volwassen honden.

Volgens mij kan je het best proberen en anders wat kleiner maken.

Ik vond het in het begin ook eng om te geven hoor.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#842974
vanaalst schreef: Ja hoor op de markt 3 zalmkoppen op de kop getikt.
ze liggen me vanaf de aanrecht aan te staren en ik weet niet goed wat te doen.
Geven zouden jullie zeggen maar heb even met m'n vingers die tandjes gevoelt--is nu niet bepaald erg zacht.
Ze hebben hier al wel ribben en knars op maar nog nooit zalmkop.
Die kleine (8mn) heeft ook wel ribben en knars gekregen maar nog nooit helemaal op gegeten.
Kan ik die zalmkoppen gewoon met tanden geven?
En ook aan die kleine?
vindt het een beetje griezelig die woeste zalmkoppen.
groetjes ellen
Je hoeft de tanden er niet af te halen, maar als het beter is voor je gemoedsrust mag je gerust het bekkie eraf hakken. Aan voedingswaarde gaat er dan niet veel verloren.
Ik hak alle zalmkoppen doormidden om te voorkomen dat het hier zo'n glibberfestijn wordt. En halve zalmkop geeft meer grip. Die kleine van 8 maanden zou een halve kop met gemak op kunnen eten. Als het echter de eerste keer zalm is zou ik iets vorzichter zijn en de half van de half geven. Dit laatste i.v.m. de vettigheid van zalm en de grote kans dat teveel in één keer nogal makkelijk terugkomt.

Verder kunnen ze wel woest kijken, mar ze doen verder niet veel meer ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#842978
o ja dat is waar ze moeten eerst nog de vriezer in, een week of 3 toch?
Ben ik er bijna overheen om ze te geven verdwijnen ze de vriezer in  :o
ellen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#842983
vanaalst schreef: o ja dat is waar ze moeten eerst nog de vriezer in, een week of 3 toch?
Ben ik er bijna overheen om ze te geven verdwijnen ze de vriezer in  :o
ellen
Als het zalm uit de pacifik is, maar jij zult hoogstwaarschijnlijk net als ieder ander gewoon kweekzalm hebben.
Door Caroline A.
#842986
weet je waar de zalm vandaan komt? Op de markt is het meestal kweekzalm maar bij de betere viswinkel is het soms ook wel wilde zalm.

Ik vond het de eerste keer ook heel griezelig en heb de kop doordemidden gesneden. Maar Luna (was toen 7 maanden) at het met smaak en helemaal op. Nu (ze is anderhalf) eet ze een hele kop in een kwartier op.
Door tiny
#842987
;D Ha ha, hier zijn de koppen niet zo woest meer. Zijn namelijk net verdwenen in de hondenmagen. Allebei een halve. Nou waren het kleine (ong. 150 gr.) dus een mooi maatje hier. Om door de midden te snijden en te hakken is het wel wat glibberig, maar tanden, ogen, kieuwen het gaat allemaal naar binnen. Rosco ligt nu al uit te buiken en Tessa controleert haar voeten om te kijken of daar nog iets eetbaars tussen zit. Gewoon geven, ze vinden het een delicatesse.. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door