Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#841959
Vroeger droeg Pike een typisch hondenluchtje met zich mee, dat verdween toen ik begon te barfen. Hij heeft 1,5 jaar gewoon lekker geroken, maar de laatste weken hangt er weer een vieze geur aan hem. Ik dacht dat hij misschien wel een badje kon gebruiken want hij was al lang niet gewassen. Dus begin van de week is hij gewassen en toen rook hij weer lekker. De dag erna zat hij steeds op zijn rug te bijten en bleek hij diverse rode plekjes op zijn rug (reactie op de shampoo??) te hebben. Ik heb het regelmatig ingesmeerd met teatree-olie en dat heeft wel geholpen, hij komt er niet meer aan en het ziet er mooi rustig uit en je moet nu goed kijken om die plekjes nog te zien. Maar vandaag ruikt hij weer vies. Zijn oren, in pre-barf tijd altijd vuil en stinken, zijn hartstikke schoon en ruiken niet vies. Nu is hij gisteren wel helemaal kledder nat geregend, maar dat gebeurde voorheen ook wel eens en dan ging hij daar ook niet van stinken. Wat zou de oorzaak kunnen zijn en wat kan ik hier eventueel aan doen? Hij heeft geen andere soorten vlees gehad, wel at hij zich laatst werkelijk ongans aan de rietwortels op de dijk, zo veel dat ik hem daar niet meer los laat. Hij liep alleen nog maar te eten daar. Hij poepte er ook ontzettend veel grote rietdrollen van. Zou het samen kunnen hangen?
Door Lizzy
#842267
Of het met het riet eten samen hangt durf ik echt niet te zeggen.... Ik acht het niet geheel voor onmogelijk. Wat ik zelf zou doen: een kuurtje chlorella. En dan de hoeveelheid langzaam opbouwen maar wel tot een flinke hoeveelheid.
Gebruikersavatar
Door pike
#842577
Ik heb  even info zitten zoeken. In een ander nog recent topic heb ik  het volgende gevonden:
beginnen met 1 tablet per dag, na een paar dagen 1,5 tablet, dan na weer een paar dagen 2 tabletten. Dit was voor de kat. Is dit ook de juiste dosering voor een hond??
En gaat het hier om tabletten van 250 mg??
Door Lizzy
#843268
pike schreef: Ik heb  even info zitten zoeken. In een ander nog recent topic heb ik  het volgende gevonden:
beginnen met 1 tablet per dag, na een paar dagen 1,5 tablet, dan na weer een paar dagen 2 tabletten. Dit was voor de kat. Is dit ook de juiste dosering voor een hond??
En gaat het hier om tabletten van 250 mg??
De meeste tabletten zijn 200 a 250 mg ja. Maar 2 tabletten voor een hond vind ik echt veel te weinig. Ik zou eerder opbouwen tot 2 x per dag 10 a 15 tabletten. Weet je, dat komt bij chlorella niet zo krap. Ik zie het niet als een voedingssupplement maar als voeding. En je kunt van chlorella niet overdoseren. Het langzaam opbouwen is omdat honden (en ook mensen) ontgiftingsverschijnselen krijgen en da's niet altijd even prettig (weet ik uit ervaring).
Gebruikersavatar
Door pike
#843378
zoveel  :o
en dat zit ik mij dus ook af te vragen: wat kan ik verwachten dat er met hem gaat gebeuren als er echt nog steeds troep in zijn lijf zit wat er uit moet. Gaat hij weer bagger poepen of komt het z'n oren uit  ??? - en kan dat eigenlijk wel, na 1,5 jaar barfen? Want hij krijgt dus echt helemaal niets commercieels meer, ook alle beloningssnoepjes worden zelf gedroogd en een snackje is ook uit de barf-groep. Hij krijgt ook geen tafelrestjes of andere mensen-dingen. Kortom, eigenlijk snap ik het dus niet  :-\
Door coby.p
#843578
ook ik ga met chlorella beginnen met newfoundlander belle
dit in verband met sterk ruikende vacht
ik heb de tabletten van vital green (bloem) 200 mg

op de bijsluiter staat voor volwassenen, opvoeren tot
3 keer daags 6 tabletten
voor kleine honden opvoeren tot 3 keer 3
grotere honden iets meer

ik dacht dus het op te voeren tot 3 keer 4 tabletten per dag
maar dat is dus te weinig, lizzy?
misschien toch gaan opvoeren tot 3 keer 6?
belle weegt ongeveer zo,n 48 kilo

coby
Door Lizzy
#843739
Ja, als je chlorella ziet als voedingssupplement, als pil, dan schrik je inderdaad wel he, van deze hoeveelheden... Maar zie het niet als pil. Ze hebben het in pilvorm gestopt omdat dat handiger eet. En bovendien: het is maar tijdelijk he!!

Als je langzaam opbouwt, hoef je niks te verwachten. Maar, het is niet geheel denkbaar dat je wel wat veranderingen opmerkt hoor. Ik eet en drink hartstikke gezond, ik rook niet, etc. Maar toen ik mijn chlorellakuurtje laatst deed (ik heb 3 keer per dag 20 pillen naar binnen gegooid ;D. Wel opgebouwd), kreeg ik hoofdpijn en werd ik in eerste instantie echt heel moe. En kreeg ik diarree. Maar dat was maar 1 weekje. Je vervuilt toch, denk ik. Ondanks het goede eten. Al is het alleen al door luchtvervuiling. Overigens is Linga nu weer flink aan de chlorella (om haar loopsheidlucht te maskeren) en ik zie dat Linga ook iets aan het ontgiften is. Ze heeft een wat doffe vacht met wat haaruitval. Maar meestal duurt dat een weekje en begint ze daarna weer te glimmen.

Maar goed, als jullie het teveel vinden, begin je toch lekker met 3 keer per dag 4 tabletten? En als je denkt "nah, hij stinkt nog steeds", geef er dan eens 3 keer per dag 5. En kijk gewoon wat er gebeurd!

Oh, mijn honden eten ze gewoon uit mijn hand. Ze zijn er gek op. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je ze door het eten moet geven ofzo.

Heel erg overdreven geschreven en helaas ook in het Engels, maar lees ook dit gratis E book eens over chlorella: http://www.chlorellafactor.com/ (dan begrijp je ook waarom ik niet zo met een hoge dosering zit).
Gebruikersavatar
Door pike
#844148
Ik snap het wel geloof ik. Ik ga het gewoon proberen en ben erg benieuwd wat er gebeurd. (Ga ze zelf ook maar nemen ik heb ook nog wel wat kwaaltjes waar ik vanaf wil  :P). Luchtvervuiling is inderdaad ook nog een punt daar had ik zo een-twee-drie niet aan gedacht, maar zeker ook de honden hebben daar last van,  je steekt bijvoorbeeld een drukke weg met ze over, ze lopen dan wel met hun neus direct in de uitlaatgassen. HEt zou dus eigenlijk raadzaam zijn om met een bepaalde regelmaat een chlorella-kuur bij de honden te doen lijkt me.
Of ze ze wel of niet zo eten dat maakt me niet zo veel uit. Als ze een pil niet lusten, dan stop ik hem er gewoon in. Het zijn van die slimmerds die vissen elk pilletje hoe goed verstopt ook uit het voer en deponeren het demonstratief naast de bak. Of houden het stiekem in hun "wangzak" en dan vind ik ze later geweekt en platgedrukt in hun mand.
Het boekje ga ik nog lezen, voor vanavond is het echter te veel dus morgen maar weer verder lezen!
Gebruikersavatar
Door pike
#849985
Chlorella vraagje.
Pike krijgt nu dus chlorella, hij zit op 3x daags 6. Behalve dat hij een stukje bladgroene ontlasting heeft merk ik niets aan hem. Maar mijn vraag: Op de site chlorella-alg.com lees ik dat Chlorella een zoetwateralg is en daarom dan ook geen jodium bevat. Op diezelfde site staat echter een voedingswaardetabel van Koreaans chlorella en daar staat dat 100 gram 1,2 mg jodium bevat. Hoe zit dat nu ??? Iemand  die het weet ???
Door Lizzy
#850145
pike schreef: Chlorella vraagje.
Pike krijgt nu dus chlorella, hij zit op 3x daags 6. Behalve dat hij een stukje bladgroene ontlasting heeft merk ik niets aan hem. Maar mijn vraag: Op de site chlorella-alg.com lees ik dat Chlorella een zoetwateralg is en daarom dan ook geen jodium bevat. Op diezelfde site staat echter een voedingswaardetabel van Koreaans chlorella en daar staat dat 100 gram 1,2 mg jodium bevat. Hoe zit dat nu ??? Iemand  die het weet ???
Ik zou me er niet zo druk om maken, of er wel of geen jodium in zit. 100 gram chlorella is dus een halve zak koreaans chlorella poeder. Daar doe je 1,5 maand mee, met deze hoeveelheid. En dan krijg hij dus 1,2 mg jodium binnen, in die 1,5 maand. Maar, als je het niet vertrouwt of er meer over wil weten: stuur gerust een email naar Ron. Hij is zeer behulpzaam!
Gebruikersavatar
Door pike
#850303
Lizzy schreef: Ik zou me er niet zo druk om maken, of er wel of geen jodium in zit. 100 gram chlorella is dus een halve zak koreaans chlorella poeder. Daar doe je 1,5 maand mee, met deze hoeveelheid. En dan krijg hij dus 1,2 mg jodium binnen, in die 1,5 maand. Maar, als je het niet vertrouwt of er meer over wil weten: stuur gerust een email naar Ron. Hij is zeer behulpzaam!
ja hier was ik al achter, moet hij wel heeel veeel pilletjes krijgen!

Ik ben nu een dikke week bezig en ben met 3x 2 tabjes begonnen.  Ik heb de indruk dat het ietsie minder is nu, dus ik ga gewoon even door. De geur wordt op dit moment ook een beetje beinvloed door het feit dat ik hem een tijdje meermalen per dag zijn rug met tea-tree oil lotion heb ingesmeerd. Dat heeft wel goed geholpen tegen die rode jeukende plekjes want daar is niets meer van te zien, maar zijn vacht is nu behoorlijk vettig en ruikt door dat spul ook niet fris meer. Hij moet dus eigenlijk weer in bad, maar eerst moet ik een hypo-allergene shampoo of zo kopen want ik durf die andere niet meer te gebruiken.
Waar ik wel van sta te kijken is dat zijn oren nog nooit (en dat is dan ook echt nooit niet sinds puppytijd) zo schoon geweest zijn. Echt 100% schoon!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door