Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kay77
#842102
Hallo allemaal...

Ik moet het even van me afschrijven.
Kay heeft in zijn eersta maanden toen hij op de brokken zat regelmatig last gehad van dunnere ontlasting.
Met 10 maanden zijn we overgestapt op Carnibest (natuurvoeding) en het leek te werken!

Sinds een dag of 2 heeft hij weer dunne ontlasting (de ene keer wat harder maar overwegend zacht)

Ik snap best dat een hond af en toe dunnere ontlasting kan hebben, begrijp me niet verkeerd, maar af en toe wordt ik er wel moedeloos van!

Ik heb al contact met CB zelf gehad en zij raden mij probiotica aan.
Nu ben ik van plan om Sanavesta te kopen, maar ik heb geen idee of ik dit nu dagelijks moet blijven geven of alleen in de tijden dat hij aan de dunne is ?

Hebben jullie hier ervaring mee, en zo ja... hoeveel kan/mag ik geven ?

Verder ben ik erg tevreden over CB, en ik weet dat er hier veel barfers zitten dus ik hoop dat jullie me willen helpen ondanks dat ik allen CB geef  :-[
Door [email protected]
#842128
Hoi,
Ik geef er dan rodi bij(pens).
Of helemaal over zetten op pens, dat helpt bij mijn honden wel.
Heeft hij kluiven gehad, koekjes of andere dingen buiten de carnibest?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#842148
kay77 schreef: Hallo allemaal...

Ik moet het even van me afschrijven.
Kay heeft in zijn eersta maanden toen hij op de brokken zat regelmatig last gehad van dunnere ontlasting.
Met 10 maanden zijn we overgestapt op Carnibest (natuurvoeding) en het leek te werken!

Sinds een dag of 2 heeft hij weer dunne ontlasting (de ene keer wat harder maar overwegend zacht)

Ik snap best dat een hond af en toe dunnere ontlasting kan hebben, begrijp me niet verkeerd, maar af en toe wordt ik er wel moedeloos van!

Ik heb al contact met CB zelf gehad en zij raden mij probiotica aan.
Nu ben ik van plan om Sanavesta te kopen, maar ik heb geen idee of ik dit nu dagelijks moet blijven geven of alleen in de tijden dat hij aan de dunne is ?

Hebben jullie hier ervaring mee, en zo ja... hoeveel kan/mag ik geven ?

Verder ben ik erg tevreden over CB, en ik weet dat er hier veel barfers zitten dus ik hoop dat jullie me willen helpen ondanks dat ik allen CB geef  :-[
Goh joh...hebben we hier ooit vragen onbeantwoord gelaten omdat iemand niet barft ???

Je kunt hem nu de ontlasting wat minder is één á twee flinke theelepels per dag geven, mag gewoon door  het voer. Je mag het structureel geven, maar in de praktijk blijkt dat eigenlijk (op een aantal gevallen na die echt een slechte spijsvertering hebben) nooit nodig te zijn. Als je het voor langere tijd wilt geven, dan zou ik wel een onderhoudsdosering geven, dus b.v. een halve theelepel per dag.

Hier hebben we dat spul al jaren in huis en bij echte diarree is het echt een kwestie van een dagje of 2 á 3 geven en dan is het weer weg. Geef ik alleen netjes toe dat sinds we hier volledig barfen we het nog maar weinig gebruikt hebben.
Door kay77
#842221
Mijn opmerking was niet lullig bedoeld hoor Angelique !!!! Sorry als het zo overkwam....

Ik zit gewoon even in een dipje, en soms komen zinnen dan iets anders over dan dat ik bedoel  :-[

Bedankt voor het uitgebreide antwoord iedergeval, ik ga er mee aan de slag!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door