Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tine
#841007
MIjn kat is vandaag een oor geamputeerd(huidkanker) en heeft natuurlijk een kap om.Is het beest erg ongelukkig mee:(  Is het ok om het af en toe even af te doen,zodat ie zich even kan wassen? Zolang ie maar niet aan zijn wond zit?
Door Mevroi Kruim
#841029
Achossie  :'( da's niet fijn, beterschap voor hem!

Lijkt me wel, die kap is alleen om te zorgen dat hij niet aan de wond komt en zolang je dat zelf goed in de gaten houdt kan het best.
Door - pien -
#841082
tine schreef: MIjn kat is vandaag een oor geamputeerd(huidkanker) en heeft natuurlijk een kap om.Is het beest erg ongelukkig mee:(  Is het ok om het af en toe even af te doen,zodat ie zich even kan wassen? Zolang ie maar niet aan zijn wond zit?
Jeetje wat naar!

Heb hier ook een kat met 2 geamputeerde oren :-\ vanwege huidkanker.
Ze had geen kap op maar oplosbare hechtingen en zilver spul op de wonden. Het duurde even maar is mooi genezen.
Beterschap met poes/kat  :-*
Door Marlijn
#841128
Je kat is natuurlijk net vandaag geopereerd, zal nog een beetje suf zijn van de narcose, en dan heeft hij ook nog zo'n onhandig ding om zijn nek, dat is natuurlijk erg ingrijpend voor hem. Ik zou het wat tijd geven om hem er wat aan te laten wennen. Als je de kap er steeds af haalt en weer om doet zal hij er een stuk minder snel aan wennen dan dat je de kap gewoon om laat.

Dit was in ieder geval wel zo bij mijn kat een half jaar geleden. Ik deed de kap er eerst ook steeds af om hem te laten eten en dat hij even kon wassen (niet op de wond uiteraard), maar als ik de kap dan weer op deed vond hij dat weer hartstikke vervelend en moest hij er echt weer heel erg aan wennen. Daarna liet ik de kap dus maar constant om en na een tijdje wende hij er toch weer goed aan en sprong hij er zelfs mee op tafel.

Misschien dat jouw kat er anders op reageert maar anders zou ik de kap dus gewoon om laten, hij zal er even aan moeten wennen maar uiteindelijk zal het minder stress opleveren dan dat de kap steeds om en af gaat.

In ieder geval veel beterschap voor de kat!
Door tine
#841131
hij moet de kap sowieso af om te eten. Anders lukt dat niet. Maar hem zich een beetje laten wassen kan toch geen kwaad?? Of is het ook al een probleem als ie zijn pootje voorzichtig over de wond haalt? Hij moet er  niet aan gaan krabben toch??
Door Marlijn
#841744
Het kan geen kwaad dat hij zich wast, zolang hij niet aan de wond komt. Het beste is natuurlijk dat hij er helemaal niet aan komt, dus ook niet met een pootje erlangs.

Ik zag alleen bij mijn kat dat het juist weer stressvol was als hij steeds die kap weer op moest nadat hij even zonder kap kon eten dus lijkt het me in zo'n geval het beste om de kap er gewoon altijd om te laten tot hij definitief af kan. En mijn kat kon prima eten met een kap op, hij heeft een laag voerbakje en daar zette hij de kap gewoon overheen, maar ja het is nou eenmaal een vreetmonster dus die doet alles voor eten ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door