Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Red_Hunter
#8413
Mijn pup (Flynn) heb ik vanaf dat ik hem kreeg op energique gezet.
Nu krijgt hij ook nog 1x per week zelfgemaakt.
Ga ik van de week naar de fokker is Flynn groter dan zijn brokkenbroer  >:(
Ik gaf energique pup en ga nu dus over op volwassenvoer.
Zou energique pup dan hetzelfde doen als puppybrokken  ???

Trudie
Door Angelique
#8414
Mijn pup (Flynn) heb ik vanaf dat ik hem kreeg op energique gezet.
Nu krijgt hij ook nog 1x per week zelfgemaakt.
Ga ik van de week naar de fokker is Flynn groter dan zijn brokkenbroer  >:(
Ik gaf energique pup en ga nu dus over op volwassenvoer.
Zou energique pup dan hetzelfde doen als puppybrokken  ???

Trudie
Hoi Trudie,
Persoonlijk denk ik dat je je net al te druk hoeft te maken. Ik heb hier twee pups, teefjes, die allebei Carnibest eten en de een is 3 centimeter groter dan de ander. Misschien is genetisch bepaald dat jouw hond groter wordt en het kan natuurlijk ook nog zijn dat niet jouw hond voorloopt, maar die ander achter. Naar je eigen hond blijven kijken en als die het goed doet, niet aan je eigen gaan twijfelen.
Zelf ken ik de verschillen niet tussen energique gewoon en voor pups. Hier eten ze allemaal dezelfde hap en dat is Carnibest. Ik ben geen voorstander van speciaal puppyvoer na 12 weken, dus wat mij betreft zou dat omgeruild mogen worden voor het normale voer.
Door Red_Hunter
#8415
Ik zat altijd al te twijfelen of ik pup of gewone energique zou geven, maar omdat ik dit voor het eerst ging doen ben ik toch met pup begonnen.
Ik heb nu een doos gewone energique gehaald en ga daar mee verder. Flynn ziet er geweldig uit al zeg ik het zelf en ik krijg alleen maar complimentjes over zijn glimmende vacht dus verder is er niets te klagen.

Trudie
Door Twanneke
#8416
Zoals Angelique al schreef, de grote hangt van zoveel factoren af. Wel wil ik je aanraden zeker geen eregique pup meer te voeren, de eiwitfractie is erg hoog in de puppy voeding, je kan beter de gewonen geven.
Door Angelique
#8417
Zoals Angelique al schreef, de grote hangt van zoveel factoren af. Wel wil ik je aanraden zeker geen eregique pup meer te voeren, de eiwitfractie is erg hoog in de puppy voeding, je kan beter de gewonen geven.
Even off-topic.
Twanneke, wat een schitterende foto. Prachtstel!
Door SHIVA
#8418
hallo twanneke wat een mooie honden zeg
bij ons hierin hellevoetsluis zit ook een fokker ben van de zomer een paar keer bij de pubs wezen kijken
het enige waar zij ook last van heeft is in de zomermaanden een wat bruine gloed op de vacht
hebben jou honden daar ook last van of komt het dat wij zo dicht bij de kust woonen en de honden veel in het zoute water zwemmen mijn reu is zomers haast roodbruin en in de winter mooi zwart maar zij hebben dus het zelfde probleem vandaar mijn vraag gr shiva
Door ducktails
#8419
Zoals jullie weten heb ik vorig jaar een nestje boxers gehad van 9 pups.
De pups zijn opgegroeid op Barf en allemaal krijgen ze veel vers voedsel, op 1 pup na.
De pups zijn bijna allemaal ongeveer 4 cm. groter dan hun ouders.
Blanca ,mijn eigen gehouden pup, is groter dan haar Pa.
Hun ouders krijgen nu wel Barf maar zijn opgegroeid op brokken.
Een hondje is kleiner , dat is het brokken hondje......
En 1 hondje moet ik nog bekijken, daar moet de stamboom nog heen.
Dus , voeding is wel degelijk van invloed op de groei.
Het zijn mooie gespierde honden geworden en de groei is nog niet eens ten einde.
gr. Ria
Door Angelique
#8420
Zoals jullie weten heb ik vorig jaar een nestje boxers gehad van 9 pups.
De pups zijn opgegroeid op Barf en allemaal krijgen ze veel vers voedsel, op 1 pup na.
De pups zijn bijna allemaal ongeveer 4 cm. groter dan hun ouders.
Blanca ,mijn eigen gehouden pup, is groter dan haar Pa.
Hun ouders krijgen nu wel Barf maar zijn opgegroeid op brokken.
Een hondje is kleiner , dat is het brokken hondje......
En 1 hondje moet ik nog bekijken, daar moet de stamboom nog heen.
Dus , voeding is wel degelijk van invloed op de groei.
Het zijn mooie gespierde honden geworden en de groei is nog niet eens ten einde.
gr. Ria
Ja hoor, je heb gelijk.
Door Angelique
#8422
Bij de puppen van Avalon haal je de brokken honden er ook zo uit. Deze zijn ook wat kleiner gebleven. De puppen die nog vlees krijgen (in de meeste gevallen rodi compleet) zijn wat groter. Kijk maar: http://home.planet.nl/~gijse170/Puppiesavalon.htm
Je kunt  nog helemaal geen conclusies trekken over het grote-verschil voordat de honden uitgegroeid zijn.
"Mijn" puppen staan allemaal volledig op vers en toch zit er ook grote-verschil in, centimeters, in de hoogte en de breedte. Had er eentje brokken gegeten dan had ik dat lekker de "schuld" kunnen geven.
Dat ze gelijkmatiger opgroeien, dat is een ding wat zeker is, maar b.v bespiering is van meer zaken afhankelijk dan voeding alleen.
Als honden van vers voer groter zouden uitgroeien dan zou je daar dus in je fokprogramma rekening mee moeten houden daar natuurlijk voorkomen moet worden dat ze overmaats worden.
Of je gaat Oesen fokken, want die hebben geen bovenmaat ;D
Door Erna
#8423
Ik persoonlijk geloof er geen bal van dat voeding van invloed is op de hoogte groei van een hond. Zoals ik erover denk is de hoogte groei genetisch bepaald en zal rauw of vers voeren daar geen enkele invloed op hebben. Hooguit de tijdsduur is misschien van invloed.

Onze pup (ehmm ze is alweer bijna 14 maanden) is ook opgegroeid op vers en is "te klein"  gebleven in vergelijking met haar broertjes en zusjes. Overigens zijn een aantal van haar nestgenoten ook opgegroeid met vers dus daar kan het niet aan liggen. De vader is wat aan de kleine kant en dat heeft ze dan ook meegekregen van pa.
Door Angelique
#8424
Ik persoonlijk geloof er geen bal van dat voeding van invloed is op de hoogte groei van een hond. Zoals ik erover denk is de hoogte groei genetisch bepaald en zal rauw of vers voeren daar geen enkele invloed op hebben. Hooguit de tijdsduur is misschien van invloed.

Onze pup (ehmm ze is alweer bijna 14 maanden) is ook opgegroeid op vers en is "te klein"  gebleven in vergelijking met haar broertjes en zusjes. Overigens zijn een aantal van haar nestgenoten ook opgegroeid met vers dus daar kan het niet aan liggen. De vader is wat aan de kleine kant en dat heeft ze dan ook meegekregen van pa.
Helemaal mee eens Erna ;)
Door ducktails
#8425
Tja, volgens mij is voeding wel degelijk belangrijk voor de groei.
Kijk maar naar de Nederlanders , die zijn de laatst 50 jaar een stuk groter geworden door de verbeterde voeding na de oorlog.
Het eerste nestje van mijn honden op brokken is ook een stuk kleiner .
En dan nu 9 pups groter.....dan ga je toch wel denken.
Ria
Door Janet
#8426
Is voeding niet in zoverre belang voor de groei dat ze op vers gelijkmatiger groeien en dat ze een sterker maag-darmstelsel hebben dan hun brokken-broertjes en -zusjes? Kali is ook niet een van de grotere (ik heb haar vergeleken met een nestzusje, die op puppenbrok :-X stond, destijds). Aan de andere kant heeft ze wel een hele gelijkmatige lichamelijke ontwikkeling.
Door Angelique
#8427
Tja, volgens mij is voeding wel degelijk belangrijk voor de groei.
Kijk maar naar de Nederlanders , die zijn de laatst 50 jaar een stuk groter geworden door de verbeterde voeding na de oorlog.
Het eerste nestje van mijn honden op brokken is ook een stuk kleiner .
En dan nu 9 pups groter.....dan ga je toch wel denken.
Ria
Ja, als ik jou was zou ik dan gaan denken ja, want als je teven nu al groter zijn dan hun vader wat kun je dan verwachten in je volgende nest als jij beweerd dat het door het voer komt en je op deze manier blijft voeren.
Boxers formaatje Dog ofzo.
Dan zou ik maar vast een verzoek indienen of ze de rasstandaard willen aanpassen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door