Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boefies
#840238
Hoi!

Ben toch nog erg onzeker of Babs wel aan haar benodigde voedingstoffen komt nu ze ruim 2 maanden van de brok af is.
Lichamelijk zie ik het wel want ze is een heel ander hondje geworden. Ze heeft veel meer energie en heeft plezier in eten  ;D:yeah:
Een brok komt er bij haar niet meer in  :yucky: .  Dat heeft ze zelf besloten. Geen enkel merk kan haar overtuigen.

Babs 11mnd krijgt van mij:

2x pw NatureDiet Lam/Rijst (weet dat NatureDiet niet tot vers/rauw behoort)
2x pw NatureDiet Vis
1x pw Rodi (vuile) Pens
1x pw Carnibest Eend/Rijst
1x pw Smuldier Vlees compleet / Pens/vlees

Aangezien zij een allergie heeft en wij het vermoeden hebben dat het van kip is vermijd ik sinds 2 weken elk mogelijk kip ingrediënt en de allergie breid zich niet uit en is "rustig". Dit wil ik ongeveer 2 a 3 maanden volhouden.

Maar krijgt zij met wel alle benodigde voedingstoffen binnen?????

Hoop dat jullie mij uit de onzekerheid kunnen halen!

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#840243
Mag ik vragen waarom je blikvoer voert? Ik denk niet dat je de optimaliteit bereikt van verse voeding als je daar ook nog veredeld blikvoer bij blijft voeren, dus sec gezien vind ik dat wel jammer, dat je dat nog geeft. Verder zie ik niet in waarom je hond niks te kort zou komen op het slechte voer dat er bestaat (brok) en wel iets tekort zou komen op het betere voer (vers/rauw)? Waarom vertrouw je het een wel en het ander niet?

Het is eigenlijk heel simpel. Men neme een brok. Daar stopt met maximaal 20% doodgekookt vaag vleesmeel in. Dat vullen we aan met doodgekookte granen. En doodgekookt vet. Omdat er zoveel nutrienten verloren zijn gegaan door het verhittingsproces: voegen we daar een vitamine mineralen poeder aan toen. Om het weer een soort van "compleet" te maken. Om het niet na 2 maanden vanzelf uit de zak te laten lopen, voegen we er aan toe: conserveringsmiddelen en antioxydanten.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit astronautenvoer alles bevat dat jouw hond nodig heeft. Ergo, ik weet zeker dat een verse rauwe voeding (dus dan heb ik het niet over dat veredelde blikvoer) vele malen completer is dan welke brok dan ook. Het bevat verse, rauwe ingredienten die van nature rijk zijn aan vitamines en mineralen. En dus beter opneembaar zijn. Het bevat enzymen. Het bevat goede bacterieen. Allemaal stoffen die een brok ontbeert. Ik zou zeggen: kieper dat blikvoer er ook nog uit en zet Babs gewoon lekker helemaal op vers/rauw!
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 15 okt 2007, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#840352
[quote author=Lizzy
Het is eigenlijk heel simpel. Men neme een brok. Daar stopt met maximaal 20% doodgekookt vaag vleesmeel in. Dat vullen we aan met doodgekookte granen. En doodgekookt vet. Omdat er zoveel nutrienten verloren zijn gegaan door het verhittingsproces: voegen we daar een vitamine mineralen poeder aan toen. Om het weer een soort van "compleet" te maken. Om het niet na 2 maanden vanzelf uit de zak te laten lopen, voegen we er aan toe: conserveringsmiddelen en antioxydanten.

Ik zou zeggen: kieper dat blikvoer er ook nog uit en zet Babs gewoon lekker helemaal op vers/rauw!
[quote][/quote]


Lizzy ,wat kan jij het leuk omschrijven wat een brok nou is :D :D :D :D :D :D :D
Vooral dat zinnetje:om het niet na 2 maanden....geweldig!!!
En je hebt helemaal gelijk,hoor 8)

Jet gewoon lekker helemaal overgaan op echt vers/rauw  en laat dat Nature diet maar in de schappen van de dierenwinkel  staan. ;)
Door K&D
#840398
Fijn dat de allergie zich rustig houdt.
Ik zou ook gewoon helemaal op rauwe  kvv overgaan, of barf.
Nature diet is niet slecht in die zin dat het geen kunstmatige toevoegingen bevat, maar het is helaas verhit en daardoor is de voedingswaarde anders dan vers. Het is inderdaad vergelijkbaar met blik.
Zolang je de complete versies voert van kvv, dan krijgt je hond echt alles binnen wat hij nodig heeft. Je kunt ook rustig langere tijd CB eend-rijst voeren zonder dat ze tekorten krijgt, helemaal als je het ook nog eens afwisselt met de Rodi/Smuldier varianten.
Je kunt het ook aanvullen met andere dingen(eitje, visje, yoghurt etc), maar misschien is het beter eerst te kijken of het een paar maand goed gaat op deze manier voordat je zaken toe gaat voegen.
Door Boefies
#840720
Bedankt voor jullie reacties!

Het feit dat ik NatureDiet geef is dat ze het onwijs lekker vind. Ze poept wel veel  :-\ . En ik ben van mening dat het geen slechte voeding is. Ik werk wissel diensten en vergeet wel eens een maaltijd uit de diepvries te halen. Als ik moet werken kan ik niet wachten tot het ontdooid is. En dan is NatureDiet makkelijk.
Daarom stond diepvries mij een beetje tegen. Onze diepvries werkt in de winter ook niet in de schuur. Dus moeten we er nu een op zolder zetten. En diepvries is lastig als ze uit logeren gaat...Of als ze meegaat op vakantie...
Maar ik heb nu de stap gezet omdat er geen beter alternatief is. En Babs is helemaal blij met haar nieuwe eten. Dus die problemen lossen zich ook wel weer vanzelf op.

Ik ben er wel van overtuigd dat KVV goed is. Alleen hoop ik dat ze alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt.
Wat betreft de brok inhoud ben ik het ook met jullie eens. Al geloof ik wel dat er ook "goede" brokken bestaan. Maar niet die van commerciële merken.
Hoe dan ook Babs trekt haar bek niet meer open voor een brok  :-X.

Bedankt!
Door karin2
#840722
[quote="Jet en Babs"]
Bedankt voor jullie reacties!

Het feit dat ik NatureDiet geef is dat ze het onwijs lekker vind. Ze poept wel veel  :-\ . En ik ben van mening dat het geen slechte voeding is. Ik werk wissel diensten en vergeet wel eens een maaltijd uit de diepvries te halen. Als ik moet werken kan ik niet wachten tot het ontdooid is. En dan is NatureDiet makkelijk.
Daarom stond diepvries mij een beetje tegen. Onze diepvries werkt in de winter ook niet in de schuur. Dus moeten we er nu een op zolder zetten. En diepvries is lastig als ze uit logeren gaat...Of als ze meegaat op vakantie...
Maar ik heb nu de stap gezet omdat er geen beter alternatief is. En Babs is helemaal blij met haar nieuwe eten. Dus die problemen lossen zich ook wel weer vanzelf op.

Ik ben er wel van overtuigd dat KVV goed is. Alleen hoop ik dat ze alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt.
Wat betreft de brok inhoud ben ik het ook met jullie eens. Al geloof ik wel dat er ook "goede" brokken bestaan. Maar niet die van commerciële merken.
Hoe dan ook Babs trekt haar bek niet meer open voor een brok  :-X.

Bedankt!
[/quote]

jij hebt een erg slimme hond !!! ;)
Door K&D
#841059
Daarom stond diepvries mij een beetje tegen. Onze diepvries werkt in de winter ook niet in de schuur. Dus moeten we er nu een op zolder zetten. En diepvries is lastig als ze uit logeren gaat...Of als ze meegaat op vakantie...
dat klopt, sommige vriezers hebben een hogere omgevingstemperatuur nodig (boven de 10 graden en soms zelfs 16 graden) om te kunnen werken. Maar als je een zolder hebt is je probleem opgelost.
Uit logeren valt best mee. Als er een koelkast aanwezig is (en dat is er bijna altijd wel) dan neem ik het eten gewoon bevroren mee in een goed afsluitbaar bakje. Dan blijft het zeker 3 dagen goed.
Op vakantie is ook best te doen, maar in jouw geval ietsje lastiger omdat je hond geen kip verdraagt. (dat zou ik trouwens nog wel uittesten als alles met dit dieet een paar maand rustig is) maar elke C1000 heeft Rodi en Smuldier.  Er staan hier wel tips in topics over eten op vakantie in het buitenland.
Door anneke62
#841175
[quote="Jet en Babs"]
Ik werk wissel diensten en vergeet wel eens een maaltijd uit de diepvries te halen. Als ik moet werken kan ik niet wachten tot het ontdooid is. En dan is NatureDiet makkelijk. [/quote]

Ik werk ook in wisseldiensten, maar als ik als ik de ene maaltijd heb gegeven dan haal ik de volgende gelijk uit de vriezer, no problemo!

[quote="Jet en Babs"]
  En diepvries is lastig als ze uit logeren gaat...Of als ze meegaat op vakantie...
[/quote]

Op vakantie kun je van alles aan verse producten uit de super kopen: soepvlees, tartaar, runderhart, kippenvleugeltjes (als ze daar weer tegen kan). Daar red je het echt wel een tijdje op hoor!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#841255
[quote="Jet en Babs"]
Hoi!

Ben toch nog erg onzeker of Babs wel aan haar benodigde voedingstoffen komt nu ze ruim 2 maanden van de brok af is.
Lichamelijk zie ik het wel want ze is een heel ander hondje geworden. Ze heeft veel meer energie en heeft plezier in eten  ;D:yeah:
Een brok komt er bij haar niet meer in  :yucky: .  Dat heeft ze zelf besloten. Geen enkel merk kan haar overtuigen.

Babs 11mnd krijgt van mij:

2x pw NatureDiet Lam/Rijst (weet dat NatureDiet niet tot vers/rauw behoort)
2x pw NatureDiet Vis
1x pw Rodi (vuile) Pens
1x pw Carnibest Eend/Rijst
1x pw Smuldier Vlees compleet / Pens/vlees

Aangezien zij een allergie heeft en wij het vermoeden hebben dat het van kip is vermijd ik sinds 2 weken elk mogelijk kip ingrediënt en de allergie breid zich niet uit en is "rustig". Dit wil ik ongeveer 2 a 3 maanden volhouden.

Maar krijgt zij met wel alle benodigde voedingstoffen binnen?????

Hoop dat jullie mij uit de onzekerheid kunnen halen!

Alvast bedankt!
[/quote]

Met zo'n menuutje zou ik ook onzeker zijn of mijn hond wel alles binnen zou krijgen en niet geheel onterecht ook. Ik kan je dus niet van je onzekerheid afhelpen.
Door K&D
#841285
het zijn allemaal complete versies, maar uiteraard is barfen beter  ;)
Laatst gewijzigd door K&D op wo 17 okt 2007, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#841310
[quote="Dubhe en Kyrah"]
het zijn allemaal complete versies, maar uiteraard is barfen beter  ;)
[/quote]

Is dat zo..volgens mij is zowieso de pens van Rodi niet compleet. (ook niet vuil trouwens)en bij Nature diet twijfel ik ook over de compleetheid.  Afgezien daarvan bestaat het menu dus grotendeels (4 x per week) uit veredeld blikvoer en vooral dat punt zou mij (in tegenstelling tot ts) erg onzeker maken.
Door Mevroi Kruim
#841362
Je kunt ontdooid versvoer best een paar dagen in de koelkast bewaren. Ik barf weliswaar maar ik haal meestal meerdere porties uit de vriezer en ontdooi een deel buiten, een deel in de koelkast. En als ik echt haast heb mik ik wat in een bakw arm water.
Door Boefies
#841707
[quote="anneke62"]
Ik werk ook in wisseldiensten, maar als ik als ik de ene maaltijd heb gegeven dan haal ik de volgende gelijk uit de vriezer, no problemo!

[/quote]


Je hebt gelijk, dat is veel handiger!

En de 'pens' is er een beetje ingebleven. Ze kreeg dit 1x pw naast haar brok. Maar ik heb meteen de complete pens in huis gehaald.
Laatst gewijzigd door Boefies op do 18 okt 2007, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door