Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lil
#839391
Gisteren was onze arme schat nauwelijks in staat om haar kopje op te tillen toen ze geroepen werd, ze had ook al anderhalve dag niet gegeten (maar was toen wel normaal actief geweest). Mijn vader is altijd heel relaxed, maar belde mij met de mededeling dat hij dacht dat de kat zou sterven, maar het lukte hem niet om haar naar de da te brengen (mijn vader is slecht ter been en de kat kan zich nogal verzetten, vooral als ze ziek is!)
's avonds ik met haar naar de da gegaan, maar toen liep ze al wat en had ze een ietsiepietsie gegeten. Maar de da kon niets vinden!!!!! Ze had mij gebeten toen ik aan haar buik kwam, maar bij de da deed ze niets! Hij heeft haar buik betast en haar rug gevoeld en haar poten (om te kijken of het niet door een verstapping kwam en ze daarom niet wilde bewegen).
We hebben het over haar diep trieste struvietverleden gehad en hij was eens met barf en kvv! Was voor mij een nieuwe da en hij vond het goed wat ik deed en ook dat ik als het slechter ging cranberry gaf!
Nu heeft ze twee oppeppers in de vorm van een spuit gehad. Eentje voor de vitamines en weer te gaan eten en eentje voor het geval een vergiftiging was. Want als het weer slechter gaat moeten we denken aan nier of leverfalen ivm haar verleden.... Voor de zekerheid is bloed afgenomen, dus ik ben benieuwd. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om de weerstand te verhogen en haar er weer bovenop te helpen? Ik geloof niet dat ik haar mijn echinacea forte tabletjes kan geven namelijk.
Door Lil
#839425
Je denkt dat probiotica helpt?
Ik zal het zeker toevoegen, heb ik zonder meer in huis en ze eet een klein beetje, dus dan kan ik in ieder geval een klein beetje probiotica toevoegen.
Nog iets anders dat haar kan oppeppen? Ik heb nog een paar tablettjes chollera, zal ik die vermalen en een beetje geven?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#839427
Lil schreef: Je denkt dat probiotica helpt?
Ik zal het zeker toevoegen, heb ik zonder meer in huis en ze eet een klein beetje, dus dan kan ik in ieder geval een klein beetje probiotica toevoegen.
Nog iets anders dat haar kan oppeppen? Ik heb nog een paar tablettjes chollera, zal ik die vermalen en een beetje geven?
Chlorella is reinigend dus dat kan haar ondersteunen om verkeerde stoffen te lozen (niet te veel geven anders gaat ze aan de diaree)
Door Lil
#839428
Dank je! Ik ga haar 1/4 tabletje geven (mensen krijgen er zes per dag, de hond indien nodig 1 of 2) en kijken hoe dit gaat...
Ze eet wel weer door die spuit heb ik gemerkt, gaat erna uitzien dat ze het weer eens gaat redden. Het is echt een vechtertje  :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#839430
Lil schreef: Dank je! Ik ga haar 1/4 tabletje geven (mensen krijgen er zes per dag, de hond indien nodig 1 of 2) en kijken hoe dit gaat...
Ze eet wel weer door die spuit heb ik gemerkt, gaat erna uitzien dat ze het weer eens gaat redden. Het is echt een vechtertje  :-*
Ik hoop dat ze zich snel weer wat beter voelt
Door Lil
#840564
Echinacea gaat goed :)

Ze lijkt trouwens weer de oude  :D
Ze was vandaag hard bezig om haar rangorde ten opzichte van de jongere kat terug te winnen. Dus ze zal wel weer een heel eind aangesterkt zijn, gelukkig  ;D
Door Oso-Bayou
#841116
Zeg tegen "zwartjoekel alias scooby-doeee" dat de volgende keer ik persoonlijk kom om eens een hartig woordje met haar te spreken...daarna natuurlijk knuffelen en verwennen, maar dat laatste niet in vooruit vertellen.

Hoe is het nu?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door