Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Axel*
#840622
Vorige week was Eli niet lekker: koorts en niet eten. Naar de da geweest (staat nog in het gebroken staart-topic), wat gasvorming geconstateerd, prik Buscopan koorts was maar een dagje en hij werd weer levendig. SIndsdien en zelfs al een paar dagen ervoor deed ie moeilijk met eten. De Duck compleet wat ie de eerste weken bij ons met veel smaak opat moest ie niet meer en hij eet het nog steeds met moeite, ook wat kalkoen, rund kippe-orgaantjes... eet ie alleen gemengd met whiskas of wat vis, maar hij eet sowieso te weinig.
Vanochtend 50gr op en sindsdien niks meer, waarschijnlijk eet ie vanavond nog wat, maar veel te weinig. Hij weegt 2,5kg, is sinds vorige week 100gr bijgekomen (4,5 maand oud)

Sinds een paar dagen eet ook xena moeilijk en gisterenavond had ze koorts 39,5. Ik zag ook dat ze licht gedehydrateerd was dus vanochtend dierekt naar de da:
Eli was klinisch helemaal in orde. Hij kon behalve oormijt (die in behandeling is) niks mis vinden. Eli is de hele voormiddag en ook de laatste dagen erg actief, maar nu ligt hij ook alweer de hele middag te slapen  :-\

Xena had geen koorts, was licht gedehydrateerd


EDIT: bovenstaande heb ik 2h geleden geschreven. Ik heb net Xena bij de da achtergelaten, ze ligt aan het infuus.
Thuisgekomen vind ik Eli zo erg apatisch, neem zijn temperatuur: 40,3 en thermometer was nog niet klaar, maar eli ging er vandoor.
Da gebeld en ik moet morgenvroeg.
Ben nu helemaal gaar (al hele dag doodmoe en koppijn) en ga slapen. Ik doe mijn verhaal morgen verder. Sorry
Laatst gewijzigd door *Axel* op do 18 okt 2007, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#840699
Ach wat een ellende. Vooral je dier moeten achterlaten bij de da is niet leuk. Mchawi is gistermiddag ook weer opgenomen en ligt ook aan het infuus.

Heel veel sterkte!
Door karin2
#840704
PPFFFFFFFFFFFFF wat een ellende met de kittens  :(
ik hoop dat ze snel opknappen van het infuus en dat ze snel weer thuis zijn .
sterkte voor jullie  :-*
Door Mieuw
#840857
Ach gos, het is wel schering en inslag nu hè, met al die zielige kittens  :(
Ik hoop echt dat ze spoedig weer opknappen. Beterschap.
Door *Axel*
#840910
Hehe, klaar voor het vervolg ?  :(
Mijn excuses als het wat onduidelijk overkomt, maar ik heb bij Eli geslapen.. nou ja gelegen... want ik heb geen oog dicht gedaan vannacht *gaap*

Vervolg van gisterenochtend bij de da: Bij Xena was een verdikking bij de dunne darm te voelen dus een vreemd voorwerp was mogelijk. Da wou nog even afwachten en symptomatisch behandelen en dan dag erna een rontgen nemen, maar ik heb gevraagd of dat meteen kon. Gasvorming in maag, verdikking bij dunne darm en dat kon een voorwerp zijn, verder ontlasting bij het rectum. Injectie (heb het gevraagd maar weet niet meer wat  :-[) en iets om de ontlasting af te voeren. En Ik kon xena mee naar huis nemen.

Gisterenavond dus, belde ik de da tijdens de consultatie-uren omdat ze er erg levensloos bij zat en de uitdroging erger werd, dus ik heb ze gisterenavond nog binnengebracht en ze is aan een infuus gelegd.
Ik kwam dan weer thuis, en vond Eli in dezelfde rare houding als ik hem achtergelaten had, en hoe hij eigenlijk al de hele namiddag en ook avond was  :-\ Teveel aandacht naar Xena gegaan gisteren en niet stil gestaan dat er met hem ook weer wat aan de hand was. Maar thuisgekomen zijn temp genomen 40,3 en nog stijgend, maar de thermometer ging eruit. Ik heb dan terug de da gebeld en ben nu deze ochtend als eerste geweest.
Eli had nog steeds koorts 39,8 of zoiets. Dus ging de da toch wel uit van een virus bij alletwee. Hij haalde Xena die al wat beter was, en die nit meer gebraakt had wat een goed teken was... tot ze plots weer gal braakte, maar dit keer zaten er gele textielvezeltjes in... hele kleine dingetjes  :o
Eli behandeld met ontstekingsremmer en AB en nog wat. En Bij Xena een nieuwe rontgen met contrastvloeistof gemaakt. Da belde me op: we moeten in de buik gaan kijken, ik ben het niet zeker maar ik vrees voor een vreemd voorwerp. Er is iets te zien op de rontgen.
2h later belde hij terug: geen voorwerp gevonden  ??? Maar zware ontsteking van de pancreas, dunnen darm en twaalf-vingerige darm, met een of door een verkleving (geen idee wat ie daarmee bedoelde, moet ik nog vragen) Ze was aan het ontwaken, moet nu minstens 2 dagen aan het infuus en krijgt medicatie.
Met Eli moet ik morgenochtend terug  :(
Maar Eli heeft al 3 keer wat gegeten, 2x portie whiskas en toch ook al 50gr duck  :) Hij is wat levendiger nu.

Pfff.... wat een miserie zeg  :( Ik had vandaag NH- les met de paardjes, maar de instructrice had een platte band.... nou ik heb  afgezegd ... ben een wrak momenteel. Ik ga nu even in bed en neem eli lekker mee.  :sleeping:
Door Mevroi Kruim
#840947
Jeetje  :o  je krijgt het wel voor je kiezen joh!
Arme poekies  :-* :-*

Die verklevingen zitten waarschijnlijk in de darmen, kan door ontstekingen, dan gaan de wanden aan elkaar kleven en kan er dus niks meer door. Hopelijk wordt het probleem nu opgelost.
Ik blijf duimen!
Door *Axel*
#840972
Kruimel schreef: Jeetje  :o  je krijgt het wel voor je kiezen joh!
Arme poekies  :-* :-*

Die verklevingen zitten waarschijnlijk in de darmen, kan door ontstekingen, dan gaan de wanden aan elkaar kleven en kan er dus niks meer door. Hopelijk wordt het probleem nu opgelost.
Ik blijf duimen!
Ow dat bedoelt ie met verklevingen.. kon me er geen beeld bij vormen, weer wat geleerd. Bedankt  ;)
Ja blijven duimen graag...
Door karin2
#841223
pfoe wat schrikken elke keer dat ik hier lees  :o :o :o
hoe moet het dan voor jou wel niet zijn ?  :-\ :(

sterkte en ik hoop dat ze nu toch echt snel gaan opknappen . :-*
Door *Axel*
#841420
Met Eli gaat het goed, hij heeft gisteren en vanochtend goed gegeten, gewoon lekker Duck en wat vis.  :) Nog een injectie gekregen vandaag en nu zou hij het goed moeten blijven doen.

Met Xena gaat het helaas minder goed als verwacht. Ze was erg apatisch en heeft veel pijn. Pancreatitis zou erg pijnlijk zijn, daarbij nog een erg ontstoken 12-vingerige darm en dunne darm  :'( + de operatiewond...
Ze krijgt pijnstilling en medicatie en het blijft afwachten of ze het haalt  :'( :'(
Ze was echt een hoopje ellende wat ik zag vanochtend... maar ze herkende me wel en miauwde ... ook Eli herkende ze dus dat was dan toch iets positiefs. Tot vrijdag blijft het erg kritisch  :'( De da heeft ze een kans.
Ik hoop zo dat het goedkomt met dat kleine meisje... het is hartverscheurend zo`n klein ukkie daar zo te zien  :'( :'(

Duimen jullie aub?  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door