Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door keetje
#815446
Hoi,

Gisterenavond de eerste poging gedaan tot het laten eten van mijn 3 katten van kvv.
En ik moet zeggen, ze vonden het ( nog) niets!
Ik had een pakje Bandit.Tot nu kregen ze de hele dag brokjes van biofood en 's avonds een lik-uit-een-blik,( met wat zalmolie en yomio) om ze binnen te krijgen. Ging altijd als een speer.
Maarre,...gisteren werd er zowat niet naar omgekeken en vanmorgen vond ik 1 van de 3 bakjes leeg en de kamer onder de kots. Vanavond tweede poging, ik warm het dan ietsie op.
Hoop dat het dan lukt want ik wil op den duur het hele spul, de 3 katten en de hond op de kvv hebben.

Gr. Jolanda.
Door Femke
#815490
Veel sterkte!! Katten kunnen echt vréselijk eigenwijs zijn, en bij mij heeft het heeeel lang geduurd voordat ze op vers stonden.
Misschien mengen met een beetje "lik uit een blik"?

Oh en wat is Yomio vroeg ik me af?
Door Borke
#818545
Bandit is volgens mij wel het duurste kvv, niks mis mee natuurlijk...

Ik zou niet een volledige portie neerzetten, anders wordt het wel een dure hobby.
Lusten ze het eigenlijk? Als je wat eten in de bek stopt, werken ze het dan naar buiten of likken ze de bek af?

Onze lastigste overwenner (van brok naar Carnibest) heb ik zo wekenlang iedere avond en ochtend wat kvv in de bek gepropt en altijd likte hij zijn bek af en nooit kwam hij op het idee om het eens zelf van het schoteltje te likken, zoals de andere 5 inmiddels wel deden.

Toen heb ik alle brokken weggelaten en binnen 24 uur at hij ook Carnibest.
Katten kan je niet laten vasten, dat is te link. Toen ik echter wist dat hij het wel lekker vond, heb ik het toch geprobeerd.

Lusten ze die Bandit niet, probeer dan een ander merk.
Een kat is een kat... als ze het niet willen eten dan eten ze het niet...
Door panthera
#840671
Die kale neten van mij heb ik ook van alles gegeven, toch vinden ze Carnibest en vers vlees (runderkopvlees, hart, lever, sukadelap, niertjes etc) het lekkerste.
De andere merken was 1 keer eten, en daarna liepen ze me aan te kijken, alsof ik ze naar het Riagg wilde brengen. ::)

Blijft even zoeken dus. ;)

Panth.
Door keetje
#840754
Ben nu een paar weken bezig en 1 van de rie is om. 's avonds dan want de brokkentoren staat er nog. :-\
ik heb al van alles geprobeerd, in de magnetron, warm water erover, sardientjes/zalm/tonijn/kabeljauw erdoor maar 2 van de drie verrekken het!
Moet ik misschien de brokjes helemaal wegzetten? Mag een kat wel vasten dan?
Dilemma's, dilemma's, dilemma's.
Door Mevroi Kruim
#840758
Eeng ezonde niet te dikke kat kan op zich wel 48 uur vasten, langer is beter van niet.
Ik zou sowieso de brokjes weghalen, zolang ze brokjes hebben dikke kans dat ze niet aan het vers beginnen.
Door Mieuw
#840854
[quote="keetje"]
ok, brokjes zijn weg!!
[/quote]

Goed zo!

Kijk het even 24 tot 36 uur aan, als ze dan echt helemaal niets, noppes, nada hebben gegeten zal je ze toch maar iets moeten geven wat ze wel eten (eventueel wat brokken met kvv vermengen), maar tot die tijd kan je uittesten of ze misschien toch niet stiekem een hapje of 2-3 van de kvv willen hebben.
Door Mevroi Kruim
#840945
Als je helemaal fanatiek wordt kun je de kvv er ook nog in gaan proppen  :D zou ik dus echt doen, brok eten is hier geen optie meer. En ik ben duidelijk niet de enige  ;D
En wat ook vaak wil helpen is blikje vis erdoor.
Door Karin.K
#841001
Ik wil toch heel even reageren op je kat laten vasten. Vorig jaar wilde Marcha mijn poes niet meer eten. Dacht dat ze dat vanzelf weer zou oppakken en dat gebeurde niet. Ze had 2 dagen niet gegeten. Ik heb aan de bel getrokken en de dierenarts zei dat ik haar echt spoedig aan het eten moets zien te krijgen. Maar ik kreeg haar helemaal niet meer aan het eten. Uiteindelijk moeten dwangvoeren met calo-pet. Na bloedonderzoek bleek dat Marcha leververvetting had. Marcha is wel een beetje aan de zware kant.
Tip van de dierenarts: Na 24 uur niet eten aan de bel trekken of gaan dwangvoeren, risico op leververvetting is nl. best groot.
Ik wil dat niet meer meemaken. Dus zou ik willen waarschuwen, kijk uit met laten vasten.
 
Door keetje
#841021
[quote="Karin.K"]
Ik wil toch heel even reageren op je kat laten vasten. Vorig jaar wilde Marcha mijn poes niet meer eten. Dacht dat ze dat vanzelf weer zou oppakken en dat gebeurde niet. Ze had 2 dagen niet gegeten. Ik heb aan de bel getrokken en de dierenarts zei dat ik haar echt spoedig aan het eten moets zien te krijgen. Maar ik kreeg haar helemaal niet meer aan het eten. Uiteindelijk moeten dwangvoeren met calo-pet. Na bloedonderzoek bleek dat Marcha leververvetting had. Marcha is wel een beetje aan de zware kant.
Tip van de dierenarts: Na 24 uur niet eten aan de bel trekken of gaan dwangvoeren, risico op leververvetting is nl. best groot.
Ik wil dat niet meer meemaken. Dus zou ik willen waarschuwen, kijk uit met laten vasten.

[/quote]

Ok, niet vasten dan? maar hoe dan wel??

[quote="Kruimel"]
Als je helemaal fanatiek wordt kun je de kvv er ook nog in gaan proppen :D zou ik dus echt doen, brok eten is hier geen optie meer. En ik ben duidelijk niet de enige ;D
En wat ook vaak wil helpen is blikje vis erdoor.
[/quote]

heb ik al geprobeerd, blikje sardientjes, zalm, tonijn, niente dus.
Vanmiddag weer een worst in stukken gesneden, vleesmix voor de kat. CB. En die kleinste meid heeft gevreten.
Nu de andere 2 nog fanatiek zien te krijgen. :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door