Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annielaumen
#840395
wie kent dit product en heeft er ervaring mee
het verhoogt de weerstand tegen ziektes
het handhaaft de gezondheid envoorkomt vroegtijdige veroudering
ook zou het goed zijn voor huidafwijkingen en jeuk
sterke tanden en botten

annie laumen
Door ~Joke~
#840402
Ik gebruikte vroeger [33 jaar geleden] Gistocal toen ik het eten [vlees, groente en bruinbrood voor mijn hond zelf klaarmaakte. Het is een Calcium preparaat en absoluut niet geschikt als supplement.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#840403
gistocal bestaat volgens mij al heel lang.
Met mijn eerste tervuerenaar heb ik mij over laten halen door iem.(weet niet meer wie) om dat spul door het eten te mengen ter voorkoming van HD????!!!!!!
volgens mij als je goede voeding(lees vers) geeft aan je dieren hoef je geen extra supplementen toe te voegen--maar dat is mijn mening.
En al die zogenoemde goede eigenschappen die gistocal geeft, bereik je ook door vers te voeren.
groetjes ellen
Door Lizzy
#840411
Ik vind het drie keer niks. Het bevat vitamines, mineralen, vetzuren, sporenelementen en gist. Nou, dat eerste zit al ruimschoots in goede rauwe voeding. En bovendien: onnatuurlijke calciumsupplementen (zoals in gistocal) zijn eerder gevaarlijk dan heilzaam. Vetzuren: je hond krijgt al voldoende vetzuren binnen wanneer je hem rauw/vers voert. Dat geldt ook voor sporenelementen. En gist is in mijn ogen juist zeer ongezond voor de gezondheid van mens en dier. Juist door gist kunnen darm en huidproblemen ontstaan. Ik zou er ver van uit de buurt blijven!
Door Borke
#840421
Gistocal is echt uit de oude doos, 40 jaar geleden kreeg de hond van mijn ouders het gemengd met gekookt paardenvlees en rijst of oud brood...
Die hond had voedselintolerantie en toen had de DA blijkbaar nog geen dieetbrokken, dus was dit zijn advies ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door