Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ulla
#840087
Omdat ik regelmatig nogal wat fruit over heb ( biologisch ) vraag ik mij af in hoeverre dat bij kan dragen aan de gezondheid van een hond!!!!

Maakt het verschil of je het pureert of zo uit de hand geeft!!

Het gaat voornamelijk om appels en wat peer en banaan, soms kiwi en ander fruit.
Door spickenstef
#840129
hoe gezond het is weet ik ook niet maar mij lijkt het heel zeker niet ongezond dus voer met mate en dan zal je geen problemen krijgen met fruit. Allen geen druiven geven de rest is wel ok
Gebruikersavatar
Door *Monique
#840168
ulla schreef: Omdat ik regelmatig nogal wat fruit over heb ( biologisch ) vraag ik mij af in hoeverre dat bij kan dragen aan de gezondheid van een hond!!!!

Maakt het verschil of je het pureert of zo uit de hand geeft!!

Het gaat voornamelijk om appels en wat peer en banaan, soms kiwi en ander fruit.
ik vervang af en toe de groentemix door fruitmix. Ik denk wel zeker gezond.
Ik gebruik appel, banaan, kiwi, ananas, meloen, mango, peer. Ik schil wel alles en haal de klokhuizen en pitten eruit. Pompoen doe ik er ook wel eens door :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#840266
Gezond, ja vind ik ook. Alleen bij honden die neigen tot snel dik worden zou ik het beperkt geven i.v.m. de suikers. Hier eten de pruimen, bramen, frambozen, appels, peren, zo van struik en boom. De prutjes die ik ooit van gemaakt heb vonden ze een stuk minder dan het verse fruit. Dus eigenlijk eten ze hier al het fruit zo uit de hand.
Door tieneke
#840290
Hier zijn ze niet echt gek op gepureerd fruit dus bespaar ik mij de moeite,als ik voor onszelf een smoothie maak likken ze met tegenzin de restjes op.
Maar een heel appeltje of pruim plus kersen vinden ze heerlijk.
Vers van de boom  ;D
Alleen wat minder als ze blijven eten met al die fruitbomen in hun speelweide,dus iedere dag alle fruit plus walnoten verwijdert...nu is alles leeg op een paar appels na.
Vooral Tara werd zo vet als een pad.
Maar is nu weer lekker slank na wat minderen.
Door ulla
#840320
Lizzy schreef: Ja, gezond. Het bevat veel voedingsstoffen en honden (en wolven) zijn er van nature dol op. Hier krijgen ze met regelmaat wat fruit.
Dan kan ik het dus zo uit de hand geven!!!
Ik haal dan wel de pitten eruit.
Hoewel er eentje is die als er pruimen zijn,zij ze zo van de grond eet,en die pitten poept ze uit.
Door Lizzy
#840423
ulla schreef: Dan kan ik het dus zo uit de hand geven!!!
Ik haal dan wel de pitten eruit.
Hoewel er eentje is die als er pruimen zijn,zij ze zo van de grond eet,en die pitten poept ze uit.
Ja. Hier vinden ze het gepureerd trouwens ook niet te happen. Maar appel, banaan, kiwi, bessen, bramen: eten ze zo uit de hand. Oh, maak overigens een uitzondering voor druiven. Druiven zijn niet goed voor de hond. Men weet nog niet precies hoe het zit, maar honden kunnen zeer ziek worden van druiven (en rozijnen) en bij grote hoeveelheden er zelfs aan sterven.
Door cylke
#840436
Als ik appel of peer of...aan het schillen ben, staat chelsey altijd bij mij  :D
In haar groentenmixje zit er altijd fruit (hoe rijper hoe beter) en als ik fruit eet, krijgt zij af en toe ook  :)
Door ulla
#840523
Oke, bedankt voor alle antwoorden.
Lizzy ze krijgen wel eens een druif, maar dat zijn er hooguit twee per hond.

Ik heb nu enkele emmers vol met appels en peren. :)
Vanmiddag wat gepureerd, maar dat hoeven ze hier ook niet.
Vreemd omdat ze de groentenmix wel eten.
Maar goed uit het handje is nog makkelijker ook. ;)
Pitten van de appels haal ik er overigens wel uit, ik meen gelezen te hebben dat die ook niet goed zijn.

Voorlopig kan ik vooruit. ;D
Gebruikersavatar
Door Billie
#840567
Na een week of twee barfen eet mijn sheltie helemaal geen fruit meer, voor het barfen kon ze niet wachten, ze wil ook geen groentemix eten.
Rare dieren die honden ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door