Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#840086
Balou heeft sinds een paar weken weer vreselijke jeuk, hij heeft rode bultjes die hem vreselijk jeuken.
Als het ene nog niet weg is dan verschijnt er op een andere plek wel weer 1.
Tot nu beperkte zich dat tot zijn buik en een paar op zijn borst.

Vanmorgen schrok ik me helemaal wezenloos. Nu heeft hij zo'n bultje onder zijn staart vlak naast zijn anus, en daar heeft hij behoorlijk zitten bijten en nu heeft hij een complete bloeduitstorting vlak naast zijn anus zitten, waarvan ik dus denk dat het van het bijten komt.

Ik heb er maar wat honingzalf opgedaan maar weet niet wat ik hiermee aan moet.

Hij voelt zich ook niet echt lekker, is heel rusteloos, wil niet veel eten en al helemaal geen vleesbot, wat dan weer resulteert in dunne ontlasting.

Ik heb vanmorgen gewoon een potje zitten janken omdat ik het echt niet meer weet. Het ging de laatste tijd zo goed met hem en nu begint het weer.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 20 okt 2007, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#840200
Is het de mijten allergie die hem opspeelt? Want dit is volgens mij echt het mijtenseizoen he, oktober? Verder kan ik me je hulpeloosheid heel goed voorstellen... Jeuk is echt een van de ergste en tevens een van de lastigste problemen. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet meer weten, wat je moest doen. Desensibilisatiekuur heb je gedaan he? Je bent naar Tannetje geweest, toch? Je hebt ontgift, supplementen gegeven (borage olie, visolie, etc). Ben je al eens naar een homeopathisch DA geweest ala Atjo Westerhuis?

Sterkte....
Door tt-tjes
#840345
Ja, ben vorige week nog naar Tannetje geweest maar hij kreeg na 2 dagen druppels van Tannetje ook weer vreselijke jeuk.

Naar Atjo Westerhuis ben ik nog nooit geweest, maar die zit ook zo ver weg. Ik weet ook niet of zo iemand bij mij in de buurt zit.

Ik zit er toch aan te denken om nog een keer naar een dermatoloog te gaan, maar mevr. Vroom in Oisterwijk, daar kan ik pas over 3 maanden terecht.

Als er iemand is die misschien een hele goede dermatoloog weet (te vergelijken met mevr. Vroom), dan graag.

Ik ben zo bang dat het er zo meteen op neer komt dat ik hem prednison oid moet gaan geven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#840404
ik kan je niet helpen, maar kan me voorstellen dat je het even helemaal niet ziet zitten.....
veel sterkte en ik hoop dat er snel een oplossing komt.

ps. weet niet waar je woont, maar in apeldoorn zit een hele goede homeopathische DA (centaurea.nl)
ellen
Door Netty
#840432
zou het de tijd van het jaar zijn?
Tof loopt ook al als een gek te krabben en te jeuken
ik zag vanmorgen dat ze pukkels had, van die rode bergjes met gele koppen..........
ze verliest ook haar en op haar billen is ze sinds vorige week kaal.
ik geef haar iedere dag 1 visoliecapsule, zou dat misschien te vet zijn...........
Door tt-tjes
#840488
Netty schreef: zou het de tijd van het jaar zijn?
Tof loopt ook al als een gek te krabben en te jeuken
ik zag vanmorgen dat ze pukkels had, van die rode bergjes met gele koppen..........
ze verliest ook haar en op haar billen is ze sinds vorige week kaal.
ik geef haar iedere dag 1 visoliecapsule, zou dat misschien te vet zijn...........
Ik weet het niet, maar wat jij beschrijft heeft Balou dus ook, rode bergjes met gele koppen.
Hij verliest alleen geen haar.


@Lizzy, ik heb wel het idee dat het zijn mijtenallergie is, maar ik weet helemaal niet of dit de tijd van het jaar is dat het erger is.

Dit is ook de eerste keer dat hij dit soort bultjes heeft, die heb ik nog nooit eerder bij hem gezien.
Ook wil hij helemaal niet eten, zelfs de haaskarkas waar hij normaal zo gek op is wil hij niet.
Door tt-tjes
#843381
Het gaat weer wat beter met Balou, de meeste pusbultjes zijn weg en hij krabt ook niet meer zo gigantisch veel.
Op dit moment krijgt hij 2 capsules probiotica en wat vitaminedruppels. Dit is vanwege het feit dat hij geen groente wil en er ook niet goed tegen kan.

Hij is ook veel levendiger weer en speelt (lees rijdt  ;D ;D) weer volop met Fjurdy.

Ik heb hem net in bad gedaan om alle smeerseltjes uit zijn vacht te wassen, en kan zo meteen tijdens het föhnen ook zijn huid nog eens goed inspecteren.

Ben weer een beetje happy (en Balou ook).
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 20 okt 2007, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#843740
tt-tjes schreef: Het gaat weer wat beter met Balou, de meeste pusbultjes zijn weg en hij krabt ook niet meer zo gigantisch veel.
Op dit moment krijgt hij 2 capsules probiotica en wat vitaminedruppels. Dit is vanwege het feit dat hij geen groente wil en er ook niet goed tegen kan.

Hij is ook veel levendiger weer en speelt (lees rijdt  ;D ;D) weer volop met Fjurdy.

Ik heb hem net in bad gedaan om alle smeerseltjes uit zijn vacht te wassen, en kan zo meteen tijdens het föhnen ook zijn huid nog eens goed inspecteren.

Ben weer een beetje happy (en Balou ook).
He fijn! En, hoe zag zijn huid eruit?
Door tt-tjes
#843816
Lizzy schreef: He fijn! En, hoe zag zijn huid eruit?
Helemaal gaaf, zonder pusbultjes, alleen op de plekken waar ze gezeten hebben bij zijn borst is het nog een beetje rood. Daar heb ik dus wat vaseline opgedaan.
De plekken op zijn oren waar het eczeem zat zijn ook nog een beetje rood maar beduidend beter.
Vanochtend ook helemaal geen klit in zijn vacht kunnen ontdekken, dit betekent dat hij zich ook niet veel gekrabt heeft vannacht.

We gaan dus echt de goede kant weer op. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door