Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door slowie
#83911
maar,probleem,wat kan ik het beste meenemen en in welke hoeveelheden??

ze hebben nu drie dagen vers gehad,langzaam aan het opbouwen,s'morgens krijgen ze hier nog brok,omdat ik niet helemaal zeker nog ben,over de hoeveel heden en of ik meteen helemaal in 1 keer kan overgaan op vers.

ze hebben al ieder een halve kip gehad,gehakt en vis,ze vinden het helemaal geweldig en niet alleen hun ik ook haha

morgen dus naar de bio-slachter en wil weten wat ik het beste mee kan beginnen om nog vaker vers te geven,hij verkoop koe,kip en varken,varken is niet goed dus die mag ie houden ;)
en als ik nou b.v een boekmaag en een pens meeneem hoeveel moet ik daar dan in 1 keer van geven(zijn doggen).
mischien beetje domme vragen,maar liever een domme vraag dan goed de mist in gaan :)
Door Marion
#83963
Wat je volgens mij kan doen, en ik hoop dt anderen mij vebeteren als ik het mis heb !!, is op de verpakking kijken wat ze aan grammen moeten krijgen als je kant en klaar vers geeft. Dit hou je dan aan wat je aan zelf samengesteld vers geeft. Dan reken je uit in welke verhoudingen je dan alles moet geven, dat staat in de bibliotheek. Dan kun je zelf een menu samenstellen en dit plaatsen hier in de rubriek en dan kijken wat er voor tips en reacties op komen!

Ik heb bij Tommie eerst een paar weken kant en klaar vers gegeven, en dus geen brokken meer, toen langzaam begonnen met botten en de rest.
En deze volgorde is bij Tommie goed bevallen.

Succes!
Laatst gewijzigd door Marion op di 20 apr 2004, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#83986
zoals marion aangeeft, de kwantiteit aanhouden van versvlees.
Dan de verhoudingen uitrekenen, dus hoeveel orgaan, hoeveel bot enz enz.
Als je meer versvlees geeft(kantenklaar) bv 4 dagen in de week hoef je niet hel precies uit te rekenen hoeveel bot of organen ze moeten.
Ik hou wel rekening dat in kanenklaar vlees al behoorlijk organen in verwerkt zijn dus als ik samenstel krijgenze van me alleen pes en geen extra orgaan.
Door slowie
#84050
nee nee,geen kant en klaar hoor dat bedoelde ik niet,geen bibi of wat dan ook,maar echt vers zo uit de koe of lam. ;)

kant en klaar hoef ik hier echt niet aan te beginnen want dan zit ik aan een kostenpost waar je eng van word,ik wil echt helemaal vers en gaan samenstelllen,ik lees hier best veel maar er is zoveel info dat ik ff door de bomen het bos niet meer kan zien.

heb de info liever uit de eerste hand dan uit een boek,wil het ook graag goed doen :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#84102
[quote="slowie"]
nee nee,geen kant en klaar hoor dat bedoelde ik niet,geen bibi of wat dan ook,maar echt vers zo uit de koe of lam. ;)

kant en klaar hoef ik hier echt niet aan te beginnen want dan zit ik aan een kostenpost waar je eng van word,ik wil echt helemaal vers en gaan samenstelllen,ik lees hier best veel maar er is zoveel info dat ik ff door de bomen het bos niet meer kan zien.

heb de info liever uit de eerste hand dan uit een boek,wil het ook graag goed doen :)
[/quote]

KVV een kostenpost waar je eng van word?

Dan hoop ik voor je dat de bioslager waar je heen wilt gaan je flink gaat matsen, want die prijzen (ook voor pens e.d) liggen toch wel erg hoog. :-\
Door slowie
#84231
[quote="Angelique"]
[quote="slowie"]
nee nee,geen kant en klaar hoor dat bedoelde ik niet,geen bibi of wat dan ook,maar echt vers zo uit de koe of lam. ;)

kant en klaar hoef ik hier echt niet aan te beginnen want dan zit ik aan een kostenpost waar je eng van word,ik wil echt helemaal vers en gaan samenstelllen,ik lees hier best veel maar er is zoveel info dat ik ff door de bomen het bos niet meer kan zien.

heb de info liever uit de eerste hand dan uit een boek,wil het ook graag goed doen :)
[/quote]

KVV een kostenpost waar je eng van word?

Dan hoop ik voor je dat de bioslager waar je heen wilt gaan je flink gaat matsen, want die prijzen (ook voor pens e.d) liggen toch wel erg hoog. :-\
[/quote]

ja heb een hele lieve in de buurt ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#84235
[quote="slowie"]
[quote="Angelique"]
[quote="slowie"]
nee nee,geen kant en klaar hoor dat bedoelde ik niet,geen bibi of wat dan ook,maar echt vers zo uit de koe of lam. ;)

kant en klaar hoef ik hier echt niet aan te beginnen want dan zit ik aan een kostenpost waar je eng van word,ik wil echt helemaal vers en gaan samenstelllen,ik lees hier best veel maar er is zoveel info dat ik ff door de bomen het bos niet meer kan zien.

heb de info liever uit de eerste hand dan uit een boek,wil het ook graag goed doen :)
[/quote]

KVV een kostenpost waar je eng van word?

Dan hoop ik voor je dat de bioslager waar je heen wilt gaan je flink gaat matsen, want die prijzen (ook voor pens e.d) liggen toch wel erg hoog. :-\
[/quote]

ja heb een hele lieve in de buurt ;D
[/quote]

Oke, dan zal het wel goedkomen :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door