Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lantsoght
#838468
Wij hebben pas een klein poesje van 8 weken. Wat mag zo'n klein poesje eten? Mijn volwassen katten eten rauw vlees, een haaks barf met zalm. Wat wij dat kleintje moeten geven weten wij niet zo goed. De fokster gaf brokken en iets paté-achtig.
Door Mieuw
#838472
Mijn kittens krijgen allemaal al kleine beetjes KVV vanaf de leeftijd van 4 a 5 weken, maar die zijn ook niet anders gewent.
Ik zou het kleintje in het begin gewoon het zelfde eten geven wat ze ook bij haar moeder kreeg, en dat langzaamaan afbouwen en de KVV en later barf opbouwen. Stap je te radicaal over, dan kan ze daarvan ernstig aan de diaree raken.
Overigens gaan mijn kittens pas met 13/14 weken naar hun nieuwe baasje...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#839393
Ik heb wat dat aangaat iets andere ideeen als het kitten gezond is dan is iedere dag die je eerder kunt stoppen met brokken des te beter.
Heel vaak gaat het overzetten van een jong dier op versvoer  gewoon goed. Ikheb hier ook Phoebe die met brokken is afgespeend in 1 keer zo overgezet ze viel er op aan alsof ze nog nooit eten had gehad, ik zie haar nog staan blazen zo hard dat ze gewoon speeksel spuugde zo bang was ze dat ik het ging afpakken  ;D Het is nu ook vooral zaak om het kitten te "leren"wat eten is..katten moeten namelijk echt geleerd worden dat iets voeding is en dat doe je in deze periode.
Als je hier heel gevarieerd gaat voeren dan zal ze straks alles eten wat je voor zet.
Door Mevroi Kruim
#839416
Helemaal me Sylvia eens. Elke dag brokken voor een jong dier is er een te veel. Ik zou cold turkey proberen, gaat het niet kun je altijd nog geleidelijk gaan overzetten. Als ze teveel aanb rokken gewend raken krijg je die ellende weer.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door