Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mieuw
#838922
Ja hoor, Daan heeft weer wat... Ze eet d'r muis niet, ze speelt er mee.
Die muis vliegt echt rustig op anderhalve meter hoogte een stuk door de kamer. Een dolle Daan er achter aan, en de muis vliegt daarna de andere kant op ::)
Nou had ik in een topic gelezen dat het kon helpen door de kat en de muis in een klein reismandje te doen, dus dat heb ik geprobeerd, maar zelfs ín het mandje vliegt de muis nog rondjes...
Iemand suggesties hoe ik Daan duidelijk maak dat het GEEN speelgoed is, maar een lekkere snack? Zou het helpen als de muis is doorgesneden?
Bengel, m'n andere kat is een rasechte barfer en die wist gelijk wat ze met die muis moest doen ;D
De rest van m'n katten hebben er uberhaubt geen interesse voor...
Door *Axel*
#838925
Hier worden ze gevangen en vliegen ze ook letterlijk door de lucht  ::).... levend  >:(
En na een half uur ... wordt het beest vakkundig onthoofd en opgegeten. Alhoewel de poezels sinds de `geen-vers-staking` geen muisjes meer gevangen hebben >:(
Ik heb ergens gelezen dat doorsnijden idd wel kan helpen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#839371
Kat en muis.....sja het is een beetje normaal gedrag om eerst met het muisje te spelen voor ze het opeten, ik vraag me wel eens af waarom dat is. Er komen veel stoffen vrij bij de muis met name adrenaline maar of het daarom te doen is...geen idee. Ik zou inderdaad het muisje even openmaken als hij het helemaal niet  opeet want al spelen ze er even mee het moet ook niet zo zijn dat ze er alleen maar mee spelen.
Door Mieuw
#839412
Nou ja, de muis is al dood op het moment dat ik ze koop, dus van adrenaline kan geen sprake zijn, maar goed, zo slim is Daan natuurlijk niet ::)
Maar ik heb geprobeerd om haar dus met muis en al op te sluiten in een reismandje, en dan speelt ze een minuut of 20 met die muis, en daarna gaat ze stampij lopen maken dat ze het mandje weer uit wil, terwijl de muis dan dus voor oud vuil in een hoekje ligt.
Maar goed, ik moet eerlijk toegeven dat ik niet bepaald sta te trappelen om in een muis te gaan snijden. :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#839429
Mieuw schreef: Nou ja, de muis is al dood op het moment dat ik ze koop, dus van adrenaline kan geen sprake zijn, maar goed, zo slim is Daan natuurlijk niet ::)
Maar ik heb geprobeerd om haar dus met muis en al op te sluiten in een reismandje, en dan speelt ze een minuut of 20 met die muis, en daarna gaat ze stampij lopen maken dat ze het mandje weer uit wil, terwijl de muis dan dus voor oud vuil in een hoekje ligt.
Maar goed, ik moet eerlijk toegeven dat ik niet bepaald sta te trappelen om in een muis te gaan snijden. :-\
Nee een dode muis maakt niets meer aan, ik bedoelde dus ook dat ze met zelfgevangen muizen ook altijd eerst een tijdje spelen. Maar ik weet wat je bedoeld ik heb een keer hamsters gegeven en die heb ik ook open geknipt :-X En dat doen volwassen katten ook voor de kittens als ze zien dat die niet doorhebben dat een prooi om op te eten is.

Toen ik nog cavia's buiten had kreeg met name boris omdat die dat heerlijk vind doodgeboren cavia's als die er waren. Toen Pyts als kitten rondliep kreeg hij een dode cavia baby en tot mijn stomme verbazing bood hij hem aan Pyts aan , hij legde hem voor haar neer en ging zitten en kijken wat ze ermee ging doen , hij gooide het een keer voor haar in de lucht en toen had hij haar interesse, ze heeft een tijdje het beslopen er mee gegooid het opnieuw gevangen...tot dat boris het weer pakte het een stukje open heeft gemaakt en toen gaf hij het haar weer en toen had ze ineens door dat het eten was.
Door Mevroi Kruim
#839457
sylvia schreef: Nee een dode muis maakt niets meer aan, ik bedoelde dus ook dat ze met zelfgevangen muizen ook altijd eerst een tijdje spelen. Maar ik weet wat je bedoeld ik heb een keer hamsters gegeven en die heb ik ook open geknipt :-X En dat doen volwassen katten ook voor de kittens als ze zien dat die niet doorhebben dat een prooi om op te eten is.

Toen ik nog cavia's buiten had kreeg met name boris omdat die dat heerlijk vind doodgeboren cavia's als die er waren. Toen Pyts als kitten rondliep kreeg hij een dode cavia baby en tot mijn stomme verbazing bood hij hem aan Pyts aan , hij legde hem voor haar neer en ging zitten en kijken wat ze ermee ging doen , hij gooide het een keer voor haar in de lucht en toen had hij haar interesse, ze heeft een tijdje het beslopen er mee gegooid het opnieuw gevangen...tot dat boris het weer pakte het een stukje open heeft gemaakt en toen gaf hij het haar weer en toen had ze ineens door dat het eten was.
Wat een mooi verhaal Syl!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#839461
Kruimel schreef: Wat een mooi verhaal Syl!
het geeft ook weer dat de ouders inderdaad de kinderen leren wat eetbaar is (al was boris dan niet de ouder hij nam wel die rol)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door