Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Harco
#83899
Hallo allemaal,

Wij Zandor(4,5), Gamble(3,5) en Harco(11 mnd).
Wij zijn drie "dikke" bouviers uit Kornhorn Groningen.
Lekker eten, daar zijn we gek op!!!!! :P :P :P
We krijgen van ons vrouwtje altijd zelf gemalen pens en kipkarkassen, uiteraard ook gemalen, met brood.
het is voor ons vrouwtje wel een hoop werk, maar gelukkig heeft ze dit voor ons over. Wekelijks komen er heel wat andere hondenliefhebbers langs om hun honden ook van dit lekkere eten te voorzien.

Dikke knuffel van dik tevreden bouviers
Laatst gewijzigd door Harco op wo 21 apr 2004, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#83902
Is dit voor elke dag? of krijgen jullie het 1 keer in de week zo?

Ik vind het namelijk erg karig en er missen wat onderdelen. Ikzelf ben geen barfer ,( juist omdat ik bang ben dat ik dingen vergeet die toch essentieel zijn in een goede hondenvoeding) maar ik weet zeker dat er wel barfers zullen zijn die dit ook graag willen weten.
Door margreet
#83909
Vraagje???waarom malen jullie het vlees enz.
Is dit alles wat ze krijgen?? denk toch dat je dan verkeerd bezig bent hoor.
Ik zou je maar eens goed inlezen op deze site.
Door esther75
#83913
Hallo ik ben Esther,

Wij hebben thuis twee langzamerhand dikke boeven. Gino en Gaby, beide worden dit jaar 4. Na tijden op brokken geleefd te hebben, eten we sinds enkele maanden nu vers vlees. Hetzelfde voer als Harco, Zandor en Gamble krijgen: Pens, gemalen kippenkarkassen en dit alles gemengd met brood. Het smaakt prima en wij groeien eindelijk ;D
Onze ontlasting is goed stevig. :o
Door Harco
#83917
vertel me eens wat zou er mis zijn met deze samenstelling?

Wat verstaan wij onder vleesvoeding.

Gemalen vuile Pens, gemalen kip en brood. Dit alles wordt aangelengd met water.Als de juiste verhoudingen worden gehanteerd hoeft u geen vitamine of andere preparaten toe te voegen.

Versvleesvoeding heeft bovendien de volgende voordelen;

1) De hoge verteerbaarheid (ongeveer 80%). Het gevolg hiervan is dat de hoeveelheid ontlasting verminderd in vergelijking met andere soorten voeding.

2)De voedingswaarde liggen de waarden beduidend hoger dan bij andere soorten voeders.

3)Het is de natuurlijke voeding voor de hond.



Versvleesvoeding komt de volgende lichaamsfuncties ten goede:
1) De aanmaak van lichaamscellen.
2) De aanmaak van enzymen.
3) De aanmaak van darmbacterieën.
4) De aanzet tot chemische en biochemische processen.
5) De ontwikkeling van afweerstoffen.
6) Verkleind de ontwikkeling van erfelijke aandoeningen.
7) De optimale groei van de pup.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#83923
Als je hier op het forum even wat leest zie je vanzelf wat er niet geheel spoort aan het menu wat je geeft.
En ik zie dat je het ook verkoopt vandaar de reclameachtige leuzen in je berichten.Ik hoop niet dat er mensen dit als complete maaltijd aan hun hond gaan geven,met de problemen die ze hierop gaan krjgen ,krijgt versvoer een slechte naam.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 20 apr 2004, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door esther75
#83925
hoi,

ook wij voeren dit vlees... het wordt gemengd met brood en is dus zeker geen vlees alleen...ook is het vuile pens...met dus plantaardige stoffen erin...
Door 202spots
#83926
[quote="Harco"]
vertel me eens wat zou er mis zijn met deze samenstelling?
Wat verstaan wij onder vleesvoeding.
Gemalen vuile Pens, gemalen kip en brood. Dit alles wordt aangelengd met water.Als de juiste verhoudingen worden gehanteerd hoeft u geen vitamine of andere preparaten toe te voegen.[/quote]

Waarom gemalen pens? Waarom geen lap?
Waarom gemalen kip (met bot???) waarom niet heel. ???
Waarom brood ???
Waarom alleen pens en kip ???..
waarom niet meer afwisseling. ???
rund,paard,schaap,geit,konijn,eend,vis....

Ja ,je honden kunnen het NU best wel goed doen op pens en kip.....maar altijd levenslang nooit wat anders ???
Ik vind er dus WEL wat verkeerds mee als je dit zou blijven voeren
Gebruikersavatar
Door sylvia
#83927
[quote="esther75"]
hoi,

ook wij voeren dit vlees... het wordt gemengd met brood en is dus zeker geen vlees alleen...ook is het vuile pens...met dus plantaardige stoffen erin...


[/quote]

waar zie je vlees in dit geheel? het is orgaan met bot en een ouwe boterham .
Door Jolly
#83929
:-\ brood is graan en honden kunnen niets met graan. De meeste honden die een voedselallergie/intollerantie hebben, krijgen dit door graan.
Door Ollie
#83930
[quote="esther75"]
hoi,

ook wij voeren dit vlees... het wordt gemengd met brood en is dus zeker geen vlees alleen...ook is het vuile pens...met dus plantaardige stoffen erin...


[/quote]

Pfff, net wat sylvia al zei ga eerst maar eens goed lezen ;D dat merk je wel dat dit niet spoort! ::)
Door esther75
#83933
Sorry hoor,

maar ik heb het verschil gezien tussen brok en dit vlees. Verschil is er wel degelijk, ze komen nu kilo´s aan en voorheen niets ???
Ook weet ik dat een fokker de honden al 35 jaar voert met dit recept...grote honden die toch makkelijk de 12 passeren...ik wil niet overdrijven , maar er zitten veel hogere uitschieters tussen (16).
Een leven lang op dit voer is dus weldegelijk mogelijk
Door Harco
#83934
Heel vreemd dat er honden 13, 14 jaar worden op dit voer. Dit dagelijks krijgen. En reken maar dat een hond brood kan verteren, onbewerkte granen niet nee, das waar. Wel eens vuile pens gezien überhaupt. Veel verteerde grassen , vet, eiwitten van de kipkarkassen nee geen bot en zeker niet heel. Kampioenen zijn hier op groot geworden. Elke dierenarts die een hond ziet die hier groot op is geworden, kijkt zijn ogen uit.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#83937
een leven lang op brokken is ook mogelijk,Ken hier een boef bij de boer die is 15 geworden op rauwe aardappels en wat hij zelf kon vangen ,en wat overblijvers van de boer zijn afval.Misschien moeten we dat dan ook maar als een goed menu wegzetten ::)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door