Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#838697
Vanmiddag liep Tinus weer eens te schuimen,misselijk en heel veel gras eten plus alles wat hij vond,dacht dat het aardig over was na een uurtje of wat.
Om precies 18.00 een uurtje stevig gaan wandelen en wat was hij vervelend zeg,overal lopen snaaien en dwars en trekken!
Thuis aangekomen vloog hij meteen het grasveld etc af en vrat het gras op als een koe...hierna was het helemaal party-time en werd hij echt beroerd,smakken,kwijlen,happen van pure ellende en vreselijke misselijkheid...liep de deuren er haast uit! ik was nogal in paniek maar heb zijn buik meer dan een 1,5 uur met tussenpozen stevig gemasseerd tot hij een paar grote boeren liet!
Op het laatst was zijn buik/maag best hard/opgeblazen(ik had het echt niet meer!) en Jaco had de verschillende nummers van Da's al onder handbereik toen Tinus Godzijdank ging liggen en rustig werd......hij dronk ook heel veel met deze aanval.
Heb ze net naar buiten gelaten en hij is weer helemaal de oude...pffff!!!.
Ik ga morgen meteen probiotica bestelleen maar WAT kan ik hem het beste geven als hij weer zo'n aanval krijgt?
Door Mevroi Kruim
#838706
Gadverdarrie Tien  :o :o jemig, paniek in de tent! Wat zal jij in de piepzak gezeten hebben joh!

Geen enkel briljant idee helaas, helemaal geen ervaring mee.

Sterkte!
Door karin2
#838734
pfieuwwwwwwwwwwww da's schrikken  :-X
ik hoop dat hij (en jij !) een rustige nacht heeft gehad.
misschien kan je een PB naar Lizzy en Geer sturen die hebben beiden nogal wat ervaring met honden die beroerd worden van hun maag (buik )en nog een paar anderen hier op het forum ook maar kan er zo direct niet opkomen  :-\

oja Erna ook .(heeft Tinus dit wel vaker ? )

beterschap voor tinussie  :P
Door roefus
#838873
Sjee...dat lijkt me behoorlijk schrikken.  :-X
Heeft Tinus hier vaker last van?
En kun je het relateren aan iets wat hij gegeten heeft, of een bepaalde combinatie?
Ik heb verder ook geen tips, nog nooit meegemaakt (klop klop klop).
Sterkte ermee !
Door Femke
#838931
pfff dat was schrikken!

Misschien moet je hier op BP eens zoeken op Carbo Vegetabilis, er staat me iets van bij dat dit middel gegeven kan worden bij een (dreigende) bloat.
Door tieneke
#838986
roefus schreef: Sjee...dat lijkt me behoorlijk schrikken.  :-X
Heeft Tinus hier vaker last van?
En kun je het relateren aan iets wat hij gegeten heeft, of een bepaalde combinatie?

Ik heb verder ook geen tips, nog nooit meegemaakt (klop klop klop).
Sterkte ermee !
Ja jammer genoeg heeft hij deze aanvallen eens in de zoveel maanden,waar het door komt?  :-\
Gisteren heeft hij wel een halve eend op met vrij veel vel=vet eraan,misschien dat dit de boosdoener was  :-\
Voortaan haal ik alle vel er dus af voor de zekerheid.
Door tieneke
#838990
Femke schreef: pfff dat was schrikken!

Misschien moet je hier op BP eens zoeken op Carbo Vegetabilis, er staat me iets van bij dat dit middel gegeven kan worden bij een (dreigende) bloat.
Bedankt  ;) ik ga meteen kijken en het bestellen.
Misschien weet Lizzy ook nog het een en ander?
Door Lizzy
#839081
Gatverdamme Tieneke, wat een toestanden. Ja, dit is wel hartkleppenstress ja. Ik zou zelf inderdaad probiotica en Carbo Vegetabilis geven (fijn wrijven tussen twee lepels en dan het poeder in de bek gooien). Maar of het helpt...? Het is afwachten. Je weet hoe ik met Whoofer aan hebt gekloot he.. En niks hielp echt. Zo ook met Sophie van Geer. Soof is hier in een aanval terecht gekomen (tijdens de logeerpartij) en ik ben zelfs naar de DA geweest. Ik kreeg daar maropitant voor Soof en ook dat hielp geen drol. Ik gaf haar ook Sulfuricum Acidum (dat gaf ik Whoofer) en ook dat hielp echt geen drol bij Soof. Vet eten is inderdaad een no no, heb ik het idee (toch even bijhouden Tien!). En het gekke is he... Ik heb bij zowel bij Whoofer als bij Soof het gevoel gekregen dat het met stress te maken heeft. Zegt jou dat iets, in relatie tot Tinus? Ik bedoel niet dingen als bijv. dierenarts ofzo. Maar Whoofer kreeg zo'n aanval vaak nadat ze bijv. haar zin niet had gekregen en wel erg geprobeerd had haar zin wel te krijgen. Soof idem dito.
Door roefus
#839100
tieneke schreef: Ja jammer genoeg heeft hij deze aanvallen eens in de zoveel maanden,waar het door komt?  :-\
Gisteren heeft hij wel een halve eend op met vrij veel vel=vet eraan,misschien dat dit de boosdoener was  :-\
Voortaan haal ik alle vel er dus af voor de zekerheid.
Ik zeg niet dat ik er iets vanaf weet, want dat weet ik doodeenvoudig niet.
Wel heb ik hier vaker gelezen dat meerdere honden geregeld stinken en winden laten na het eten van bijvoorbeeld geitenribben en vlees.

Daar heeft hier - tot nu toe -  geen hond last van.  :-\
Maar het maakt wel dat ik denk...geitenribben en vlees zijn behoorlijk vet.
Kijk ik naar Roefus...dan merk ik dat hij vet niet lekker vindt.
Roefus is dus geen schrokker, dus die inspecteert wat hij eet.
Lust wel alles, maar je ziet hem selecteren en hij heeft de neiging om 'vet' te laten liggen.
Als ik bijvoorbeeld hele eend koop (die behóórlijk vet is)....dan aarzelt hij altijd bij die vette stukken vel enzo...
Dat laat hij ook het éérst liggen.

Eerder dacht ik nog dat 'wat vet' goed voor hem was, omdat hij aan de magere kant was.
Maar daar ben ik op terug gekomen.
HIj vindt het ECHT niet lekker, en eet hij het TOCH (omdat ik het in kleinere stukjes dan snijd en ergens doorheen stop)..dan merk ik daags erna, dat zijn ontlasting slapper is en stinkt.
En dan denk ik dat het ergens TOCH niet goed voor hem is  :-\

Als ik erover nadenk, dan denk ik eigenlijk ook dat 'vrij vet vlees' niet echt past in een wolvenmenue ?
Ik bedoel: wild vlees is zelden vet, dit in tegenstelling tot boerderij-vlees, opgefokt vlees dus.
En dan denk ik dus dat een hond die wellicht wat schraal is, beter gewoon méér kan eten dan zijn energie uit vet halen.
Ik weet niet of dit een juiste redenering is, maar is wel wat ik denk.

Maar goed...sommig vlees IS vet.
Ik snijd van runderpens bijvoorbeeld geregeld het vet weg, ook van geitenvlees (maar dat heb ik niet zo vaak).
De eendkarkasjes van Herby zijn nauwelijks vet (tenminste die IK had), maar de 'hele eend' die ik koop op de markt, is dat duidelijk WEL.
Is gewoon 'vette eend' van ongeveer 2 kilo per stuk  8)
Tot nu toe heeft Roef het tóch opgegeten (dat vel), maar ik denk dat ik het voortaan ook eraf ga halen (lekker vindt-ie het al niet, terwijl hij de eendkarkasjes van Herby zo weghapt).

Ik zou hopen dat dit ook de oplossing was, voor Tinus.
Maar dat weet ik ook niet.
Ik zou in ieder geval goed opletten of dit soort toestanden komen, NA een bepaald soort voeding.

Eigenlijk geloof ik ook wel dat stress kan meespelen (zoals Lizzy schrijft).
Honden en mensen zullen wel niet één op één te vergelijken zijn...maar evengoed zie je bij veel mensen dat ze - onder spanning -  last van maag/darmen krijgen.

Het lijkt me echt hartstikke rot, als je zo in de zorgen zit om je lieve hond.
En ik hoop dat je iets vindt wat dit wat op kan lossen.
Mmmm...ik denk ook nog aan het toevoegen van wat ruwvezel misschien...in de vorm van zemelen?
Tja, weet het ook niet zeker, is maar 'n idee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door