Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Janne
#835875
Hoi,

Ik heb mijn honden nu een maand of 3 op carnibest, en ze vinden het heerlijk, daarnaast geeft mijn oudste niet meer over wat ze voorheen met diverse verschillende merken brokken wel deed enz.

Nu is er een pup bij die is nu 8 wk.....ik weet eigenlijk niet goed wat te doen, ik wilde hem nl langzaamaan over zetten op carnibest.....maar nu zei de fokker doe dat maar pas na het jaar de puppy brok heeft hij echt nodig omdat er bepaalde toevoegingen in zitten in puppy brok die ze echt nodig hebben????

Wat is jullie ervaring?
Door K&D
#835891
Onzin. Gewoon gelijk op CB zetten. Daar zit alles in wat ze nodig hebben. Kyrah heeft nog nooit een brokje gehad van mij, ook niet als pup.
Die brokken kunnen naar 'ut goede doel'. ;)
Door K@rin
#835905
Nee hoor,  ook gewoon z.s.m. overzetten op de Carnibest !!
Ik fok Pyreneese Berghonden, die worden afgespeend met CB en krijgen tijdens de opgroei ook alleen maar Carnibest, juist omdat ze dan zo mooi gelijkmatig opgroeien ...
In mijn ogen is dat het beste wat je kunt doen   ;)
Door Mevroi Kruim
#835988
Helemaal mee eens, er gaat niks boven vers, juist voor pups, die moeten tenslotte nog gezond opgroeien. Hoe eerder hoe beter! Ik heb mijn pupsel destijds ook cold turkey overgezet en dat ging prima, hij is kerngezond en super levendig.
Door Janne
#836053
Ok bedankt, tot nu toe krijg ik idd alleen goede reacties van mensen die kvv voeren aan hun pups....

Moet ook zeggen geloof niet dat ik hem lang op de brok zal houden want hij weet nu al waar het vlees vandaan komt hahahahaha......hij word helemaal wild als de andere 2 vlees in hun bak hebben en ik zet hem brokken voor hihi

ik laat hem nu tussendoor wennen, en dan kan hij vanaf mijn volgende bestelling volledig over...heb nu nl tot de volgende bestelronde niet meer genoeg om hem ook helemaal over te zetten.....

Maar goed heb nog 3 kilo eukanuba dus daar red ik het tot die tijd dan nog mee....
Door Deesje
#836508
mijn pup (5maanden) is ook vanaf t begin op kvv en barf.. en hij groeit toppie.. krijgt wel aanzienlijk minder dan de bedoeling zou moeten zijn.. anders gaat ie qua ewicht veel te hard. zijn oortjes stonden al eerder dan gepland rechtop en het wisselen is ook vrij vroeg begonnen en gaat gestaag door.. kortom hij krijgt niets tekort (en zeker geen calcium waar vaak over gesproken wordt door brok-mensen)..
Door *wendy*
#836519
Ik ben het met iedereen eens, maar ik zou wel even goed bedenken - als je garantie hebt op bepaalde dingen bij je pup - wat de fokker doet als je haar advies niet opvolgt en er komen problemen (wat ik uiteraard niet hoop voor de pup en voor jou).

Wat mij betreft doe je het super door de pup op de CB te zetten  :D
Door Gervi
#837162
Ik heb mijn Duitse Herder pup ook bij thuiskomst vanaf dag 1 op Carnibest overgezet. Zonder af te bouwen met de Royal Canin brokken die hij van de fokker kreeg.
Hoewel het per hond kan verschillen heeft de mijne er geen enkel probleem mee gehad. Hij heeft nog nooit overgegeven en is ook nog nooit aan de diaree geweest.
Hij is inmiddels 4,5 maand en krijgt naast de diverse CB smaken ook Bibi en Haaks. Het wisselen van merken en smaken heb ik mede op advies vanuit dit Forum gedaan en dat bevalt prima. Hij ziet er echt super uit met een glanzende vacht en ogen. Z'n gewichtstoename volgt de door de dierenarts opgestelde groeicurve goed. Hij weegt momenteel zo'n 23 kg en krijgt ongeveer 1.200 gram KVV p/d over drie maaltijden. Ook geef ik hem in het weekend zaken als eendennekken, parelhoehoenkarkassen, runderstrot etc in plaats van één of twee KVV maaltijden.
AfbeeldingDe foto is van vorige maand, inmiddels is hij al weer een stuk gegroeid!
Door [email protected]
#837166
[quote="pippy"]
Ik ben het met iedereen eens, maar ik zou wel even goed bedenken - als je garantie hebt op bepaalde dingen bij je pup - wat de fokker doet als je haar advies niet opvolgt en er komen problemen (wat ik uiteraard niet hoop voor de pup en voor jou).

Wat mij betreft doe je het super door de pup op de CB te zetten  :D
[/quote]
Maar de fokker kan toch geen opmerkingen maken over wat je met de voeding doet, zeker niet als hij/zij niet weet wat carnibest is. Het is toch een volledig voedingsmiddel.
Want toen ik bij de dierenarts kwam zei hij ook dat ik pupbrokken moest bijvoeren anders kwam hij niet aan zijn hoeveelheid en heb hem een keer carnibest meegebracht en is daar van terug gekomen en voert het inmiddels zelf ook.
Mijn fokker heeft het mij juist aanbevolen, en heb mijn andere 2 honden ook over gezet op CB. Je bedoelt het toch goed om over te gaan op CB. Lekker doen!!
gr Louise
Door Janne
#838895
Nou natuurlijk heb ik ook een contract getekend, daar staat niets in over voer, dus geloof niet dat als er iets mocht zijn ze er iets van kan zeggen.

Daar had ik natuurlijk ook al over nagedacht nu STEL hij krijgt iets dan gooit ze het misschien op dat kvv, terwijl dat het er helemaal niets mee te maken heeft....
Ze heeft me aangeraden 2 dgn carnibest en 5 dgn puppybrok, dat doe ik nu even tot mijn volgende bestelronde is (neem nl telkens 100 kilo af en anders kan ik het niet kwijt als de vriezer niet leeg is en ik kan maar eens in de 3 wk bestellen) en daarna zie ik wel zet ik hem denk ik gewoon over.....

Ik denk ook dat het komt omdat ze niet gewend is om kvv te voeren, en geen ervaring mee heeft....maar ze hebben wel al in het nest duck en zalm gehad.

Gr Rianne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#838965
[quote="Janne"]
Nou natuurlijk heb ik ook een contract getekend, daar staat niets in over voer, dus geloof niet dat als er iets mocht zijn ze er iets van kan zeggen.

Daar had ik natuurlijk ook al over nagedacht nu STEL hij krijgt iets dan gooit ze het misschien op dat kvv, terwijl dat het er helemaal niets mee te maken heeft....
Ze heeft me aangeraden 2 dgn carnibest en 5 dgn puppybrok, dat doe ik nu even tot mijn volgende bestelronde is (neem nl telkens 100 kilo af en anders kan ik het niet kwijt als de vriezer niet leeg is en ik kan maar eens in de 3 wk bestellen) en daarna zie ik wel zet ik hem denk ik gewoon over.....

Ik denk ook dat het komt omdat ze niet gewend is om kvv te voeren, en geen ervaring mee heeft....maar ze hebben wel al in het nest duck en zalm gehad.

Gr Rianne
[/quote]

Als je daar al vanuit moet gaan dan zal er altijd wel iets gevonden worden om onder de "garantie" uit te komen.
Door karin2
#838969
dan vertel je haar toch dat je braaf de puppybrokken voert  ::) ::) (ze komt toch bij jou thuis niet in de voerbakken loeren  ;) )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door