Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#838799
Dit verhaal loopt al heel lang: Kyra, incontinentie, vaginitus en blaasontsteking. Nadat ze een aantal maanden redelijk droog is geweest eerst op Incurin en Propalin en daarna op pulsetilla, begon de ellende zo'n 4 maanden geleden weer: licht bloedverlies uit de vagina, voor mij zichtbaar als roestvlekken. Kyra lekte dus weer urine door waardoor de vagina ontstoken raakt wat resulteert in licht bloedverlies. Kyra is weer op de Incurin en Propalin gezet zonder veel resultaat, ik begon ook nog echte urinevlekken te ontdekken.
Gisteren ben ik weer naar de da geweest, Lies Vedder de hom da had geopperd dat het een rugprobleem kon zijn ze had nl gezien dat de bespiering van Kyra's dij rechtsachter anders was dan links en ze zag het ook aan het lopen.

Na het onderzoek en foto's van gisteren blijkt dat Kyra last heeft van lumbosacrale instabiliteit rechts. Kyra heeft een extra ruggewervel 7 ipv 8 waardoor het daar achteraan een vervelend gebied is.
Dit is dus het gebied van de blaas. We hebben twee opties: door voor een MRI scan en dan opereren of eerst chiropractie proberen. Ik heb voor het laatste gekozen. Volgende week woensdag kan ik in Heiligerlee [ http://www.asterloo.com ]terecht. Ik mag stoppen met de medicatie en eerst weer alleen homeopathie gebruiken. Om blaasontsteking uit te sluiten heb ik om een ab kuur gevraagd. De vorige keer was de blaasontsteking alleen aan te tonen dmv een echo daar heb ik nu even geen [financiele] puf in.
Hieronder de foto met de [laatste] extra wervel er op
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op wo 24 okt 2007, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#839099
~Joke~ schreef: Dat doe ik! Op aanraden van Lies Vedder zijn we vandaag al met puur spondy begonnen.
Geinig! Ik wilde er niet over beginnen (want sec klopt het niet, Spondyvetsem bij een LSI) maar daar dacht ik dus ook aan! Brutus heeft ook LSI. En geen spondylose. Maar ik geef hem ook Spondyvetsem en daar reageert hij erg goed op!
#839165
Ik was zelf ook niet op dit middel gekomen maar in de bijsluiter staat dat het een gunstige werking op het laatste deel van het ruggemerg heeft en daardoor ook op de achterhandspieren, blaas en endeldarm.
Wat doe jij verder bij Brutus? Ook chiropractie?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#839320
Misschien dat Robian (Sylvia) dit ook nog wel leest, maar haar Robbie was ook incontinent.
Na de chiropractie behandeling is hij weer volledig droog!
Hopelijk gaat het bij Kyra ook succes hebben.
Succes volgende week.
Door Lizzy
#839322
~Joke~ schreef: Ik was zelf ook niet op dit middel gekomen maar in de bijsluiter staat dat het een gunstige werking op het laatste deel van het ruggemerg heeft en daardoor ook op de achterhandspieren, blaas en endeldarm.
Wat doe jij verder bij Brutus? Ook chiropractie?
Nee, manuele en fysiotherapie.
#839514
Sanyo schreef: Misschien dat Robian (Sylvia) dit ook nog wel leest, maar haar Robbie was ook incontinent.
Na de chiropractie behandeling is hij weer volledig droog!
Hopelijk gaat het bij Kyra ook succes hebben.
Succes volgende week.
Ik hoop dat het met Kyra ook zo gaat!
#845693
woensdag 17 0ktober:
We zijn weer terug uit Heiligerlee. Volgens de therapeut is er goede kans dat het weer in orde komt omdat de reflexen goed waren. Kyra had behoorlijk pijn van de behandeling, maar aan het eind stond het bekken goed. Daarna zijn de zenuwpunten nog met een laserpen behandeld. Ik kon zelf de verbetering aan het kwispelen zien! Nu maar hopen dat het positief op de incontinentie werkt!
Volgende week woensdag hebben we weer een afspraak.

vanmiddag:
We zijn net terug uit Heiligerlee. De fysio was zeer tevreden! Het bekken stond nog goed, Kyra kwispelt goed en kan nu zelfs op haar achterpoten staan!!! Haar rug voelde mooi soepel, niet zo'n stijve plank als vorige week en ze had nu totaal geen last van de behandeling, ze ging er lekker ontspannen bij hangen. Over 14 dagen nog een keertje voor controle en dan is dat klaar!!
Ik heb geen urine meer van haar gevonden en dat helemaal zonder medicijnen!!! Nog wel een paar roestvlekken, ik hoop dat dat nu ook gaat verdwijnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door