Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door spickenstef
#838693
Ik ben nu ongeveer een maand aan het barfen . Alles lust ze tot nu toe kip nek vl karkas konijn kwartel duif rund lam alles maar zalm forel en makreel wil ze niet eten ook al krijgt ze de hele dag niets en knip of maal ik het klein niets wil ze ervan eten . Gaat dit van een tijdje beter of moet ik mijn voorraadje vis nu maar in de kliko kieperen ? Of heeft er iemand een oplossing ???
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#838698
Ook niet als je het heel fijn maakt en mengt met wat kvv zoals Smuldier?
Zo krijg ik het bij mijn hondjes wel naar binnen.
Het is trouwens heel wisselend met vis hoor. In de eerste instantie vonden ze de rauwe sardines die ik ze gaf enorm goor.  Toen mijn 2 logeerhondjes hier waren vraten ze ineens wel van de sardines. (uit hebberigheid)
Toen moesten ze er weer een tijdje helemaal niets van weten en nu zijn we op het punt dat als ik het klein maak en door smuldier meng dat ze het dan zonder morren eten.
Door hellenbanjerbo
#838725
Bó lust echt alles. Banjer vond vis eerst ook maar niks. Dure sardines, makreel, madame beliefde het niet. maar wel een beetje na een dagje vasten. dat heb ik toen een poosje volgehouden en inmiddels eet ze vis wel. maar het is niet haar lievelingshap. trouwens die dure vis koop ik niet meer sinds ik zalmkoppen, zalmforelkoppen, en de lange graat van zalm, haring en zalmforel met veel vlees er nog aan gratis en voor niks krijg van mijn visboer. hij blij, hoeft geen afvoerkosten te betalen en ik blij met mijn gratis gezonde barfhappen.
Door Tanna
#838757
Hier kan ik wat vis betreft alleen maar vis uit blik serveren. Het liefst sardientjes of haring in tomatensaus!
Door Nynke
#838812
Ik meng de sardientjes ook met carnibest, maar ze zijn er niet dol op. Een stukje verse zalmfilet lusten ze wel, maar dat wordt me iets te duur. Zalmkoppen doe ik niet meer, die zijn te groot voor ze.
Door Ronja
#838820
Grappig hoe die honden verschillen. Wij hakken soms het vlees in stukken in een gedeelte waar Ronja normaal niet kan komen (en niet mag komen; poezen territorium) Die keer dat we een zalmkop kliefden sprong ze over het hek, in de vijver en was helemaal hyperdepiep! Héérlijk al die vis! :P :P :P
Door jon
#838905
Lhaki is ook geen visliefhebber. Gekookte zalmfilet of sardien uit blik gaat er wel in. Soms lukt het me om hem kleine stukjes rauw te geven uit de hand of meng ik het met hutenkase (van de week kreeg ik er zo 90 gram rauwe zalmfilet in. Maar echt blij is ie op zo'n moment niet.
Door mirjam_dc
#838906
Hier gaat vis er (helaas) ook niet in. de enige keer dat ie zalm heeft gegeten is toen er een visitehond wat dicht bij z'n etensbak kwam; toen ging het erin als wiegerketellapper. Maar helaas was dat eenmalig!
ik hou het dus noodgedwongen bij af en toe wat zalm uit blik en visoliecapsules. Een tweede hond zal ooit vast wel komen, maar nu nog even niet. Het is ook wel een beetje een drastische methode ::) ;)
Maar af en toe weer aanbieden is vast geen slecht idee. Mijnheer bliefde ook geen haas en toen ik het een maand of 2 later weer een voorzette ging het - zonder ook maar even met de ogen te knipperen - zo naar binnen  ???. Rare jongens die barfhonden ;D
Door annielaumen
#838917
astrid heeft vis leren eten door de sardienes onder de pens te leggen
de pens bevroren op de sardienes te leggen
het nat van de pens liep dan heerlijk over de sardienes
nu eet astrid alle vis
zalmkoppen sardienes forel makreel haring
de haring makreel en forel moet ik 1 keer doorsnijden
vind ze te groot

groetjes annie laumen
Door Bobo
#839170
Bobby eet alleen sardientjes en zalm, maar ik heb hem wel moeten laten wennen door het sardientje door de kvv te mixen!  :D
Door spickenstef
#839275
Ik zal maar eens wat smuldier gaan kopen en dan een keer proberen . Maar eerst nog een een weekje wachten want ze krijgt maar een keer per week vis . Jullie horen dan wel hoe het is gegaan . Bedankt alvast voor jullie reacties
Gebruikersavatar
Door *Monique
#839315
spickenstef schreef: Ik ben nu ongeveer een maand aan het barfen . Alles lust ze tot nu toe kip nek vl karkas konijn kwartel duif rund lam alles maar zalm forel en makreel wil ze niet eten ook al krijgt ze de hele dag niets en knip of maal ik het klein niets wil ze ervan eten . Gaat dit van een tijdje beter of moet ik mijn voorraadje vis nu maar in de kliko kieperen ? Of heeft er iemand een oplossing ???
Zou het niet in de kliko kieperen. Misschien een poosje geen vis geven (of uit blik) en daarna weer voorzichtig proberen. Mijn honden barfen nu langer als een jaar, en Kay vond de zalmkoppen van de een op de andere dag niet te pruimen. Alle sgeprobeerd, maar niets......
2 maanden niets gegeven en nu eet ze ze weer. Vienna is altijd al een moeilijke viseter geweest. Nu maal ik het voor haar en meng het met pens of spiervlees. Als ik geluk heb, gaat het er in. Mar ze laat het nog geregeld staan. Vaak eet ze het de volgende dag wel weer op. Ik geef haar in ieder geval 3 keer per week een visoliecapsule :)
Door Lizzy
#839342
Mijn honden lusten alleen zalmkop en ze lusten vuile haring, waar de ingewanden uit zijn gehaald. En dat bracht me op het idee om weer eens sardientjes te proberen waar ik dan eerst de ingewanden uit haal. En verdomd hoor, dan eten ze ze wel!
Door coby.p
#839363
mijn toch wel lastige eter, belle, was ook niet dol op vis
heb het langere tijd, klein gesneden, en gemengd, met
blikvis, en h, kase, met kvv
stukjes steeds groter gelaten, en dat ging super
nu eet ze haring, kabeljauw en zalmkop
gister heeft ze voor het eerst de zalmkop heel gegeten
ik blijf er wel kvv en blikvis bijgeven
eindresultaat, belle is dòl op vis

coby
Door K&D
#839398
Hier zijn ze ook niet gek op vis, behalve vis uit blik, gerookte  en gebakken visje ::) (rauwe vis kotsen ze soms uit of krijgen er diarree van) Af en toe probeer ik het weer en meng het er wat door heen. soms gaat het er in, en soms niet. Ze krijgen een paar keer per week een visolie capsule van me.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door