Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door qyan
#83881
aangezien qyan erg last heeft van die achterpoot na die valpartij en de DA ons met rymadil en rust naar huis wilde sturen, heb ik salisprin gehaald voor qyan.
qyan weegt 39 kilo.
hoeveel pillen mag hij hebben per dag, weet iemand dat ???
liever helemaal niets pijnstillends, maar omdat hij de rest van zijn poten extra belast, en zeker zijn ellebogen nu, begint hij met zijn voorpoten dus ook weer te trekken.
dus wie weet hoeveel?

gr wendy
Gebruikersavatar
Door Nitus
#83884
"Voor een hond van dertig kilo maximaal twee capsules per dag. Ik zou eerst met 1 beginnen." Dit heb ik een tijdje geleden uit een bericht op de BP gekopieerd en opgeslagen in mijn Tips-document, ik weet alleen niet meer van wie precies, dacht dat het van Tannetje was. Ik denk ook dat je het beste eerst eens 1 capsule kunt geven en even afwachten hoe hij erop reageert. Beterschap
Laatst gewijzigd door Nitus op di 20 apr 2004, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#83885
bedankt voor je antwoord!
ok, dan begin ik met 1 per dag.
maar moet ik dan gewoon in 1x een hele of beter 2x per dag een half pilletje, of maakt dat niet uit?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#83956
Het zijn capsules, en in de gebruiksaanwijzing staat: "capsules niet openmaken", dus dan zou ik hem gewoon heel geven, desnoods later op de dag nog 1. Ik denk net als asperientjes bij mensen, als het uitgewerkt is na een x aantal uren neem je er weer 1 in? Tja, ik ben ook maar een leek, maar dat lijkt mij een logische oplossing.
Door qyan
#83961
Nitus schreef: Het zijn capsules, en in de gebruiksaanwijzing staat: "capsules niet openmaken", dus dan zou ik hem gewoon heel geven, desnoods later op de dag nog 1. Ik denk net als asperientjes bij mensen, als het uitgewerkt is na een x aantal uren neem je er weer 1 in? Tja, ik ben ook maar een leek, maar dat lijkt mij een logische oplossing.
ik zag het net ja, dat het capsules zijn ;D
had er daarstraks nog niet naar gekeken.
geef hem gewoon vanavond 1 en dan morgenochtend vroeg.
en dan kijken of het hem een beetje helpt natuurlijk.
i hope so :'(
Door qyan
#84720
ok, op 1 capsule merk ik weinig verandering :-\
dus ga morgen toch maar kijken wat 2 doet!
maar hij loopt nog steeds belabberd :'( is niet meer erger geworden, maar helaas ook nog niet minder.
Laatst gewijzigd door qyan op do 22 apr 2004, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#84807
Ach, da's balen Wendy :(. Zou Quan idd maar 2 capsules gaan geven en zo veel mogelijk rust, maar zulke blessures zijn altijd langdurig (2 à 3 weken). Tenminste dat is mijn ervaring. Sterkte en beterschap voor Quan
Door qyan
#84823
Nitus schreef: Ach, da's balen Wendy :(. Zou Quan idd maar 2 capsules gaan geven en zo veel mogelijk rust, maar zulke blessures zijn altijd langdurig (2 à 3 weken). Tenminste dat is mijn ervaring. Sterkte en beterschap voor Quan
als het met die 2 capsules ook niet gaat zet ik em toch op de rymadil.
die achterpoot alleen zou niet zo erg zijn, maar zijn ellebogen worden veel te veel belast, en dat ging eindelijk goed.
dan is het kiezen, 3 poten kreupel of dan maar pijnstilling he :-\
hoop iig dat ik maandag meteen naar de orthopeed kan, we kunnen gewoon nergens eerder terecht, want wil toch wel graag weten of het verrekt of gescheurt is.
hij heeft zijn kniebanden al vaker verrekt, dus eens moet het scheuren.
rusten doet ie al heel veel, en we hoeven hem niet eens rustig te houden :o
das het enge, normaal met zijn poten moesten we hem echt dwingen om te rusten.
nu ligt ie de hele dag.
dus bevalt me niet :-\
Door qyan
#84865
Helen schreef: Ik mis even wat er gebeurd is Wendy, welke valparij?
ja, je hebt helemaal gelijk ;D
qyan heeft afgelopen zaterdag met een amm.staff gespeeld, heeft nog geen 5 minuten geduurd.
qyan is tijdens het spelen een beetje vreemd uitgegleden met zijn achterhand, volgde nog net geen koprol op, en liep ook meteen mank met links-achter.
zit in zijn knie, want jemag er wel aanzitten, maar niet zonder een boze blik en als je eraan zit begint ie ook te schoppen met die poot.
gewone eigen DA begon natuurlijk weer met het aloude rust en pijnstillers.
eigen orthopeed is maandag weer terug, is met vakantie en heb al 6 andere orthopeden terecht waar ik zeker niet eerder als eind volgende week terecht kan.
maar ja, dan is mijn eigen orthopeed ookal weer terug. :-\

en is heel vreemd, hij loopt wel goed buiten, draaft zelfs goed ??? maar als ie stil gaat staan gaat ie of snel liggen, of die achterpoot raakt de grond gewoon helemaal niet.
hij neemt ook veel te goed zelf zijn rust, dat zijn we niet gewend hier van hem.

dus ben beniewd, of flink verrekt, of gescheurt.
hoop liever een flinke spier-blessure :-\

ben iig blij dat ik bij m'n orthopeed niet eens een afspraak hoef te maken en maandag dus gewoon kon komen als het niet minder was.

jullie kennen qyan he, mag niet te lang goed gaan ;D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door