Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

hoe lang barfen jullie honden al?

minder dan een jaar
16
25%
tussen 1 en 2 jaar
19
29%
tussen 2 en 5 jaar
26
40%
tussen 5 en 8 jaar
4
6%
langer
Geen stemmen
0%
Door Ronja
#838499
Het is ongetwijfeld al een eerder aan de orde geweest maar ik ben razend benieuwd hoeveel zeer ervaren barfers dit forum kent.
Ikzelf kom pas kijken met mijn 2 maanden maar zou niet meer anders willen voor Ronja. Ze ziet er super uit.
Waar ik ook benieuwd naar ben, voor het geval je dat weet: Zijn jullie honden gezonder dan bijvoorbeeld de nestbroertjes en zusjes. Ik weet dat één zusje van Ronja al een antibioticumkuur vanwege blaasontsteking achter de kiezen heeft, vandaar....
Gebruikersavatar
Door Dian
#838501
Ik heb minder dan een jaar gestemd. Rakker eet wel ruim een jaar vers, maar we zijn in mei pas echt met volledig barfen begonnen. Daarvoor kreeg hij naast de kvv wel regelmatig wat te knagen.
Door Mevroi Kruim
#838503
Alweer bijna 6 jaar. En dan tel ik het verre verleden niet mee, toen mijn honden vers aten en het nog geen barf heette maar gewoon je hond voeren  ;D
Kvv heb ik nooit gevoerd, gewoon cold turkey over op de kippen.
Door evds
#838508
half 2003 zijn de doggies bij mij in 1 klap volledig op barf overgestapt. Daarvoor gaf ik brok en hart en pens. Ik heb nooit meer de behoefte gevoeld brok te voeren en mijn honden hebben zeker been behoefte om brok te eten  :P
Door tieneke
#838523
5 jaar met onze vorige hond meegerekend.
Vroeger bij mijn ouders thuis hing er iedere week een verse grote runderpens over een hek op ons tuinhuis terwijl mijn moeder deze te lijf ging met haar mes,voor onze 3 honden,dus al vanaf jonge leeftijd maakte ik dit mee.
Was vreselijk gezond voor de hondjes zeiden ze  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#838541
Vanaf dat we hier in Drenthe wonen, nu bijna 4 jaar barfen we 100% omdat we vanaf dat moment overal goed aan konden komen, daarvoor een jaar of 1,5 kvv in combi met barf.
Door annielaumen
#838613
k vv en brok toch al een paar jaar
kvv in combinatie met barf vanaf april
meer barfmaaltijden dan kvv
ze blinkt meer ze rustiger geworden tegenover andere honden niet meer uitvallen
ook stinkt de vacht niet meer
maar last van de anaalklieren en jeuk in de buurt ervan heeft ze nog steeds

annie laumen
Door roefus
#838666
Dat je het BARF noemt....BIJNA twee jaar  :D
Kvv heb ik niet lang gevoerd, voor de eerste weken wat rollen CB...maar ik vond direct al 'het barfen' spannender en leuker.
Dus ik denk dat ik ook meteen al op dag 2 of 3 met stukjes kip begon (kon de nekken niet direct vinden).  :-[
En kocht me natuurlijk suf bij de slager (die eerste weken) aan een rottig prijsje.  :D

Maar goed...daarvoor voerde ik al altijd kvv, pens, hart, rundervlees, paardenvlees enzovoorts.
Maar ik mengde het met blik en brokken.
Gebruikersavatar
Door pike
#838670
1,5 jaar geleden met Pike begonnen, die was toen 3,5 jaar oud. Een half jaar later kwam Armagnac erbij en die is ook direct op BARF gegaan, hij was toen 1 jaar oud.
Van Pike zijn nestgenoten weet ik verder niets. Van Armagnac ken ik een zusje, die is goed gezond (eet half brok en half kvv).
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#838689
Skik heeft zijn eerste 2 a 3 maandjes bij mij brokjes gekregen ::)
Daarna overgestapt op kvv en de brokjes de deur uitgedaan!  Al snel wat Barfonderdelen erbij gegeven omdat alleen kvv zo saai is. Ramses als pup natuurlijk nooit brokjes gegeven maar half kvv en half barf.
En zo doe ik het nu nog steeds, half om half. En Skik is nu 2 jaar en een paar maanden dus al met al krijgt hij nu +/- 2 jaar kvv/barf.
Door danielle1980
#838692
echt volledig barfen lukt me niet...
ik heb gewoon te veel honden die ook nog eens uh een verschillende smaak zeg maar... :P
bovendien kan ik gewoon heel moeilijk aan echt goedkoop spiervlees en varierend vleesbot komen.
als ik dan alles bij elkaar optel is een kvv goedkoper per kilo en makkelijker ook.

ik barf wel zo veel mogelijk...
4 keer in de week minimaal.

heb wel met essie en minx volledig gebarft.
nu met 13 honden in huis die ong 11 kilo op een dag eten uh tja uh ik voer wat er is en wat goedkoop is en ik kan betalen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door