Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mabeline
#838447
Na lang puzzelen ben ik op het volgende menu gekomen, wie wil er kijken of het goed is?

De lever ga ik vermengen met de bijprodukten, want het wordt anders niet gegeten.

Probleem blijft natuurlijk dat ik nooit kan nagaan of alle katten van alles wat eten. Kvv bijvoeren is gewoon te duur met zoveel katten. Ik heb ze gewogen en ze blijven nu allemaal wel redelijk op gewicht, sommige wat zwaarder andere wat lichter, maar ze voelen zich allemaal goed. Ik zou deels brok erbij kunnen gaan geven, maar omdat de katten zich zo goed voelen op vers zou ik dat liever niet doen. Hoe zouden jullie dat oplossen?

Prut houdt in: 1750 gram lever en 5250 gr ei, yoghurt, vis, en een beetje groente

2500 gr kippenekken
1750 gr kippenmaagjes
750 gr prut

4000 gr. Vleesmix 2 (hoodfzakelijk spiervlees)
1000 gr prut

4000 gr kipkarkas
1000 gr prut

4000 kuikens
1000 gr prut

1750 gr runderhart
2000 gr haasspiervlees
1250 gr prut

4000 gr konijnkarkas
1000 gram prut

4000 gr eendkarkas
1000 gr prut
Door Mieuw
#838476
Hoeveel katten heb je in totaal?

Ik zie dat je elke dag het 'prutje' wilt voeren. Is dat niet een beetje te veel van het goede? Elke dag lever, ei, yoghurt, etc... Ik dacht dat dingen zoals ei en yoghurt maar eens per week gegeven hoeven worden. En té veel lever kan toch ook niet goed zijn? Het is tenslotte de afvalbak van je lichaam, alle giftige stoffen (bij de mens bijv. alcohol) komen in de lever terecht...
En ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het voor katten niet persé nodig is om ze een beetje groente te geven; voor honden is dat belangrijker.
Door Mevroi Kruim
#838519
Ik voer orgaan vaak ook bij meer maaltijden ipv in een keer. Heel wat katten en honden zijn niet gecharmeerd van lever en een alleen-lever-maaltijd gaan ze zeker niet eten.
Groente is idd niet nodig, mijn katten eten het nooit, maar schadelijk is het zeker niet dus als jouw katten het eten, prima.

Zo te zien heb je aan de percentages gerekend en ik ga er ff lui van uit dat die kloppen qua hoeveelheden.
Qua afwisseling zit je wel goed met 5 diersoorten, als je eens iets anders kunt scoren is dat ook leuk, bv kwartel of parelhoen oid.
Door mabeline
#838553
Kan daar wel aankomen, maar dat is simpelweg te duur. Ik heb 35 katten en ze krijgen in totaal 1750 gram lever, omgerekend is dat dus 50 gram per week

Als ik het maal door het yogurt prutje hoop ik dat ze het eten, want gewoon zo krijg ik het er niet in, vandaar dat ik dus elke dag iets ga voeren.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door