Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mabeline
#838280
ik geef mijn katten al een tijdje rauw en dus ook wekelijks wat lever, maar ze weigeren dat te eten

is dat een probleem, komen ze dan iets te kort?
Door Mevroi Kruim
#838370
Ja. Lever is echt een essentieel onderdeel van barf. Je kunt proberen de lever licht te koken, vaak eten ze het dan wel. En je kunt lever van verschillende diersoorten proberen.
Door mabeline
#838377
zou ik het kunnen blenderen en dan vermengen met ei en yoghurt?

Heb al een aantal soorten leven geprobeerd, maar helaas allemaal tevergeefs :(
Door Mevroi Kruim
#838393
mabeline schreef: zou ik het kunnen blenderen en dan vermengen met ei en yoghurt?

Heb al een aantal soorten leven geprobeerd, maar helaas allemaal tevergeefs :(
Kun je ook proberen, wie weet werkt het!
Door karin2
#838479
volgens mij kan je de lever ook vervangen door hart en/of niertjes ?
misschien lusten ze dat wel  :-\
of anders proberen de lever éérst licht te koken of te bakken en dan steeds minder gaar of bij gekookte lever steeds meer rauwe toevoegen totdat het helemaal rauw is .of rauwe lever mengen met rauwe kip of spiervlees .

succes !!
Door Mevroi Kruim
#838515
karin2 schreef: volgens mij kan je de lever ook vervangen door hart en/of niertjes ?
misschien lusten ze dat wel :-\
of anders proberen de lever éérst licht te koken of te bakken en dan steeds minder gaar of bij gekookte lever steeds meer rauwe toevoegen totdat het helemaal rauw is .of rauwe lever mengen met rauwe kip of spiervlees .

succes !!
Elk orgaan heeft z'n eigen samenstelling en hart en nieren kunnen dus lever niet helemaal vervangen. Maar misschien kom je er met koken/bakken en dan in heel kleine hoeveelheden door het andere eten mengen. Grote hoeveelheden tegelijk moet je zeker niet geven.
En als het zo niet lukt is er altijd nog kvv voor erbij, daar zit lever in. Brokjes lijkt me echt het allerlaatste waar je over moet denken!
Door mabeline
#838557
kvv kost me te veel geld, dat kan ik niet betalen, rauw is toch goedkoper dan kvv. Het gaat om 35 katten die krijgen 5-7 kilo kvv per dag dat gaat me te ver. Dan zal brok eerder in aanmerking komen, hoe jammer ook

ik ga het eerst is vermengen met yoghurt, ei, vis e.d. lukt dat niet dan een beetje bakken en dan zien we wel weer ;)

bedankt voor de tips
Gebruikersavatar
Door sylvia
#839373
ipv lever kun je ook levertraan geven maar wat ik heb gedaan is het in ieniemienie reepjes gesneden het door iets gedaan wat ze heel lekekr vinden en hier zalmolie overheen gedaan...alles op
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door