Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bobo
#837904
Bobby krijgt nu al weer een poos Prins kvv, maar ik wil eigenlijk wat gaan afwisselen (tenzij hij darmproblemen krijgt van het afwisselen). Hij krijgt alleen nog de gewone versie van Prins, want de lam/rijst verdraagt hij blijkbaar toch niet goed (diarree). Probleem is dat hij nu slecht eet omdat hij juist die lam/rijst erg lekker vond.
Ik zit te denken aan bandit, heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn het groffe stukken?
Ik heb vandaag een bestelling gedaan voor 8 bakjes om uit te proberen (vleesmix).
Ik ben erg benieuwd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#837911
Bandit is redelijk fijn gemalen maar je zult zien dat het er anders uitziet dan Prins. Persoonlijk vind ik het er meer natuurlijk uitzien.
Door Bobo
#837927
Ik vind Prins erg "penserig" en grauw van kleur. Wisselt erg ook, ene pak erg rood, andere erg grauw. Vooral deze week gaat het er weer moeilijk in, dus ik hoop dat een beetje afwisseling goed doet.
Door Cindy de Wolf
#837939
Bandit is idd erg fijn gemalen maar het ziet er zeker lekker uit. Veel vleessap. Die van mij eten het erg graag. Ik kan het alleen niet altijd geven want dat kan ik gewoon niet betalen (er gaat hier 3kg per dag doorheen) gezien de prijs van Bandit en dan kan ik het al bij de groothandel kopen. Die van mij zijn ook erg dol op carnibest en/of Bibi. Zelf ben ik een groot voorstander van het afwisselen van kvv's.
Door Bobo
#837944
Hebben de honden er qua darmpjes geen last van zomaar iets nieuws? Of is het zinvol eerst even een klein beetje uit te proberen, bv 's ochtends 100gram?
Bobby is erg gevoelig qua darmen en ik ben altijd huiverig met iets nieuws.
Het heeft ook even gekost voordat hij bv een sardientje kon eten zonder daarvan aan de race te raken!  ;) Pens van Smuldier is altijd wisselend, ene keer race, andere keer goed.

En tja de prijs van Bandit, het is bedoeld als afwisseling dus ik denk 3x bandit en 4xPrins per week. Daarnaast krijgt Bobby veel minder als de aanbevolen hoeveelheid omdat hij anders dichtgroeit. Hij is ongeveer 70cm hoog en weegt 53kg, op dit moment mag hij nog een paar kg kwijt. Hij krijgt nu 600 of 700 gram kvv per dag en valt dan alleen af door extra beweging.
Door Cindy de Wolf
#837951
Ik kan met mijn honden zo afwisselen. Nooit problemen. Ik heb echter honden met een zeer sterk maag/darmstelsel. In de regel kan je bij de meeste honden zonder problemen afwisselen. Dat wordt ook aangeraden maarja er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel. Ik zou zeggen, gewoon proberen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#837991
ik wissel per week ook flink met kvv.
ze krijgen van mij: smuldier vlees en pens compleet, rodi(alle compleet versies), kivo compleet, kennelworsten compleet en sinds kort heb ik ook wat duck(vinden ze niet zo) en natuurlijk ook nog barf!!
moet zeggen dat ze met afwisseling weinig problemen hebben.
ellen
Door Gervi
#838488
Ik ben inmiddels ook al een aantal weken aan het afwisselen met verschillende soorten en smaken KVV. Ik gaf sinds ik mijn hond kreeg met 7,5 week Carnibest Natuurvoer. Nu wissel ik dagelijks tussen de verschillende CB varianten, de Bibi varianten en vanaf volgden week met de Haaks varianten.
Het lijkt alsof de Bibi varianten de voorkeur krijgen boven de Carnibest overigens.
Van het afwisselen tussen al deze soorten heeft hij gelukkig geen enkele last in de zin van diaree. Wel is hij af en toe wat jeukerig, maar dat kan ook van de wisseling van vacht zijn.
Ik lees hier dat sommigen per week wisselen in plaats van dagelijks zoals ik doe. Zou dit eventueel beter zijn of is dit meer vanuit praktische overwegingen?
Omdat mijn hond (Duitse Herder van bijna 5 maanden) inmiddels zo'n 1.250 gram per dag KVV eet, krijgt hij soms zelfs de laatste maaltijd 2 smaken doorelkaar. En in het weekend wissel ik ook af met eendennekken e.d.
Laatst gewijzigd door Gervi op do 11 okt 2007, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bobo
#838552
Ik kreeg zojuist een mailtje dat ze pas volgende week leveren  :-\
Jammer....
Ik wil graag 3dg bandit gaan voeren en 4dg prins.
Verder krijgt hij er vis bij (zalm en sardientjes) en af en toe pens.
Verder hoop ik binnenkort te kunnen starten met zelf vlees te drogen in de oven en daarna met een droogmachine.
Kijken of het likken aan zijn poten en bek dan helemaal weggaat.
Door Deesje
#840873
het nadeel met bandit vind ik persoonlijk de hoeveelheden.. de bakjes zijn ideaal maar erg jammer dat ze max 500gr leveren (toch?) in verhouding vind ik het dus ook veel te duur.. voor heel af en toe is t leuk maar met ene grote hond vind k t iets te kostbaar. Voordeel is wel dat je niet half hoeft te ontdooien en in stukken 'zagen' en weer inruimen maar dat je de bakjes leker kunt stapelen..
Door Bobo
#841531
Ik vind die bakjes van 500gr eigenlijk wel makkelijk... ;)
En duur, tja biologisch vlees is duurder, maar ik wil even proberen of hij het lekker vind en of zijn ontlasting goed blijft. Is het niks dan zien we weer verder.  :)
Door Bobo
#842504
Nou de bandit is net gebracht, ben benieuwd!
Morgenavond krijgt hij zijn eerste bandit maaltijd!  :P

Maar zijn neus draaide net al overuren bij de bakjes dus dat zal wel goed gaan  ;D
Door Bobo
#843428
Nou, in 1 woord GEWELDIG!  ;D
Hij vond het heerlijk en is 4x teruggelopen naar zijn bak om deze grondig uit te likken! :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door