Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#836933
;DYippie, sinds vorige maand is Tessa maar liefst 9 ons afgevallen.  :circle: Bij ons laatste bezoek aan de DA woog zij 11,1 kg bij een hoogte van 34,5 cm. Vandaag gewogen (helaas moest ik daarvoor eerst zelf op de weegschaal, maar alla :censored2:) en nu weegt zij 10,2 kg. We letten ook heel goed op wat ze eet, ik weeg het voor haar echt af. De lichtste stukjes zijn voor haar, de zwaardere voor Rosco. Hij woog bij de DA net zo zwaar als Tessa maar is wel 42 cm hoog, zoals jullie weten vind ik hem te schriel en mag hij wel wat aankomen. Zodoende geef ik hem al een week of 2 dubbele porties. Vandaag heeft hij bij elkaar zowat een pond op. En wat denk je..... 1 ons AFGEVALLEN!!  :boo: Nou moe, dat vreet de oren van mijn hoofd en komt dus niet aan... Ja, ja, ik weet wel dat het een jonge hond is en normaal lopen kan hij niet, hij rent en rent en rent en is altijd wel bezig met iets. Maar toch mensen, zoveel eten en dan afvallen. Gossie, dat moesten wij ook eens hebben! Misschien moet ik toch voor hem de satin balls maar eens  gaan maken.  :boxed:
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#836950
wat geod zeg zoveel afgevallen.

Hier werkt het net zo.
Ik weeg alles af en Donder krijgt altijd het minste van de twee.

Soms krijgt Rocky ook wat extra's.

en hij blijft nog op gewicht en er mag nog wat bij.

Wil Rosco nog niet wat meer eten?

Hoeveel gram krijgt hij nu per dag?
Door tiny
#837061
Oh ja, Rosco wil zeker wel meer eten. 's Ochtends krijgt hij nu ca 2 ons barf en 's avonds ook/of meer. Ik moet alleen even mijn rekenhulp weer activeren om alle percentages weer op de rit te krijgen. ???
Door Boefke
#837110
Boef kreeg op zijn piek 1,2 kg om niet af te vallen. Nu krijgt hij alweer een tijd niet meer dan 350 gram want anders komt hij aan. Dit is sinds hij helemaal is uitgegroeid (hij is nu 3,5) en ik denk ook sinds barf goed aanslaat.
Door tiny
#837266
Ja maar, Boefke is geen kooikertje. Jeetje, 1,2 kilo. Das best veel. Alles bij elkaar denk ik dat Rosco nu een pond per dag binnen krijgt. Vanmiddag heb ik ook de satin balls gemaakt. Daar heeft hij er 2 van op. (Pingponggrootte). Verder zal het beslist een kwestie van meer geven zijn. Voor de rest is hij gezond en springlevend. ;D
Door tieneke
#837468
Tara werd ook veel te vet(na mijn enkelbreuk)Tinus bleef gelukkig mooi op gewicht,vrouwenkwaaltje dus?  ::)
De hele dag lopen ze hier vrij buiten tot laat in de avond dus best veel beweging en aandacht.
Nu krijgt ze al langere tijd minder eten en de laatste weken lopen we meer,vandaag ook weer een lange boswandeling in hoog tempo en nu gaat ze eindelijk weer lekker strak in haar pak zitten.
Voor Tara weeg ik ook alles af en snij het meeste vet eraf,voor Tinus niet.
Gelukkig is ze niet gesteriliseerd...ze zou van niets al dichtgroeien denk ik.
Door *Axel*
#837488
Wat goed dat tessa is afgevallen  :)
Ik heb hier hetzelfde voor als jij met Rosco. 2 heren hier die echt nooit te dik gaan worden. Ik moet vooral opletten dat ze op gewicht blijven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door