Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nemosh
#836831
de tijd voor tamme kastanjes is er weer, nu vraag ik me af of dit goed is voor een hond en of dat het iets is wat een toevoeging is op het menu.
en in de zin van voedings waarde.
in kastanjes zit veel zetmeel , maar zit er nog meer in?
Door pallas
#836839
Als er veel zetmeel inzit, dan zitten er ook veel koolhydraten in, toch? Ik zou er dus niet al te scheutig mee zijn.
Of je ze dan ook van tevoren moet poffen weet ik niet.
Door Lizzy
#836848
Laatst las ik een artikel (en ik moet even denken waar) dat het met het zetmeel/koolhydraat in tamme kastanjes erg mee valt en dat ze erg gezond zijn. Ik eet ze het liefst zelf, maar mijn honden krijgen ze ook gerust.
Door Linneke
#836887
Ik heb ze vorige week nog geraapt in het bos, en Sen was mee. Ze beet ze gelijk door en at dan wat van de kastanje.
Door 202Spots
#836927
IK weet niet welke kastanjes er bedoeld worden, maar deze soort is NIET geschikt om te eten..

Afbeelding

The Horse Chestnut is a large deciduous tree, commonly found in parks and urban areas and its seeds, the horse chestnuts or “conkers”, usually ripen from August to October.  If conkers are eaten in large quantities by dogs, for example, the animals can develop dramatic sickness and diarrhoea and excessive salivation within an hour or so of eating the conkers.   There have also been a few isolated cases where plant material or actual whole conker has obstructed the gastrointestinal tract.  Fortunately, for animals that show signs related to the ingestion of large numbers of conkers they often respond well to supportive veterinary treatment and care.  In the infrequent cases where obstruction is suspected, surgical removal of impacted plant material may be necessary. 

http://www.freewebs.com/jerseygreyhound ... oisons.htm
Door pallas
#837031
Lizzy schreef: Laatst las ik een artikel (en ik moet even denken waar) dat het met het zetmeel/koolhydraat in tamme kastanjes erg mee valt en dat ze erg gezond zijn. Ik eet ze het liefst zelf, maar mijn honden krijgen ze ook gerust.
Ow, gelukkig maar dan kunnen ze ook eens lekker mee snoepen ;)
Door Nemosh
#837317
Caroline A. schreef: even in de barplaats zoeken daar is twee weken geleden over gesproken.
ja maar die recepten leken me niet erg geschikt voor de hond....
wel voor het vrouwtje,
Door Mevroi Kruim
#837383
Samenstelling van kastanjes:
52% water, 3% eiwit, 2% vet, 42% koolhydraat. De koolhydraten bestaan voor het grootste deel uit zetmeel. Niet iets voor honden die problemen met zetmeel hebben dus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door