Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door claudia-77
#836728
Mijn honden hebben al eens eerder runderlappen van mij gekregen maar dan altijd in stukjes gesneden.
Gisteren wou ik ze voor het eerst proberen ieder een hele lap te geven zodat ze dan ook echt moeten gaan kauwen. 2 van mijn honden kauwde ook keurig netjes stukken eraf maar de jongste die nam onderhand die hele lap in haar bek kauwde er een paar keer op en voordat ik in kon grijpen slikte ze die hele lap in ene keer in  :o was best wel een grote lap.
Kan het kwaad dat ze hem in een keer ingeslikt heeft ? en hoe kan ik haar leren om er eerst stukken af te kauwen voordat ze het heel inslikt ?

Afbeelding
Door Lizzy
#836733
Nee, dit kan geen kwaad. Maar ja, kies/tandreinigend gezien heeft deze hond er dus niks aan, aan zo'n lap vlees... En soms willen honden zo'n lap nog wel eens inslikken en weer uitkotsen en er half in stikken. Twee van mijn honden doen dit ook. En daar niks gewoon niks tegen te doen. Volgende keer kun je een grotere lap proberen die ook wat taaier is. Bijvoorbeeld van kopvlees. Maar de kans is dus ruim aanwezig dat ze het weer doet.....
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#836750
Hier ook , een paar knauwen en het is weg :)

Rocky kan er nog even van genieten die zie ik dan wat langer kauwen.

Ze hebben er nog nooit van overgegeven of last van gehad.
Door annielaumen
#836803
astrid kauwt er ook niet op
hap slok weg
heeft er ook nooit van over gegeven

groetjes van annie laumen
Door - pien -
#836818
Kees kauwt er goed op en slikt het dan (in gedeeltes) door.
Tip met zn kleine bekkie, kauwt er op en slikt het dan door, tja dat gaat niet altijd in 1 keer, dus moet het nog een keertje over, tot het er wel door past  :)
Door tieneke
#836843
Hier geen grote dikke lappen rundvlees meer nadat Tinus haast de moord stak toen deze onderweg bleef steken,ik geef het nu maar in kleinere stukken,is dus 1 seconde werk.
Gebruikersavatar
Door pike
#837008
Hier wordt ook niet op lappen gekauwd, liefst in een keer naar binnen.  Dus ik snij het ook in stukjes want ik vind het te link. En gek genoeg wordt op de stukjes minstens zo vaak gekauwd als op de hele lap.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door