Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lyadeh
#836577
Mijn dochter wil haar struviet poes  zure vitamine C en cranberry gaan geven ...maar nu zitten we met de volgende vraag.....Kan ze de poes een stukje van de vitamine pil-  ze wil met een kwart beginnen -  zo in het bekje geven??? Ze zal wel iets te eten  na geven, zodat het stukje pil niet blijft hangen in de slokdarm. Het probleem is nl. dat ze twee poezen heeft....dat ze 's morgens vroeg de deur uit gaat en als ze de pil door het eten mengt ze NIET weet of de juiste poes de vitamine eet......Is het te  belastend voor de maag als ze het dus NIET verpulvert??
Door Mevroi Kruim
#836649
Poeh ... geen idee eigenlijk .... ik zou het gewoon proberen en dan met een lage dosering beginnen.
Door 202Spots
#836667
IK zou de pil in 'n dun plakje vlees of kaas stoppen en kijken of ze 't in d'r bekkie houd/kauwd en zelf doorslikt ...en anders toch maar achter in de keel duwen...en gelijk iets laten eten/drinken.
btw:A cat can absorb no more than 250 milligrams at a time; in most brands that's 1/8th tsp. of powder.
http://www.neighborhoodcats.org/info/nutrition.htm
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door