Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#836481
Ik krijg sterk de indruk dat mijn kooikerpups van 6 maanden allergisch zijn voor runderpens.
Na smuldier kregen ze jeuk. Gisteren verse vuile runderpens en giga jeuk. Rika had zelfs dikke lippen. En ze kotste het meeste uit.
Voorlopig dus niets dat maar naar runderpens riekt.
Hoe lang zou het duren voor de jeuk over is? En kan ik nog iets geven dat wat helpt tegen de jeuk?
De jeuk zit vooral op de flanken en ze hebben geen vlooien.
Door Lizzy
#836484
Meerdere pups? Dat is wel erg gek! Zit er een allergie in de genen misschien? Hoe lang de jeuk aanhoudt valt helaas te bezien. Dat kan wel een paar uur tot een paar dagen duren. En buiten cardiflor-emulsie en inwendig cardiospermum of een bezoek aan de DA weet ik zo gauw niks... Sterkte!
Door tiny
#836553
Ook tessa heeft weer jeuk op haar flanken en ze heeft al een week geen pens gegeten, hier heb ik het vermoeden dat het van de zalm komt. Misschien te vet? Ik weet het niet, ben er nog niet achter. Ze heeft wel een vlooienallergie waar ze vorige maand een prednison injectie voor gehad heeft. Daarna was de jeuk even over. Maar hier bestaat ook sterk het vermoeden dat ze toch ergens een allergische reactie op heeft. :(
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#836630
Lizzy schreef: Meerdere pups? Dat is wel erg gek! Zit er een allergie in de genen misschien? Hoe lang de jeuk aanhoudt valt helaas te bezien. Dat kan wel een paar uur tot een paar dagen duren. En buiten cardiflor-emulsie en inwendig cardiospermum of een bezoek aan de DA weet ik zo gauw niks... Sterkte!
Het zou kunnen, het zijn zusjes.
De een heeft een beetje jeuk, maar de andere heel erg.
Toen ze energique kregen verschenen er allemaal pukkeltjes op hun buik. Zou dit al een beginnende reactie geweest zijn?

Met de DA wacht ik nog heel even, die probeert me dan meteen brokken aan te smeren. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door