Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door margreet
#836431
Ik was vandaag bij de da voor een blaasontsteking van lana en die begon er natuurlijk over dat ze te dik was,nu ben ik een proef begonnen met tabletten die volgens diegene die ze verkoopt goed zijn voor de schildklierwerking.
Heb ik hem maar niet verteld :-[
Forthyron 400,iemand enige ervaring of nader info voor me :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#836443
Met alle respect, maar ik zou toch geen schildkliermedicatie gaan geven zonder te weten of mijn hond werkelijk iets aan haar schildklier heeft. Dit zou echt schadelijk kunnen zijn. Beter niet doen. Als je haar verdenkt iets aan de schildklier te hebben dan moet je dat door middel van een bloedtest laten testen. Wat je nu doet vind ik bloedlink.
Door Mevroi Kruim
#836444
Angelique schreef: Met alle respect, maar ik zou toch geen schildkliermedicatie gaan geven zonder te weten of mijn hond werkelijk iets aan haar schildklier heeft. Dit zou echt schadelijk kunnen zijn. Beter niet doen. Als je haar verdenkt iets aan de schildklier te hebben dan moet je dat door middel van een bloedtest laten testen. Wat je nu doet vind ik bloedlink.
Great minds think alike  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#836446
Ik vind het trouwens belachelijk dat iemand jou die pillen zomaar heeft verkocht. Die mag je normaliter alleen onder deskundige begeleiding geven. Ook zou ik als ik jou was nog even je DA hiervan op de hoogte stellen, want voor hetzelfde geld heb je nu medicatie meegekregen die niet samen kan met die schildkliermedicatie.
Hoeveel heb je er gegeven en hoelang geef je dat spul al, want volgens mij mag je er ook niet zomaar weer me stoppen.
Door margreet
#836455
Heb er eigenlijk pas een paar gegeven en ja ze heeft ze aan me verkocht omdat ik zei dat ik wel eens wat wilde om te proberen of het echt niet haar schildklier is.
Mijn da vond het niet echt nodig om pillen te geven.
ik had eigenlijk het ide dat ik iets homeopatisch zou krijgen maar uit jouw reactie begrijp ik dat het niet zo is.
Ondanks dat ik er echt veel geld voor betaald heb,gaan ze de vuilbak in hoor A,dankje :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#836459
margreet schreef: Heb er eigenlijk pas een paar gegeven en ja ze heeft ze aan me verkocht omdat ik zei dat ik wel eens wat wilde om te proberen of het echt niet haar schildklier is.
Mijn da vond het niet echt nodig om pillen te geven.
ik had eigenlijk het ide dat ik iets homeopatisch zou krijgen maar uit jouw reactie begrijp ik dat het niet zo is.
Ondanks dat ik er echt veel geld voor betaald heb,gaan ze de vuilbak in hoor A,dankje :-* :-* :-*
Het is reguliere medicatie die gegeven wordt bij te traag werkende schildklieren. Reguliere medicatie met alle bijwerkingen van dien. Heb je de link van Ine gelezen?
Niks vuilnisbak, teruggeven en je geld terugvragen. Het is al een schande dat dit je zo verkocht is.

Jouw Da zal afgewogen hebben of het middel in deze niet erger is dan de kwaal. Heb je al eens op schildklier laten testen dan?
Door 202Spots
#836460
Ik snap eigenlijk niet dat je het "gewoon" hebt kunnen kopen...
op de link van Ine staat

Wijze van aflevering

Op diergeneeskundig voorschrift.
Registratienummer

Reg Nr: 3044 IE 5 F3

Dat betekend toch dat het alleen op recept van de DA gebruikt kan worden?
Je kan deze medicijn beslist niet geven zonder eerst 'n  bloedonderzoek te doen.
En ik zou de persoon die dit aan je heeft verkocht toch aanmelden...wie weet wat voor andere meds hij/zij  in de handel heeft :-\
Wanneer je van de DA de levothyroxine koopt dan kost dat niet eens erg veel....ik heb voor Tor, 100 tab voor iets van $15.-  (2x per dag 'n half tabletje dus ik doe er meer dan 3 maanden mee)

Oh..kelp ondersteund de schildklierfunctie...als je wat wil proberen dan is dat 'n beter idee...
1 kelptabletje /of 'n mespuntje poeder per dag.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 07 okt 2007, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door margreet
#836462
[quote="Angelique"]
Het is reguliere medicatie die gegeven wordt bij te traag werkende schildklieren. Reguliere medicatie met alle bijwerkingen van dien. Heb je de link van Ine gelezen?
Niks vuilnisbak, teruggeven en je geld terugvragen. Het is al een schande dat dit je zo verkocht is.

Jouw Da zal afgewogen hebben of het middel in deze niet erger is dan de kwaal. Heb je al eens op schildklier laten testen dan?
[/quote]

Jaren terug hebben ze haar geprikt en toen was het niet extreem en vond de da het niet nodig dus.
Ja ik heb de link gelezen en je hebt gelijk ik geeft ze terug.
Door 202Spots
#836468
[quote="margreet"]
Jaren terug hebben ze haar geprikt en toen was het niet extreem en vond de da het niet nodig dus.
Ja ik heb de link gelezen en je hebt gelijk ik geeft ze terug.
[/quote]

Wanneer je al aan de meds bent dan moet de bloed ELK jaar nagekijken worden voor eventuele veranderingen..
Wanneer er jaren geleden geprikt is,dan kan het intussen echt wel heel anders zijn...dus in ieder geval NU nalaten kijken.
Tor was trouwens border line,maar omdat ie de seizures heeft zijn we evengoed met 'n lage dose levothyroxine begonnen
( 'n te lage schildklier is ook 'n oorzaak van seizures)
Door margreet
#836492
Ok,ik ga dus binnenkort vragen of ze nog eens willen onderzoeken hoe haar schildklier werkt,nu zijn er hier zat deskundig op dat gebied.
WAAR moet ik exact naar laten kijken,ik kom graag goed beslagen ten ijs als ik bij de da sta. ;)
Door 202Spots
#836540
[quote="margreet"]
Ok,ik ga dus binnenkort vragen of ze nog eens willen onderzoeken hoe haar schildklier werkt,nu zijn er hier zat deskundig op dat gebied.
WAAR moet ik exact naar laten kijken,ik kom graag goed beslagen ten ijs als ik bij de da sta. ;)
[/quote]

Margreet. ik heb bij Dr.Dodds deze test,maar die is dacht ik niet in Holland te krijgen?
THYROID ANTIBODY PROFILE(D8T)
Test includes T3, T4, free T3, free T4, T3 autoantibodies and T4 autoantibodies. 
http://www.canine-epilepsy.com/Dodds2.htm

Vraag aan je DA of ie in ieder geval de T3, T4, free T3, free T4,
kan laten doen ?
Door 202Spots
#836544
[quote="tt-tjes"]
Ik betaal voor de L-thyroxine tabletten van Fjurdy ongeveer € 47,00 voor 500 tabletten.

[/quote]

Dus ietsie minder dan ik met...$ 15.- = € 10.60..per 100
Misschien is het goedkoper wanneer ik er meer tegelijk zou krijgen?
Ik vind dit niet zo erg duur hoor.maar de Pb waar  ik bij de DA
$16.- per 100 tabs voor moet betalen, kan ik met recept van de DA bij 'n gewone mensen aphoteek,300 tabs van diezelfde Pb voor $9.- krijgen, dat vind ik dus wel de moeite waard om te doen ;)
Eerst had ik 100 tabs voor $6.-, toen vroeg ik hoeveel het was voor 200 tabs? Dat was $7.50 ...
en toen, hoeveel voor 300 dan?
Dat was dus $ 9.00...dus DA gebeld om voor 300 okay te geven
en dat word nu iedere keer per 300 gevuld. 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door