Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#836354
Ik heb eigenlijk een vraagje namens iemand anders. Al ben ik zelf ook benieuwd. Ik kwam zojuist met Maxi voorbij Maxi's beste speelkameraadje en z'n baasje gewandeld. De hond was los en stond in de deuropening en ik dacht dat de hond wel naar ons toe zou komen (omdat hij ons altijd zo enthousiast begroet). Maar hij bleef staan en z'n baasje kwam naar me toe. Hij zei dat z'n hond erg ziek was. De hond heeft vreselijk waterige diarree (het zou er echt uit spuiten...) en is in een hele korte periode 8 kilo afgevallen! De hond was sloom en had nergens zin in (bleek al uit het feit dat hij niet naar Maxi toekwam, maar achteraf misschien maar goed, als het besmettelijk zou zijn). Hij was vanmorgen met z'n hond naar de dierenarts gegaan en deze dacht dat het misschien een virusje zou kunnen zijn. Of heel misschien een vergiftiging. Ik vroeg of de ontlastig was onderzocht, maar dat was niet het geval. De dierenarts heeft de hond een spuit gegeven (ik weet eigenlijk niet precies wat), speciale brokken ( :-X ) en een zoutoplossing of iets dergelijks voor door het drinkwater. De hond dronk goed, erg veel zelfs, maar had absoluut geen trek in de brokken ( :-X ). Dit is wat de dierenarts heeft gedaan en nu was het verder maar afwachten. Ik vond het zelf behoorlijk heftig klinken. Nou heb ik dan eigenlijk een paar vragen. Waar doet dit jullie aan denken? Inderdaad een virus? En kan je daar dan verder niets aan doen? En is er wellicht iets wat je de hond kan geven in deze situatie, wat weinig kwaad kan (omdat je natuurlijk ook niet echt zeker weet wat het is)? Iets wat misschien helpt om aan te sterken ofzo? In ieder geval iets wat je naast de dingen van de dierenarts kan proberen? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Laatst gewijzigd door Stef@nie op ma 07 jan 2008, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#836387
Ik vind 8 kilo afvallen wel erg veel, hoelang is de hond al ziek?
Ik zou in dit geval hem erg goed in de gaten houden en als het niet snel(!) beter gaat direct weer naar de d.a., desnoods een andere.  Tips heb ik dus niet, behalve dat deze hond er niet nog verder op achteruit mag gaan, dan is actie ondernemen echt wel nodig.
Door 202Spots
#836392
Heeft die DA dan geen diagnose gesteld?
Wanneer de eigenaar niet weet wat de hond heeft of waar de DA de hond voor behandeld,dan zou ik zelf dus eeerst terug gaan naar de DA om precies uit te vinden WAT er aan de hand is, en in ieder geval bloedonderzoek ,urine onderzoek, ontlasting onderzoek laten doen...of naar 'n andere DA gaan
8 kilo in korte tijd verliezen is beslist niet goed..en MOET 'n oorzaak hebben.
ik zou trouwens morgenochtend bij de DA op de stoep staan. :-\
Door Stef@nie
#836452
Zo voel ik het dus ook! Je moet toch weten wat het is, wil je de hond kunnen behandelen? Ik vind 8 kilo ook erg veel, ik schrok er enorm van. Er is niet veel wat je in de tussentijd aan de hond kan geven of wat je kan doen zeker? Bah, ik zit er stiekem ook een beetje mee :-\ . Het is zo'n lief beest en hij zag er zo slecht uit :( . Ik vind het ook maar een wazig iets. En die DA... :-X
Laatst gewijzigd door Stef@nie op ma 07 jan 2008, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door