Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#836292
Hallo,

De afgelopen tijd heeft mijn hond de ziekte van Lyme gehad, en eindelijk, eindelijk is hij weer helemaal de oude. Niet meer moe en weer zo bloedfanantiek als altijd. Maar nu begint zijn oude klacht wel weer. Fanatiek slikken aan zijn achterpoten. Tot aan het rode toe. Ik ben al zo vaak hier mee naar de dierenarts geweest, maar er valt niets aan te zien. Hij loopt ook niet op het leven, zoals een paar maanden geleden, maar heeft wel pijn, want hij piept als ik probeer er naar te kijken. Hij doet het alleen bij zijn achterpoten. Wie herkent dit? Het zit alleen en tussen de kussentjes aan de onderkant. Met name als we veel gelopen hebben, begint  de ellende weer en ook snachts tot in den treure toe. Ik wil hem zo graag helpen maar weet het echt niet meer.

Graag jullie gedachten hierover.

Groetjes Marieke
#836319
is het likken in de zin van stereotiep gedrag? Ik heb een berner die dat doet, die likt of bijt aan zijn poten, en omdat er dan endorfinen vrij komen voelt hij zich er lekker bij. Als ik hem zijn gang laat gaan ligt hij zo een half uur aan 1 plekje te likken.

Ik kan de cirkel tijdelijk doorbreken door hem schoentjes aan te doen (hij doet het voornamelijk 's avonds als hij boven ligt, als wij naar bed gaan) maar als de schoentjes een paar weken uit zijn dan begint het weer.
#836684
Ik ben overal al geweest. Homeopaat, nog een andere dierenarts. Niemand die iets zinnigs zegt. Het zit niet tussen zijn tenen, maar aan de onderkant bij de kussentjes. Het doet hem ook echt zeer, hij piept als ik eraan kom. Maar er is dus niets te zien. Schoentjes kunnen buiten heel goed aan, maar binnen moeten ze direct uit omdat hij ze vernield. En deze schoentjes waren Euro 40, -- voor twee stuks, dus ik wil het risico niet lopen dat hij ze vernielt. Heeft iemand misschien een goede DA hier in de omgeving van Groningen in de aanbieding? Ik wil wel eens dat iemand anders er nog een keer naar kijkt.
Door dorinekok
#836747
moet er dan ook niet naar de binnenkant van zijn voetzooltjs gekeken worden, als er aan de buitenkant nietst te zien is? Misschien heeft hij gewoon een nare splinter in zijn poot zitten of een spijker. Ik zou dat toch even van binnen laten onderzoeken als ik jou was. Succes
#836749
Jazz doet het ook, rechter voorpoot, ook ik ben in het verleden herhaaldelijk bij de da geweest, geen infectie, niets te bespeuren helemaal niets aan de hand, het is een vicieuze cirkel, ik heb al een antischimmel behandelling gedaan..... gewoon voor de zekerheid, een tijd cortizone zalf gesmeerd..... voor alle zekerheid, gesmeerd met zinkzalf, alles levert niets op.... nu doe ik met enig regelmaat een sok er om, dit helpt wel een beetje, calendula salf er op, ook dit levert niet veel resultaat, maar dan heb ik in iedere geval het gevoel dat ik er iets aan doe. Het maakt ook niet uit hoe veel of hoe vaak ze loopt, als ze in een cyclus van likken en soppen zit, dan blijft ze maar gaan tot grote frustratie van mij :P ik hoop dat de sok de oplossing is ;)
#837002
Nicky schreef: Mijn hond doet dit ook en nu is gebleken dat ze een allergie heeft voor 5 verschillende huisstofmijten? Heb je al eens een allergieonderzoek laten doen?
Deed ie het aan alle 4 de poten? Bobby namelijk wel en eens in de paar weken vreet ie dan zijn hele voetkussen kapot.
Ook is hij al meerdere malen onderzocht op grasaren, splinters e.d.
#837464
Ja ze deed/doet het aan alle poten en ook idd niet altijd...met vlagen...Ik zal zo even het topic erover naar boven sturen ('doorverwezen naar dermatoloog') want ik ben toevallig vandaag de prikken wezen halen. Ze is allergisch voor een aantal soorten Huisstofmijt, Hooimijt, Meelmijt en Farinae mijt. Ook heeft ze daardoor jeuk aan de zijkant van dr bek, en dr kin als het een periode heel erg is.
Voor je een onderzoek kan laten doen moet je dus zelf al een aantal dingen uit proberen te sluiten. (wasmiddel, schoonmaakmiddel, voedselallergie e.d.)
Als je een onderzoek wilt laten doen bereid je dan voor op de hoge kosten. Maar als je, net als ik, je hond niet zomaar aan de prednison wil hebben is het, het proberen waard toch?
#837474
Nicky schreef: Ja ze deed/doet het aan alle poten en ook idd niet altijd...met vlagen...Ik zal zo even het topic erover naar boven sturen ('doorverwezen naar dermatoloog') want ik ben toevallig vandaag de prikken wezen halen. Ze is allergisch voor een aantal soorten Huisstofmijt, Hooimijt, Meelmijt en Farinae mijt. Ook heeft ze daardoor jeuk aan de zijkant van dr bek, en dr kin als het een periode heel erg is.
Voor je een onderzoek kan laten doen moet je dus zelf al een aantal dingen uit proberen te sluiten. (wasmiddel, schoonmaakmiddel, voedselallergie e.d.)
Als je een onderzoek wilt laten doen bereid je dan voor op de hoge kosten. Maar als je, net als ik, je hond niet zomaar aan de prednison wil hebben is het, het proberen waard toch?
Dit is erg toevallig, Bobby krabt ook heel veel aan zijn bek waardoor het helemaal ruw is geworden....
Heb je tips qua wasmiddel etc???

Ik vind dit wel erg hetzelfde klinken als Bobby.
Kreeg jouw hond dit op latere leeftijd? Bobby doet het sinds we in ons eigen huis zitten. Hiervoor zat hij meer buiten en deed hij het nooit. Zeg maar vanaf dat hij 1.5 is. Helpt het als je veel stofzuigt en ontsmet tegen huismijt?
#837547
Hallo allemaal,

Bedankt voor het meedenken. Grappig genoeg is het sinds gisteren een stuk rustiger. Overigens doet meneer het nu aan alle vier de poten. Het gaat met vlagen. Ik denk zelf ook aan een allergie, maar ik vind de kosten erg hoog. Ruim vierhonderd euro. Als je van een kleine beurs moet leven, is dat nou niet echt te doen. We zoeken dus nog even verder.

Groetjes Marieke
#837688
Zeg maar eerder ruim 600 euro...Je mag het ook in gedeeltes betalen. En het is niet in 1 keer zoveel geld, maar eerst het ene onderzoek, dan het andere onderzoek en dan de meds.
Ik heb ook wel even getwijfeld omdat ik ook van 1 inkomen rond moet komen. En aangezien ook net de koelkast en de wasmachine kapot (waarom altijd tegelijk?!?) waren gegaan had ik geen potje meer...dus dat word even droog brood eten ;) Maar om maar hulpeloos toe te zien dat mn hondje zo'n jeuk heeft vind ik veeeel erger!

De tips qua wasmiddel? Alles heet wassen en met Neutral. De vloer dweilen zonder schoonmaakmiddel erin, gordijnen vaker wassen of weghalen. Het veel stofzuigen e.d. helpt misschien iets, maar echt niet veel.
Mijn hond kreeg dit op jonge leeftijd, en het is rond de 1.5 jaar oud verergerd.
#837979
Het slikken is nu helemaal weer afgenomen. Hij is weer zo rustig als wat. Ik snap er helemaal niets van. Als het een allergie is, dan zou het constant slikgedrag moeten zijn. Kan zoiets ook komen door gewrichtspijn in de poten? Dat hij dan episodes heeft van pijnlijk gevoel?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door