Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cora
#834397
Hoe doen jullie het met kvv als je met vakantie bent en geen vriezer hebt?

Wij gaan nl. in de zomer altijd een aantal weken zeilen en de honden gaan (graag) mee. Dan hebben we een heel klein koelkastje en al helemaal geen vriezer en kunnen vaak ook maar eens in de paar dagen boodschappen doen.

Geef je ze dan weer brokken?

Groeten,

Cora
Gebruikersavatar
Door Angelique
#834486
[quote="Cora"]
Hoe doen jullie het met kvv als je met vakantie bent en geen vriezer hebt?

Wij gaan nl. in de zomer altijd een aantal weken zeilen en de honden gaan (graag) mee. Dan hebben we een heel klein koelkastje en al helemaal geen vriezer en kunnen vaak ook maar eens in de paar dagen boodschappen doen.

Geef je ze dan weer brokken?

Groeten,

Cora
[/quote]

Vrienden van ons gaan ook met boot en twee barfende boppers op vakantie en zitten dus min of meer met hetzelfde probleem. Hun nemen voor de eerste paar dagen spullen mee in een koelbox en de rest halen ze onderweg met boodschappen doen. Pakje smuldier, kippepootje, pakje rundvlees enz. voor een paar weken hoef je niet zo nauw te kijken.
Door Cora
#834531
Tinker, wen je ze eerst weer aan de brokken voor je op vakantie gaat of ga je gewoon van de ene op de andere dag over?

Groetjes,
Cora
Door tieneke
#834537
[quote="Cora"]
Tinker, wen je ze eerst weer aan de brokken voor je op vakantie gaat of ga je gewoon van de ene op de andere dag over?

Groetjes,
Cora

[/quote]
Ben geen Tinker maar als je ze al op deze bagger terug zou willen zetten zou ik het ruimschoots van te voren doen want er kan wel eens spuitfestijn gebeuren.
Hier komt er in ieder geval nooit 1 brokje in mijn honden.
Ik zou zelf ook de koelbox volstampen met bevroren vlees en om de paar dagen inkopen doen.
Door bloemetje
#834557
De mijne lusten ze niet  >:(. Op Naturediet poepen ze wel ontzettend veel  :-X

Deze vakantie had ik mazzel! Wij gaat altijd naar een gaststatte in Duitsland. Ik mocht gebruik maken van hun vriezer  ;D. Wij hadden dus lekker 3 kg Energique mee in een koeltas met koelelementen! Was nog stijfbevroren na 7 uur karren en de honden waren blij  ;D
Door Cora
#834559
Bestaat er ook vers vlees voer in blik dat jullie weten?

Bedankt voor alle info tot zover,

Groetjes,

Cora
Door bloemetje
#834565
[quote="Cora"]
Bestaat er ook vers vlees voer in blik dat jullie weten?

Bedankt voor alle info tot zover,

Groetjes,

Cora
[/quote]

Nee helaas. Zou ook niet kunnen, dan zou het bederven  ;D. Je zou misschien wel gekookt vlees kunnen laten inblikken of misschien vacumeren? Of vlees drogen..
Door ellyenrob
#834676
Inderdaag een koelbox of tas met goed diepgevroren pakjes meenemen, je gaat toch zelf ook wel aan wal om boodschappen in te slaan, dan kun je meteen nieuwe voorraad kvv diepgevroren in de koelbox doen.
Door annielaumen
#834726
zoals ellyenrob zo doe ik het ook
bevroren pakjes meenemen
ga je boodschappen doen dan neem je weer vanalles mee
kvv houd ook een paar dagen in de koelkast

groetjes annie laumen
Door dorinekok
#835828
of je moet zelf vlees gaan steriliseren.Lijkt me nogal bewerkelijk maar dan heb je gegarandeerd iets bij je dat je graag wilt geven. Mocht je het echt gaan doen: vlees moet 3 uur lang steriliseren.
Door Cora
#836032
Dorine, bedoel je met steriliseren koken? Net zoals je groenten weckt?

Groetjes,

Cora
Door karin2
#836037
als ik een paar dagen niet aan kvv kon komen gaf ik hen blikvoeding met (veel)gekookte rijst ,anders gingen ze gigantisch aan de race voor een paar dagen  :-X
ook van vers naar brokken gingen ze aan de race of verandering van brok naar een ander merk brok  :-X
met rijst erbij ging het prima.(bij blik dan ,niet bij ander merk brok )
let wel !!! dit gold voor mijn honden er zijn honden die slecht rijst verdragen .maar voor de mijne hielp het wel .
maar ik zou ook liever proberen versvlees of kvvv mee te nemen in de koelbox en plaatselijk aan vlees proberen te geraken (zoals hierboven al gezegd  ;))
ik weet niet in hoeverre jouw honden gewoon zijn van te barfen ? :-\
maar voor een paar dagen of weken hoef jeje niet druk te maken over groentemixjes of de juiste percentages .
allicht kan je ook in het buitenland aan een kippetje,wat stoofvlees ,hart, nieren ,kalkoen ,konijn ed komen (weet niet waar jullie gaan zeilen ? en vlees voor de honden kan best een dag of 2à3 in een koelkast(wel koud genoeg!!) liggen zonder dat het kwaad kan voor hen .(of misschien zelf een visje vangen voor hen aan boord   :D.)
oja en een karton eieren mee is ook altijd makkelijk .
Laatst gewijzigd door karin2 op za 06 okt 2007, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
#836055
Ik zou voor een deel gedroogd vlees en orgaan meenemen en de rest onderweg kopen. Koelelementen kun je in een haven vaak wel ergens in een vriezer kwijt voor een paar uurtjes en dan steeds de koelbox volstauwen.
Door ~Joke~
#836189
[quote="Cora"]
Bestaat er ook vers vlees voer in blik dat jullie weten?

Bedankt voor alle info tot zover,

Groetjes,

Cora
[/quote]
Ik gebruik voor vakanties blikken VetConcept. Het bevat ongeveer 65-70 % vlees. Ik had de afgelopen vakanties struis, rendier gans en eend mee. Aan struis en rendier is aardappel toegevoegd aan de gans haver. De eend is puur geen granen oid toegevoegd. Er zijn nog veel meer soorten.
Het bevalt me prima ook de poephoeveelheid dat was op Nature Diet nl abnormaal. VetConcept bezorgt bij bestellingen boven de 15 euro gratis aan huis, ze maken gebruik van een bank in Nederland je kunt dus gemakkelijk de acceptgirokaart die is bijgesloten overmaken  ;)
http://www.vet-concept.de/  zoek daar nassneherung kies hunde en dan nassnehrung

Rind
Zusammensetzung:
Rind, Vollkornreis, Erbsen, Karotten, Mineralien

Inhaltsstoffe:
Rohprotein 12,6 % Rohfett 6,2 % Rohasche 1,6 % Rohfaser 0,5 % Feuchtigkeit 77,3 % verd. Energie: 520 KJ / 100 g

Gans mit Haferflocken

Zusammensetzung:
Gans, Haferflocken, Mineralien

Inhaltsstoffe:
Rohprotein 11,0 % Rohfett 6,0% Rohasche 1,9 % Rohfaser 0,4 % Feuchtigkeit 74,0 % verd. Energie: 450 KJ / 100 g

Geflügel

Zusammensetzung:
Geflügel, Rind, Vollkornreis, Erbsen, Karotten

Inhaltsstoffe:
Rohprotein 11,0 % Rohfett 6,0 % Rohasche 1,5 % Rohfaser 0,4 % Feuchtigkeit 74,0 % verd. Energie: 450 KJ / 100 g

Pute
Zusammensetzung:
Pute, Vollkornreis, Erbsen, Karotten, Mineralien

Inhaltsstoffe:
Rohprotein 10,2 % Rohfett 5,0 % Rohasche 1,5 % Rohfaser 0,5 % Feuchtigkeit 79,9 % verd. Energie: 450 KJ / 100 g

Ente pur

Zusammensetzung:
Ente, Mineralien

Inhaltsstoffe:
Rohprotein 11,0 % Rohfett 5,5 % Rohasche 1,9 % Rohfaser 0,4 % Feuchtigkeit 74,0 % verd. Energie: 450 KJ / 100 g

Wild
Zusammensetzung:
Wild, Lamm, Nudeln, Erbsen, Karotten, Mineralien

Inhaltsstoffe:
Rohprotein 11,7% Rohfett 5,6 % Rohasche 2,4 % Rohfaser 0,5 % Feuchtigkeit 77,1 % verd. Energie: 480 KJ / 100 g

Lamm & Hühnerherzen

Zusammensetzung:
Lamm, Hühnerherzen, Kartoffeln, Mineralien

Inhaltsstoffe:
Rohprotein 11,0 % Rohfett 6,0 % Rohasche 1,6 % Rohfaser 0,5 % Feuchtigkeit 74,0 % verd. Energie: 450 KJ / 100 g

Lamm
Zusammensetzung:
Lamm, Vollkornreis, Mineralien

Inhaltsstoffe:
Rohprotein 10,2 % Rohfett 5,2 % Rohasche 1,4 % Rohfaser 0,5 % Feuchtigkeit 79,3 % verd. Energie: 450 KJ / 100 g

Rentier mit Kartoffeln

Zusammensetzung:
Fleisch und tierische Nebenerzeugnisse (ausschließlich Rentier), Kartoffeln, Mineralstoffe

Inhaltsstoffe:
Rohprotein 11,2 % Rohfett 6,2 % Rohasche 2,1 % Rohfaser 0,5 % Feuchtigkeit 75,0 % verd. Energie: 450 KJ / 100 g

Strauß mit Kartoffeln

Zusammensetzung:
Fleisch und tierische Nebenerzeugnisse (ausschließlich Strauß), Kartoffeln, Mineralstoffe

Inhaltsstoffe:
Rohprotein 10,8 % Rohfett 5,7 % Rohasche 1,9 % Rohfaser 0,5 % Feuchtigkeit 75 % verd. Energie: 450 KJ / 100 g
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op za 06 okt 2007, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door