Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#835933
Een van de kittens(11 weken) wil niet meer eten. Dit speelt sinds woensdagochtend. Toch heeft hij tussendoor wel iets gegeten, na aandringen. Drinken doet hij wel.

Ik ben al bij de da geweest donderdagavond, vrijdagochtend weer. Hij heeft een injectie gekregen omdat zijn darmen geirriteerd aanvoelden en krampjes had. Gisteren heeft hij heel de dag goed gegeten. Maar helaas vanochtend wil hij weer niets meer eten. Uiteraard ga ik weer met hem terug naar de da, maar kan iemand meedenken wat dit kan zijn? Oja hij heeft geen koorts.
Laatst gewijzigd door Loeka op za 20 okt 2007, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door anneke62
#835958
Hoe is hij verder? Nog levendig en speels of een beetje ziekkies? Kan hij geen verstopping hebben en daar overloop-diarree van krijgen?
Door Mieuw
#835966
Ach gossie, ik zou het ook niet precies weten  :-\

Als hij last heeft van z'n darmen, dan zou ik z'n spijsvertering een beetje tot rust proberen te brengen door hem voorlopig alleen maar even kvv ofzo te geven. Mét een scheut water, want door die diaree loop je ook nog kans dat ie uitdroogt.
Is het niet zo dat je nu ook bezig bent om part-time te gaan barfen? Misschien reageren z'n darmen daar een beetje gevoelig op.
Hij is nog niet gevaccineerd of wel? Misschien is het een ent-reactie..? (ik roep ook maar wat hoor... :-\ )
In ben blij dat hij in elk geval geen koorts heeft.
Door Mevroi Kruim
#835981
Achossie, arm poesje  :-\

Geen tips helaas, ik ken dit van de volwassen katten maar dan waren ze echt ziek, niesziekte bv of bij Karel de nieren en bij Kruimel de lever. Dan eten ze niet maar hebben ook geen koorts. Maarja, dat zijn meer ouwe-katten-kwaaltjes.
Ik ben wel gaan dwangvoeren. met name Kruimel is klein en iel en heeft totaal geen reserves dus die laat ik niet te lang zonder eten.
Door Loeka
#836043
Dank voor de reactie. Ik ben net terug van de da. Meneertje liet bloedprikken niet toe en dat bij een da die echt supergoed is hierin. Foto gemaakt en daar zit veel in de darmen, dat komt omdat hij gisteren na de injectie echt goed gegeten heeft. Verder is er niets speciaals te zien.

Nu is er nog steeds de mogelijkheid dat hij plastic gegeten heeft. Dat plastic van de zakjes van Bibi. Helemaal mijn schuld die had wel uit de vriezer gehaal, maar niet in de koelkast gelegd. 1 zakje was dus opengescheurd en voor een groot deel opgevreten :( Alleen als dat het geval zou zijn zou hij ook moeten overgeven zegt de da en dat doet hij dus niet, op woensdagochtend na dan.

Hij is verder niet ziek alleen heeft hij krampen in zijn darmen. Zit dus in elkaar en piept. :'( Net zoals gisteren na de injectie was de kramp weg en dan eet hij ook weer. Hij drinkt overigens wel goed, ook nog bij moeders. Maar dat laatste is nog minimaal, nu hij 11 weken is.

Mchawi is wel geent vorige week maandag, het zou geen entreactie meer mogen zijn(zegt da), ruim een week na de enting...

Omdat bloedprikken niet lukte is nu eigenlijk niet duidelijk wat de oorzaak is. Hij heeft net weer zo'n injectie als gisteren gekregen(ik kijk zo even hoe het heet) en ik heb dat nu ook mee gekregen om vanavond en morgen te geven. Het idee is dat dan de boel weer op gang moet komen. Gaat dat niet lukken moet ik terug en zal hij geopereerd moeten worden om te zien of er inderdaad plastic in zijn darmen zit :'(

Ik laat hem de keus wat hij wil eten, Bibi, Cb of toch misschien wat Almo of gekookte kipfilet. Dan kiest hij zelf steeds Bibi.

Zucht, snif. Hij wil ook steeds bij me zitten, zolang hij mij maar voelt is het goed. Dus dat doe ik dan maar. Hij slaapt nu en ik ben dus stilletje even naar de pc geslopen :-\
Door Decibels
#836048
als er 'iets' in zit, zou het dan niet helpen om 'm wat laxapast te geven...net zoals je bij b.v een haarbal doet?

arme kleine...ik hoop dat ie weer gauw opknapt...
Door Mieuw
#836068
Loeka schreef: Dank voor de reactie. Ik ben net terug van de da. Meneertje liet bloedprikken niet toe en dat bij een da die echt supergoed is hierin. Foto gemaakt en daar zit veel in de darmen, dat komt omdat hij gisteren na de injectie echt goed gegeten heeft. Verder is er niets speciaals te zien.

Nu is er nog steeds de mogelijkheid dat hij plastic gegeten heeft. Dat plastic van de zakjes van Bibi. Helemaal mijn schuld die had wel uit de vriezer gehaal, maar niet in de koelkast gelegd. 1 zakje was dus opengescheurd en voor een groot deel opgevreten :( Alleen als dat het geval zou zijn zou hij ook moeten overgeven zegt de da en dat doet hij dus niet, op woensdagochtend na dan.

Hij is verder niet ziek alleen heeft hij krampen in zijn darmen. Zit dus in elkaar en piept. :'( Net zoals gisteren na de injectie was de kramp weg en dan eet hij ook weer. Hij drinkt overigens wel goed, ook nog bij moeders. Maar dat laatste is nog minimaal, nu hij 11 weken is.

Mchawi is wel geent vorige week maandag, het zou geen entreactie meer mogen zijn(zegt da), ruim een week na de enting...

Omdat bloedprikken niet lukte is nu eigenlijk niet duidelijk wat de oorzaak is. Hij heeft net weer zo'n injectie als gisteren gekregen(ik kijk zo even hoe het heet) en ik heb dat nu ook mee gekregen om vanavond en morgen te geven. Het idee is dat dan de boel weer op gang moet komen. Gaat dat niet lukken moet ik terug en zal hij geopereerd moeten worden om te zien of er inderdaad plastic in zijn darmen zit :'(

Ik laat hem de keus wat hij wil eten, Bibi, Cb of toch misschien wat Almo of gekookte kipfilet. Dan kiest hij zelf steeds Bibi.

Zucht, snif. Hij wil ook steeds bij me zitten, zolang hij mij maar voelt is het goed. Dus dat doe ik dan maar. Hij slaapt nu en ik ben dus stilletje even naar de pc geslopen :-\
Goh, dat klinkt niet goed zeg  :-\
Ik ben wel blij dat hij in elk geval nog steeds wat van de Bibi wil eten, en ik hoop maar dat als het allemaal eenmaal weer op gang komt hij zichzelf over deze crisis heen eet (als je begrijpt wat ik bedoel).
Ik zou in elk geval vóórdat je hem laat opereren nog een poging wagen op het bloedprikken, desnoods met een klein roesje ofzo, maar mischien komt daar wel uit wat er mis is, en dat scheelt een ingrijpende operatie.
Nog steeds geen koorts hoop ik? En hoe gaat het met het drinken, dat nog wel? En hoe is het met z'n ontlasting, kun je daar misschien al kleine snippertjes plastic in terug vinden?
Door Loeka
#836169
Mchawi eet nu er erg slecht ondanks de injectie. Hij heeft nu gelukkig wel uitgebreidt bij moeders gedronken. Pff dit is niet leuk :(
Door Borke
#836240
Wat vervelend zeg!
Zelf heb ik hier geen ervaring mee, wel eens een kitten gehad wat ziek was en slecht at en dan kregen ze Primperid bij de DA en dan gingen ze altijd weer eten.
Op een keer na en toen was het kitten echt op sterven na dood, maar na een paar infusen van de DA ging het weer beter met hem. Die had opeens iets aan zijn nieren, wat wel weer goed gekomen is, die was ook ongeveer deze leeftijd.
Door Loeka
#836330
Vanochtend gaat het beter. Om 5 uur blere hij de boel bij elkaar van de honger. Hij randde zijn moeder zo ongeveer aan om te drinken :o Ik heb hem een klein beetje Bibi voorgeschoteld, dat ging er in als koek! Hij piepte om nog meer, maar dat heb ik hem niet gegeven. Voorzichtig proberen op te bouwen denk ik. Later op de ochtend heb ik hem nogmaals een beetje Bibi gegeven ook dat is op gegaan. Nu net een klein beetje KMR gegeven als extra om aan te sterken. Helaas wilde zijn zusje nu niet eten en de tweede ronde ook niet, ze wilde wel brokken pikken van mijn brokkenkat  >:( Wel heeft zij ook wat van de KMR op. Zij is wel heel levendig en wild, zoals een ukkie hoort te zijn en ze heeft vanochtend een eersteklas drol gedraaid Ik houd haar streng in de gaten, maar ik denk dat het wel los loopt met haar.

Mchawi is ondertussen ruim 2 ons afgevallen, het is nu echt een scharminkel. Hij slaapt heel veel en als hij wakker is denkt hij alleen maar aan eten. Dat is goed natuurlijk, maar hij krijgt echt maar kleine beetje tegelijk. Verder is hij nog er slap en nog niet actief. Heel voorzichtig tikt hij soms tegen een muis oid maar voornamelijk kijkt hij hoe zijn zus de woonkamer verbouwt. Ook dat is beter dan gisteren want toen had hij helemaal geen interessen in zijn omgeving.

Primerid heeft hij de eerste donderdag ook gekregen, dat heeft dus niets geholpen. Hij heeft vrijdagochtend een Dexamethasone injectie gekregen. Dat hielp meteen. Alleen zaterdagochtend at hij weer niet, vandaar de poging tot bloedprikken en de foto. Ik heb ook Dexamthasone meegekregen en dat lijkt nu dus aan te slaan.
Maar wat het nu is? :confused1: De da vermoedt dat hij(en zus?) toch iets verkeerds binnen gekregen hebben, niet te bewijzen dus vandaar een vermoeden. Ik pieker me suf wat het geweest kan zijn. Van alles heb ik al bedacht, maar het blijft gissen.

- sinds ruim een week had ik van die leuke chrysantenplantjes -> zijn inmiddels weggegooid.
- beide ukken hebben een likje van mijn fruitsap gesnoept(frampozen-peer sap van AH) voordat ik ze weg kon duwen.
- ze zijn vorige week geent
- misschien in de tuin iets gevreten- > ze blijven nu permanent binnen
- zelf iets naar binnen gelopen -> veel zwerfkatten in de buurt en de hele straat is ene zandbak vanwege herbestrating
- iets van het speelgoed naar binnen gekregen -> ik mis niets
- toch de gejatte bevroren Bibi -> misschien konden zijn darmpjes de bevroren Bibi niet aan

Geen id dus  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door