Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen44
#835341
Hallo Allemaal

Even voorstellen

Mijn naam is Ellen en heb sinds 1 weekje een chihuahua pup van 14 weken genaamd Gucci.
Ik ben haar 3e eigenaar...en weet niet wat er met haar gebeurd is. Ze is erg timide, bijt uit angst, en heeft de grote boze buitenwereld nog nooit meegemaakt.
Zo langzamerhand wordt ze iets vrolijker...maar het gaat langzaam.
Ze heeft inmiddels onze andere dieren geaccepteerd en ook de poezenbeesten vind ze nu erg leuk. Andere hondjes die we buiten tegenkomen vind ze echt heel erg eng.......
en dan gaat ze grommen en bijten uit angst...we hopen dat dit nog bij trekt.
Ik heb besloten om haar van de brokken af te halen en over te gaan op Barfen.....in de hoop dat ze zich hierdoor ook prettiger zal gaan voelen.(dit ook op advies van mijn vriendin) Aangezien ik een groentje ben wat het barfen betreft kan ik de hulp van iedereen goed gebruiken. Gucci weegt 1,8 kilo...is 14 weken oud...en ik wil haar alles geven wat ze nodig heeft!! Mede door mijn vriendin weet ik al een hoop,maar zeer zeker niet alles...dus heel erg graag jullie advies...en mocht iemand ook nog tips hebben ivm het angstbijten dan zijn deze ook van harte welkom....

Groetjes Ellen
Door lightning
#835342
van harte welkom hier dat in ieder geval. je verhaal over je chiwawa lijkt op het verhaal van een mede barfer hier. lily. ze heeft hier ook een topic over geopend. kan je haar verhaal eens lezen over haar chiwawa die ze eigenlijk praktisch gered heeft ;) wat wilde je weten over barf dan? :-[ wat weet je nog niet? er zitten hier veel mensen die tips kunnen geven maar zouden ze wel de vraag moeten weten ;D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#835375
jeetje 14 weken en al de derde eigenaar,wat triest he?
ga je op cursus met je pup?



Van harte welkom.

Leuk ik heb ook een chihuahua gehad maar die kreeg toen alleen maar brokjes :-[


Nu heb ik 2 kooikerhonden en die barfen :)
Door Lily
#835440
Ellen44 schreef: Hallo Allemaal

Even voorstellen

Mijn naam is Ellen en heb sinds 1 weekje een chihuahua pup van 14 weken genaamd Gucci.
Ik ben haar 3e eigenaar...en weet niet wat er met haar gebeurd is. Ze is erg timide, bijt uit angst, en heeft de grote boze buitenwereld nog nooit meegemaakt.
Zo langzamerhand wordt ze iets vrolijker...maar het gaat langzaam.
Ze heeft inmiddels onze andere dieren geaccepteerd en ook de poezenbeesten vind ze nu erg leuk. Andere hondjes die we buiten tegenkomen vind ze echt heel erg eng.......
en dan gaat ze grommen en bijten uit angst...we hopen dat dit nog bij trekt.
Ik heb besloten om haar van de brokken af te halen en over te gaan op Barfen.....in de hoop dat ze zich hierdoor ook prettiger zal gaan voelen.(dit ook op advies van mijn vriendin) Aangezien ik een groentje ben wat het barfen betreft kan ik de hulp van iedereen goed gebruiken. Gucci weegt 1,8 kilo...is 14 weken oud...en ik wil haar alles geven wat ze nodig heeft!! Mede door mijn vriendin weet ik al een hoop,maar zeer zeker niet alles...dus heel erg graag jullie advies...en mocht iemand ook nog tips hebben ivm het angstbijten dan zijn deze ook van harte welkom....

Groetjes Ellen
Ola Crea!!!!! Welkom!! :hi:
Door Nynke
#835491
Welkom Lily !! Persoonlijk raad ik je aan om te beginnen met kvv, omdat barf misschien wat moeilijker om samen te stellen gezien de kleine hoeveelheden die Gucci nodig heeft. Maar misschien dat de ervaren Barfers dit probleem niet zien of kunnen oplossen?

Het angstbijterige kun je misschien oplossen door veel te gaan wandelen met mensen met aardige honden, die niet snauwen of grauwen.
(zoals die van mij bijvoorbeeld ::) ::) ::))

Succes !!
Door Ellen44
#835596
Hallo allemaal,

Allereerst leuk dat jullie reageren......bedankt daarvoor.
Met Lily heb ik al een aantal gesprekken gehad dus wat dat betreft kan ik alle hulp krijgen met barfen voor Gucci, maar ik wil haar niet met alles lastig vallen hoor!! Sommige dingen wil ik met behulp van Barfplaats leren... BV.
Hoeveel groenten moet Gucci eten?
Wat voor groenten...ik heb namelijk gelezen...50% onder grond groente
                                                                        50% boven de grond groente
Wat kan ik het beste geven....om haar tandjes in goede conditie te houden..
Ik weet dat ze een platgeslagen kippenekje mag, maar ze vind het niet heel erg lekker en eet het dus liever niet.

Ik hoor weer van jullie

Groetjes Ellen ;)
Door Lizzy
#835763
Ellen44 schreef: Hallo allemaal,

Allereerst leuk dat jullie reageren......bedankt daarvoor.
Met Lily heb ik al een aantal gesprekken gehad dus wat dat betreft kan ik alle hulp krijgen met barfen voor Gucci, maar ik wil haar niet met alles lastig vallen hoor!! Sommige dingen wil ik met behulp van Barfplaats leren... BV.
Hoeveel groenten moet Gucci eten?
Wat voor groenten...ik heb namelijk gelezen...50% onder grond groente
                                                                         50% boven de grond groente
Wat kan ik het beste geven....om haar tandjes in goede conditie te houden..
Ik weet dat ze een platgeslagen kippenekje mag, maar ze vind het niet heel erg lekker en eet het dus liever niet.

Ik hoor weer van jullie

Groetjes Ellen ;)
Die groentemix: maak je daar maar niet druk om. Gooi gewoon een stuk of 5 a 10 groentes door elkaar, zonder prei en zonder ui en niet al te veel kool en een beetje bladgroentes en wat anders: en dan komt het dik voor mekaar (bijv. beetje broccoli en een courgette en wat wortel en wat andijvie en wat waterkers en wat witlof en je hebt al een mooi mixje! Je kunt de porties invriezen). Een procent of 10 van het totaal is genoeg.

Om haar tandjes in conditie te houden geef je het beste grote stukken taai vlees (bijv. runderkopvlees) en lapjes pens en karkasjes van kip, parelhoen, eend, konijn, etc. Kippennekken is een prima beginnersbotje. Probeer ze anders eerst even in warm/heet (niet gekookt!) water te leggen en daarna een beetje plat te slaan met een hamertje. Misschien dat je hondje ze dan beter eet!
Door Ellen44
#835787
Hoi hoi

Mooi groentemixje...dat ga ik morgen allemaal halen en klaarmaken. Ik had het veel moeilijker verwacht haha en morgen ga ik even een lap pens halen dan maak ik kleine lapjes voor Gucci, goed voor haar tandjes. Omdat ze nog jong is, is het dan noodzakelijk om er vitaminepreparaten bij te geven???

Ik hoor het wel weer.....

Groetjes Ellen
Gebruikersavatar
Door pike
#835889
Alle groenten geef je rauw en gepureerd.
Ik dacht niet dat je extra vitaminenpreparaten hoefde te geven aan een barfpupje.
Door Lizzy
#835944
Nee, ik sluit me helemaal aan bij mijn voorganger en zou zeker geen vitamine preparaten geven. Voer gewoon zoveel mogelijk vers en afwisselend in groente en dier en vleessoorten en dan komt het helemaal goed. Groentes geef je of rauw en dan helemaal goed gepureerd of anders even gestoomd of geblanceerd. Ik geef zelf het liefst rauw maar er zijn honden die groentes rauw niet te knagen vinden en gestoomd/geblanceerd wel lekker vinden. Dan is de keuze makkelijk gemaakt.
Door Ellen44
#835950
Nou allemaal bedankt.....ik ga vandaag de groentemix maken....
Fijn dat ik weet dat ze geen aanvullende vitamines nodig heeft..

Groetjes Ellen
Door Tineke *
#835974
Je moet sperziebonen en andere bonen toch eerst koken?Heb ik hier begrepen.

                      Tineke
Door Ellen44
#835997
Ow is dat zo....ik dacht dat ik alles rauw kon geven...Nou ja ik hoor het wel...ik w8 nog even met groentemix maken totdat ik alles zeker weet hahaha

Trouwens....Ik heb een ander probleem, en aangezien hier veel hondenkenners aanwezig zijn....durf ik wel advies te vragen

Als mijn hondje op straat moet dan kan ik haar niet pakken....ze rent weg ook als ik haar zomaar wil aaien....
Ik heb veel geduld.....en lok haar met lekkere voertjes maar ze blijft afstandelijk. Resultaat....het zindelijk maken wordt moeilijker....
Als ze in huis heeft geplast dan kan ik haar niet naar buiten doen....omdat ze zich niet laat pakken.
Ik weet niet wat er met haar gebeurd is maar als ik haar wil aaien dan bukt ze....ze lijkt haast wel angstig...
Wie o wie heeft raad???
Ik wil haar zo graag een leuk leventje bieden....zonder angst..

Groetjes Ellen
Door karin2
#836003
deze vraag kan je misschien ook plaatsen op www.hondengedragsforum.nl  (zitten ook veel leden van hier  ;) )
ik zou haar eerst op kvv (compleet vers voer ) zetten en dan langzaam allerlei barfspullen toevoegen .
vooral niet vergeten dat ze ook (kleine zachte) botjes moet eten .je kan ze eventueel vermalen als ze ze niet wil eten .
succes !!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door